Nukun öisin 2-4 tuntia
Riippumatta siitä, otanko unilääkkeen vai en.
Olen osa-aikatöissä, ja tunnen räjähtäväni hetkenä minä hyvänsä.
Kohtalotovereita?
Kommentit (16)
Joo.
Jatkuva ylivireys, mieli ei sammu.
Ostin just älykellon ja aloin nauramaan kun se kehui että oon nukkunut yli 7h. Oikeasti mieli käy niin kierroksilla että ei siinä juuri nukuttu.
Ärsyttää kun jotkut luulee, että silmät kiinni paikallaan oleminen on nukkumista.
Ketipinorilla sais tainnutettua itsensä, mutta seuraava päivä on kamala.
Viina auttaa myös nukahtamaan.
T:Skäbä
Voimia! Mulla oli pahimmillaan sitä että valvoin kaksi vuorokautta ja sain nukuttua 5 tuntia. Valvoin vuorokauden ja 3 tuntia. Tuollaista sykliä. Olin ihan uupunut zombi. Kokeiltiin useita eri unilääkkeitä eikä mikään toiminut. Olin vaan tokkuraisempi. Tuo melkein vuoden kestänyt kausi meni sitten vaan ohi. Nukun edelleen toisinaan huonosti, mutta vastapainoksi välillä "liikaa".
Täällä yksi! Nukahdan usein vasta aamuneljältä ja nukun about kahdeksaan.
Arki on pelkkää taistelua.
Kun lääkäriin menee valittamaan jostain kroonisemmasta vaivasta, lääkäri keskittyy vain itse vaivaan. Pitäisi kartoittaa vaivan historia, mistä lähtien ollut, mitä elämässä tapahtunut vaivan alkamisen tienoilla, elintavat muuten, yms. Sitten vasta aletaan päästä eri sairauksien juurisyihin.
Minulla meni 40 vuotta 2-4h yhtäjaksoisilla unilla. Tuohon 1-2h valvomista aamuyöllä ja loput vartin pilkkeitä.
Ihan hirvittävää, terveyshän siinä meni. Lääkkeet eivät auttaneet, kaikki tuli kokeiltua vuosikymmenten mittaan.
Nyt eläkkeellä nukun jopa 5-6 h hyvää unta yössä enkä enää valvo kuin hetken (max tunnin) kun kuuntelen äänikirjaa. Sillä katkaisen ajatusten vyöryn yöllä ja nukahdan nopeasti plugit korvissa
Ja päivällä nukut sitten kuusi tuntia?
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa. Älä vähättele uniongelmia.
Mulla tuon aiheuttaa PMOS (ent.PCOS). Ei ole mitään tehtävissä. Jollain neurolepteillä tai isoilla bentsoannoksilla tainnun, mutta uni on noilla niin huonolaatuista ja kamalia haittavaikutuksia että paremmin menee ilman.
Vierailija kirjoitti:
Minulla meni 40 vuotta 2-4h yhtäjaksoisilla unilla. Tuohon 1-2h valvomista aamuyöllä ja loput vartin pilkkeitä.
Ihan hirvittävää, terveyshän siinä meni. Lääkkeet eivät auttaneet, kaikki tuli kokeiltua vuosikymmenten mittaan.
Nyt eläkkeellä nukun jopa 5-6 h hyvää unta yössä enkä enää valvo kuin hetken (max tunnin) kun kuuntelen äänikirjaa. Sillä katkaisen ajatusten vyöryn yöllä ja nukahdan nopeasti plugit korvissa
Kadehdin sinua. En itse usko eläväni enää eläkeiässä.
- ap, 55 v.
Vierailija kirjoitti:
😅 Varmaan sekoaisit viikonkin huonosta nukkumisesta, et selvästikään tajua uniongelmista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olipa banaali kommentti. :(
Mä olen nukkunut siitä asti kun koin töissä burnoutin 15 vuotta sitten, vain jotain 3-5 tuntia yössä. Eli vähän enemmän kuin sinä, mutta ei paljon. Mä voin näin viisikymppisenäkin yllättävän hyvin silti. Ei mua kauheasti väsytäkään juuri koskaan. Toki se varmaan kuluttaa elimistöä, kun stressihormoneilla pörrätään pirteänä vaikkei unta ole paljoa, mutta en jaksa sitä murehtia. Voin ihan hyvin vähäunisuudesta riippumatta, se riittää mulle.
Tympäsee kerrostalossa kun menevät 9 nukkumaan, jolloin kello on oikeasti vasta 8. Ovat sellaisia pintaunen nukkujia. Itse tarvitsen 6 tuntia syvää unta, siinäkin tahtoo olla liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin HUSin unettomuuden nettiterapiakurssin ja sain suht hyvän vinkin sieltä tuohon ajatusten laukkaamiseen. Toistan mielessäni jotain merkityksetöntä sanaa kuten " mutta" tai "ehkä" ja ajatukset ei voi laukata. Nukahdan nyt helpommin uudestaan,, kun heräilen.
Huh. Kauanko tuota on jatkunut? Elimistösi on kovilla!