IL: Heli, 47v, on ollut tyytyväinen sinkku jo 17 vuotta
Heliä ei kiinnosta parisuhdearki eli kotityövuorot ja riidat. Heli nauttii vapaudesta, ja naapurien kovaääniset riidat auttavat Heliä pysymään sinkkuna.
Kannatan ajatusta, eli olen Helin kanssa samoilla linjoilla. Jutun luettuani tunnistin itseni.
Olenkin miettinyt pitkään mitä haluan, ja varsinkin mitä en halua...
Muita?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutussa kerrotaan, että Heli jäi leskeksi 29-vuotiaana. Se ehkä jotain selittää.
Itselläni on epätyydyttäviä suhteita takana, avioero enkä halua pistää energiaa deittailuun. Mieluummin nukun, syön mitä tahdon ja hyvällä omallatunnolla.
On harhaanjohtavaa otsikossa puhua sinkusta jos kyseessä on leski. Aivan eri asia.
Samoin leskestä ei koskaan pitäisi puhua yh:na.
Miksei?
Mun naisystävä kuoli aikoinaan ja olen silti sinkku ja jos hän olisi ollut laateni äiti olisin yh.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se ylipäätään pitää kertoa kuinka mahtavaa sinkkuelämä on? MIksi näillä heleillä on aina tuo kuvitelma että kaikki muut on vasten tahtoaan sinkkuja tai että parisuhteessa elävät elää huonossa suhteessa jossa vain tapellaan?
Minusta tämä on ihan hyvä asia kertoa, koska paljolti tuntuu olevan vallalla ajattelutapaa, jossa pitkää sinkkuutta ihmetellään, ja se nähdään oletusarvoisesti surullisena tilana, jossa ollaan vastoin tahtoaan. Olen itse ollut sinkku yli 10 vuotta, alkuun koska ketään ei löytynyt, sittemmin koska ei enää kiinnostakaan, ja kyllä mulle on ainakin kauheasti asiaa ihmetelty, painostettu Tinderiin ja treffeille kumminkaimojen kanssa, hössötetty siitä miten sitten kun vanhenee niin yksin ei ole enää kivaa vaikka nyt olisi. Minusta on erittäin mukava lukea, että muillekin pysyvä sinkkuus voi olla valinta, jossa he ovat tyytyväisiä, ei vain jotain katkeraa "no kun en saanut sitä laatikkoleukakirurgia, niin olen sitten yksin" tai "olen niin kauhean surullinen ja yksinäinen" hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Mites nuo seksihommelit vai vannotko oman käden ja lelujen voimaan?
Ymmärrän hyvin Heliä. Itse olen ollut 19 vuotta sinkkuna ja olen vuotta vanhempi.
Seksihommien takia ainakaan ei miestä kenenkään kannata ottaa.
N48
Mukavaa, jos sinkkuna elely joillekin sopii. Väittäisin, että valtaosa sinkuista kuitenkin toivoisi kumppanin löytävänsä. Itse kuulun tähän porukkaan ja kärsin sinkkuudestani paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin Heliä. Itse olen ollut 19 vuotta sinkkuna ja olen vuotta vanhempi.
Seksihommien takia ainakaan ei miestä kenenkään kannata ottaa.N48
Ymmärrän hyvin Henriä. Itse olen ollut 19 vuotta sinkkuna ja olen vuotta vanhempi.
Parisuhdehommien takia ainakaan ei naista kenenkään kannata ottaa.
M48
Ihminen voi kokea yksinäisyyttä myös parisuhteessa. Sellainen on hämmentävää. Itse valittu yksinolo ei ole hämmentävää eikä ahdistavaa. Enkä tosiaan kaipaa riitoja tai dramatiikkaa. Saan päänsärkyä sellaisesta. Naapurista kantautuvat "tosirakkauden" äänet auttavat pitämään minut onnellisena sinkkuna.
Luonteeltani olen aika herkkis, joten tämä elämä sopii minulle.
Vointeja.
Ap
Olen itse sinkku ja todennäköisesti sellaisena pysyn. Tykkään olla parisuhteessa mutta olen huono sellaisissa. Onhan se kiva kun on kumppani mutta viihdyn paljon yksin niin siitä tulee yleensä ongelma. Alussa tykkään seksistä ja läheisyydestä mutta suhteissani se on aina lopahtanut. En loppupelissä ole kovin läheisyyden kaipuinen ihminen. Ja siitä se alamäki yleensä alkaa. Entisissä suhteissa on ollut todella vähän riitelyä. Tunteet vain laimenee, se siitä.
Nyt ikää on 45v, pitkä parisuhde loppui jokunen vuosi sitten ja tuskin enää suhteeseen alkaisin. Pitäisi tehdä isoja muutoksia omaan käytökseen ja luonteeseen. Viihdyn yksin enkä ole seksiäkään kaivannut. Hyvä näin.
En kuitenkaan ymmärrä miksi tuollaisissa jutuissa sinkun pitää parjata parisuhteessa olevia aivan kuin kaikki olisivat onnettomia ja tappelevat koko ajan. Höpöhöpö. Omassa lähipiirissä ihania ja onnellisia parisuhteita jotka taatusti ovat tyytyväisiä tilanteisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksihommien takia ainakaan ei miestä kenenkään kannata ottaa.N48
Ymmärrän hyvin Henriä. Itse olen ollut 19 vuotta sinkkuna ja olen vuotta vanhempi.
Parisuhdehommien takia ainakaan ei naista kenenkään kannata ottaa.
M48
Vaikea sen henrin ottaa kun ei ole naisia saatavilla. Helillä taas on työ ja tuska väistellä liian innokkaita itsensä tyrkyttäjiä.
Harva 30+ enää pääsee parisuhteeseen, tai edes lyhtyaikaiseen suhteeseen. Monet ovat jo rumapainoisia siinä vaiheessa, tai kuluneen näköisiä, silmäluomet, posket, rinnat ja pakarat roikkuvat, heltta heilahtelee.
Minä toivoisin, että alettaisiin yhteiskuntana päästä jo siihen pisteeseen, ettei tällaisia juttuja tarvitsisi enää tehdä. Sinkkuus olisi ihan yhtä arkipäiväistä kuin parisuhteessa oleminenkin eikä kukaan tekisi johtopäätöksiä kenenkään onnellisuudesta tms. suhdestatuksen perusteella. Nyt valtavirrasta poikkeavia elämänvalintoja ja tilanteita joutuu vieläkin puolustamaan ja perustelemaan. Jos ei joutuisi, ei tällaisille haastatteluillekaan olisi enää tarvetta.
" Heli, 46, on ollut sinkku 17 vuotta: "Sovellukset ovat pilanneet treffailun" " - https://kotiliesi.fi/hyvinvointi/suhteet/heli-on-ollut-sinkku-17-vuotta/
Vierailija kirjoitti:
" Heli, 46, on ollut sinkku 17 vuotta: "Sovellukset ovat pilanneet treffailun" " - https://kotiliesi.fi/hyvinvointi/suhteet/heli-on-ollut-sinkku-17-vuotta/
" En toivo romanttista rakkautta enää, mutta toivotan sen tervetulleeksi, jos se osuu kohdalle. Ajattelen niin, että kun on luopunut toivosta, elämään on vapautunut valtava määrä positiivista energiaa, jonka voi laittaa itseni kehittämiseen”, Heli kertoo. "
katkera vanhapiika saa tyydytystä, kun kuulee naapurin pariskunnan riitelevän?
no, kai sekin ilo siinä katkeruudessa tuntuu tyydyttävältä.
Kyllä multakin se omin käsinkin onnistuu, mutta se on minusta jotenkin mukavampaa, kun on muutakin. Jokaisen oma makuasia mistä tykkää. Miehen kanssakin aikoinaan sain aika usein orgasmeja, mutta mulle se koko seksin prosessi, ja sitten se että siihen liittyy vielä helposti ulkonäkötyötä, että pitäisi pitää itsensä jollekin kiihottavan näköisenä, ei ollut koskaan oikein vaivansa arvoinen. Eli, kumppaniseksi oli kivaa, mutta leluhommat + mielikuvittelu melkein yhtä kivoja ja vaiva jää pois, joten itselleni se on ollut luonteva valinta.