Vesirokko rokote, kannattaako ottaa?
Lapset ovat nyt 3,5v ja 2v, ovat kotihoidossa. Syksyllä aloittavat päiväkodissa, josta ennemmin tai myöhemmin vesirokon saavat.
Onko rokotteen antama suoja 100% varma? Kannattaako siis sijoittaa rokotuksiin?
Kommentit (4)
Sai vuosi sitten eli 1v. tuon rokotteen. Tällä hetkellä on tuo vesirokko, tosin niin " laimeana" että löysin 5 näppylää ja yksi näyttää niistä kutiavan. Kuumetta on vajaa 39. Eli helpolla pääsee tämän taudin. Ja kaikille rokotteen saaneille ei tule ollenkaan.
Olen tyytyväinen sillä esikoiseni sairasti taudin 2-vuotiaana ja se li lähes 2 viikkoa kestänyt h*lvetti (sekäk lapselle että vanhemmille). Suosittelen.
Vuosittain 1 lapsi Suomessa kuolee vesirokkoon. En halua että se on minun lapseni.
Vesirokko voi tulla uudestaan, jos ensimmäinen ollut lievä!
joka vuosi Suomessa joutuu noin 200 lasta sairaalaan vesirokon PAHOJEN oireiden takia ja kuten joku jo mainitse, 1 kuolee.
En ota sitä riskiä ja siksi kaikki lapsemme on rokotettu. Ja miksi kiusata lasta jollain, miltä voi myös välttyä?
kun esikoinen meni kouluun, eikä kumpikaan ollut saanut rokkoa (pari kertaa oltiin vähän " tyrkyllä" ), otimme rokotteet. siitä mennyt nyt kolme vuotta, eikä kummallakaan ole tullut rokkoa.
JOS tulee, tulee tosi mietona eli pari näppyä. olen sitä mieltä että on sen arvoinen, mitä vanhempi on, sitä rankempi rokko ja aina reilu viikko pois koulusta ja sitten vielä toinen lapsi putkeen sairaana.