Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valmistujaisjuhlat ja eronneet vanhemmat: vietättekö juhlat samassa paikassa vai erikseen?

Vierailija
27.05.2026 |

Te, jotka olette eronneet lapsenne toisesta vanhemmasta ja joilla on tänä vuonna tai joskus ollut lapsen valmistujaisjuhlat, lakkiaiset tai rippijuhlat, oletteko viettäneet ne samassa paikassa exän läsnäollessa vai juhlineet eri paikoissa eri aikaan?

Mä muistan, kun joku 15 vuotta sitten mun miesserkku asui yhdessä naisen kanssa, jonka lapsi pääsi ripille. Ensin oli konfirmaatio kirkossa ja sen jälkeen kakkukahvit ensin äidin puolen sukulaisille äidin asunnossa ja sen jälkeen se lapsi matkusti 20km päähän viereiselle paikkakunnalle isän luokse, jossa oli kakkukahvit isän puolen sukulaisille. Ja siis vanhempien erosta oli kulunut vuosia aikaa, eli ei ollut taustalla mikään tuore ero.

Sitten mun täti 20 vuotta sitten seurusteli miehen kanssa, joka oli vuosia aiemmin eronnut lapsensa äidistä. Kun lapsi pääsi ripille, kävi isä vain kirkossa eikä mennyt kakkukahveille siksi, koska ne järjestettiin lapsen kotona eli miehen exän asunnossa. Mutta sinne kakkukahveille kuitenkin meni isän vanhemmat ja sisko eli rippilapsen mummo, ukki ja täti.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/4 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa paikassa pidettiin, tosin ei kummankaan kotona vaan lapsen lukiopaikkakunnalla vuokratilassa (muutti kesken lukion toiselle paikkakunnalle). Exä maksoi tilavuokran, minä tarjoilut, meni aika lailla tasan.

Vierailija
4/4 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minä kirjoitin yloppilaaksi vuona 2006, oli minulla kurssikaveri, joka asui mutsinsa ja tämän miehen asunnossa. Isä asui 150km päässä. Kysyin tältä henkilöltä, että tuleeko hänen isänsä yo-juhliin, vastasi hän, että isä ei pääse juhliin siksi, koska hän on ammatiltaan luokanopettaja ja hänellä on oman luokan päättäjäisjuhla sinä päivänä, niin siksi hän ei pääse juhliin. Mietin vaan, että ne kevätjuhlathan aina päättyvät viimeistään tyyliin klo 11, ja autolla/junalla/bussilla tuon matkan pääsee kulkemaan parissa tunnissa, niin kyllä esim. klo 15 mennessä se isä olisi päässyt paikan päälle kakkukahveille, jos olisi halunnut. Yleensähän ne yo.juhlatkin mun mielestä alkaa siinä klo 13 aikaan, kun ensin on lakitus lukiolla, sitten valokuvaus ja sitten mennään kotiin valmistelemaan tarjottavat esille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä