Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TEMU-tilaajia tulee veetuttamaan heinäkuussa käyttöön otettava tullimaksu

Vierailija
27.05.2026 |

Kohta ei ole enää mitään järkeä tilata muutaman euron krääsäpaketteja kun jokaisesta erästä tulee maksettavaksi 3 euron tullimaksu, hah että mä nauran!

Kommentit (192)

Vierailija
101/192 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti meille tulee sieltä kaikki kodin käyttötavarat. Ja varmasti tulee halvemmaksi kun kimpassa tilataan kun mitä Suomesta ostettais. Ei harmita 😊

Rikotteko te niitä käyttötavaroitanne, vai miten niitä tarvitaan koko ajan lisää? 

Missä kohtaa sanoin että niitä tarvitaan lisää? Ja jos nyt vihjata, että sieltä tilattu ei kestä mitään niin olen siitä täysin erimieltä. 

Vierailija
102/192 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sen verran tarkka tavaroistani, että mun pitää saada hiplata niitä ennen ostopäätöstä. Tiedän kyllä, että meitä on moneen junaan. On sellaisiakin aikuisia, jotka eivät erota käsin toisistaan metallia ja metallinväristä muovia. Sellaisille ehkä ei ole niin tarkkaa, vaikka temusta tilaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/192 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silti meille tulee sieltä kaikki kodin käyttötavarat. Ja varmasti tulee halvemmaksi kun kimpassa tilataan kun mitä Suomesta ostettais. Ei harmita 😊

Pääasia, että halvalla saa. Onko hyvä, että halpuutus ulottuu myös sosiaalitukiin? Kohti kiinan mallia me mennään, siellä ei ole sosiaalitukia. Siellä köyhien asunnoissa on maalattia😊

Vierailija
104/192 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiina laittaa varmaan myös tullit Suomelle.

Vierailija
105/192 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikotteko te niitä käyttötavaroitanne, vai miten niitä tarvitaan koko ajan lisää? 

Missä kohtaa sanoin että niitä tarvitaan lisää? Ja jos nyt vihjata, että sieltä tilattu ei kestä mitään niin olen siitä täysin erimieltä. 

No kai niitä tarvitaan lisää, jos niitä pitää tilata.

Meillä ei esimerkiksi keittiössä ole tarvittu tänä vuonna vielä mitään muuta kuin uusi teflonpannu, ja sellaista en kyllä näkemättä ostaisi.

Vierailija
106/192 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

omg äkkii tilaamaan meikkei kuteita ja koruja ennen tulleja omg 

Toivottavasti saat niistä pahan ihottuman.

Saattaa tulla röntgenkatse ja muita supervoimia.

KIISTATONTA terveyshaittanäyttöä ei ole.

Temun alkuvuosina tuotteet oli mitä oli, ainakin kestävyydeltä.

Vierailija
107/192 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääasia, että halvalla saa. Onko hyvä, että halpuutus ulottuu myös sosiaalitukiin? Kohti kiinan mallia me mennään, siellä ei ole sosiaalitukia. Siellä köyhien asunnoissa on maalattia😊

Valtiovarainministeriö on ehdottanut, että eläkeläiset siirrettäisiin yleisen asumistuen piiriin ja että lapsilisistä poistettaisiin yksinhuoltajakorotus.

Vierailija
108/192 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun keittiövälineet mene oikein miksikään. Veitset ja sakset teroitetaan kerran vuoteen, teräskattilat ja kauhat ovat ikuisia, puisetkin vuosia vanhoja, paistinpannuja (hiiliterästä, valurauta) ja leikkuulautoja (puu) huolletaan. Hyvin harvoin on tarvinnut mitään ostaa sen jälkeen kun kotoa lähti, ja siitä on kohta 30 v. Jotain pakasterasioita ja patalappuja kyllä. Niitäkö sieltä hommataan?

Vierailija
109/192 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiina laittaa varmaan myös tullit Suomelle.

EUlle, ja Suomikin kärsii.

Vierailija
110/192 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Terveydenhuollon asiakasmaksuihin rajut korotukset."

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011962981.html

Vierailija
111/192 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti kun Suomessa romppeista ja kankaasta lopetetaan ylihinnan pyytäminen, niin kauan laitan rahani ulkomaille. Suomalaista suosin sitten kun hinta ja laatu kohtaa.

Vierailija
112/192 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 EUROA/ TAVARAERÄ

Miksi niin vähän? Miksi ei 30, tai 50 euroa?

Miksi pitäisi maksaa enemmän kuin muistakaan maista tulevista vastaavista paketeista? 

Vierailija
113/192 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan suurin osa temuttajista on kelan asiakkaita, jotka eivät käytännössä maksa mitään veroja, ainoastaan kuluttavat niitä ja valittavat tukien pienuutta.

Vierailija
114/192 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotte, että ei ole järkeä ostaa krääsää. Aivan ei kannata ostaa Suomen koruliikkeistä mitään.

Vierailija
115/192 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvalla ei saa ikinä hyvää tai kestävää.

Vierailija
116/192 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun keittiövälineet mene oikein miksikään. Veitset ja sakset teroitetaan kerran vuoteen, teräskattilat ja kauhat ovat ikuisia, puisetkin vuosia vanhoja, paistinpannuja (hiiliterästä, valurauta) ja leikkuulautoja (puu) huolletaan. Hyvin harvoin on tarvinnut mitään ostaa sen jälkeen kun kotoa lähti, ja siitä on kohta 30 v. Jotain pakasterasioita ja patalappuja kyllä. Niitäkö sieltä hommataan?

Sama tilanne täällä. En ole ostanut temusta ikinä mitään. Patalaput olen ostanut myyjäisistä tai värkännyt itse, pakasterasioina käytän tyhjiä jäätelörasioita. Odotellaanpa, tuleeko joku temuttaja kiekumaan, että jäätelörasioissa voi olla vaarallisia kemikaaleja.

Vierailija
117/192 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtiovarainministeriö on ehdottanut, että eläkeläiset siirrettäisiin yleisen asumistuen piiriin ja että lapsilisistä poistettaisiin yksinhuoltajakorotus.

Harmi jos vanhuksilta otetaan pois. Sen sijaan lapsilisät voisi lakkauttaa kokonaan. 

Vierailija
118/192 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan suurin osa temuttajista on kelan asiakkaita, jotka eivät käytännössä maksa mitään veroja, ainoastaan kuluttavat niitä ja valittavat tukien pienuutta.

Takuueläkkeestä ei mene veroa www.kela.fi/takuuelake

p.s yleistuesta menee vero

Vierailija
119/192 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotte, että ei ole järkeä ostaa krääsää. Aivan ei kannata ostaa Suomen koruliikkeistä mitään.

Suomen koruliikkeet myyvät krääsää, mutta temu epäilemättä arvokoruja.

Vierailija
120/192 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne täällä. En ole ostanut temusta ikinä mitään. Patalaput olen ostanut myyjäisistä tai värkännyt itse, pakasterasioina käytän tyhjiä jäätelörasioita. Odotellaanpa, tuleeko joku temuttaja kiekumaan, että jäätelörasioissa voi olla vaarallisia kemikaaleja.

Miten siellä oma kansa edes pysyy hengissä jos se kaikki vaate ja tavarat on myrkytetty? Vai ajatteletteko tosiaan että kaikki menee vientiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi