Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä on se palautuminen mitä työpäivän päätteeksi tarvitset?

Vierailija
29.05.2026 |

Siis kun itse en ole ymmärtänyt tuota palautumisjuttua lainkaan. Ymmärrän toki, että jos on vaikka valvonut yövuorossa, niin sitten pitää nukkua, että taas jaksaa. Mutta jos tekee tavallista toimistotyötä, niin mitä palautumista siitä on?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on usein stressaavaa, hektistä, henkisesti kuluttavaa, joutuu mahdollisesti olemaan jatkuvasti tekemisissä ärsyttävien ihmisten kanssa tai työ voi olla myös fyysisesti raskasta. Introverttinä itse tarvitsen palautumista jo ihan sosiaalisten tilanteiden jälkeen vaikka olisin vaan viettänyt iltaa kavereiden kanssa, koska sosiaaliset tilanteet on mulle henkisesti kuluttavia. Mulle palautuminen usein tarkoittaa sitä että lähden koiran kanssa metsään lenkille, käperryn sohvalle katsomaan telkkaria ja ihan vaan olen kotona rauhassa ilman ympäristön hälinää. 

Vierailija
2/14 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisuus väsyttää lähipäivinä, eikä työvaatteet ole kivat päällä.  Metsä, kissat, sohva on hyvä pyhä kolminaisuus. Verkkarit ja huppari päällä. Rintsikat pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein etätyötä, jossa työ oli mielessä koko ajan. Olisin kaivannut selkeitä työaikoja. Työ ja vapaa-aika siis erikseen - jo se olisi riittänyt jos olisi saanut olla illat oikeasti vapaalla eikä aina saatavilla (myös vloppuisin). 

Toiveissa seuraava työ, jossa pomo ja toimari eivät soittele klo 22 ja sunnuntaisin...

Vierailija
4/14 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtöntä mätisäkki ap:tä ihmetyttää työelämä.

Vierailija
5/14 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai mitään palautumista tarvita, kun vatsa on kipeä, selkä on kipeä, pää on kipeä. Tervemenoa istumaan huonosti ilmastoituun ja hälyiseen toimistoon kahdeksaksi tunniksi.

Vierailija
6/14 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan viinaa.

Sen verran kuitenkin vain, että seuraavana päivänä olen normaalikunnossa.

Varhaiskasvatuksessa olen töissä  ja lapset eivät rasita.  Mutta työ"kaverit" ja muutamat vanhemmat.

Vierailija
7/14 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä on jo 30 vuotta työelämää takana

Vierailija
8/14 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on istunut kahdeksan tuntia konttorissa töihin keskittyen, tarvitsen pitkän kävelylenkin raittiissa ulkoilmassa.

Vierailija
9/14 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai mitään palautumista tarvita, kun vatsa on kipeä, selkä on kipeä, pää on kipeä. Tervemenoa istumaan huonosti ilmastoituun ja hälyiseen toimistoon kahdeksaksi tunniksi.

Häly aiheuttaa selkä- ja vatsakipua, outoa...

Vierailija
10/14 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen välittömästi lenkille juoksemaan kun tulen töistä.Vaihdan vaatteet eteisessä ja en edes istahda vain heti matkaan. Siinä saa nollattua aivot ja kunto nousee.

Vierailija
11/14 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häly aiheuttaa selkä- ja vatsakipua, outoa...

Kaikki sanat ko. lauseessa ovat merkityksellisiä, myös "istumaan".

Vierailija
12/14 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on kolme kirjainta. Eka on U. Toka N. Kolmas I.

Vierailija
13/14 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pareton lain mukaan millä tahansa työpaikalla noin 1/5 tekee 4/5 töistä ja loput 4/5 ei tee käytännössä mitään. Taidat heihin kuulua?

Vierailija
14/14 |
29.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pareton lain mukaan millä tahansa työpaikalla noin 1/5 tekee 4/5 töistä ja loput 4/5 ei tee käytännössä mitään. Taidat heihin kuulua?

Paremman lain mukaan olet todennäköisesti trolli

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi