Minusta on tullut ilkeä ihminen
En ymmärrä, mitä on tapahtunut. Ennen olin avoin, nauravainen, suvaitsevainen ihminen. Jaksoin olla sosiaalinen.
Nykyään asiat on toisin. Ajattelen negatiivisesti kaikista ja kaikesta, tiuskin läheisille, mietin ilkeitä asioita työkavereista. Ja jos ihmiset sanoo, että "kohtele kuin haluaisit muiden kohtelevan sinua", niin kyllä, sisäinen puheeni itseäni kohtaan on vielä pahempaa. En jaksa myöskään puhua tai ottaa kontaktia muihin ihmisiin, kahvihuonekeskustelut tuntuu turhanpäiväiseltä lätinältä. Muiden nauru lähinnä vituttaa, ja alan ajatella, että nauraapa ihmiset tyhmille asioille.
Ja kun elämässäni kuitenkin on kaikki todella hyvin, kyse ei ole esimerkiksi kateudesta tai muusta sellaisesta syystä.
Tunnistan ongelmani, mutta mitä teen tälle? Tähän mennessä olen kyllä yrittänyt esittää kiinnostunutta ja ystävällistä, mutta eihän tätäkään loputtomasti jaksa.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet?
67v.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa masennukselta. Osaatko ajoittaa muutoksen johonkin? Onko muutokselle ollut joku sysäys vai onko se tapahtunut vain hiljalleen?
En osaa sanoa. Mitään suurta ei ole kuitenkaan tapahtunut.
Kuormittaako työ? Entä ikä? Oletko siinä iässä, että estrogeenintuotanto alkaa hiljalleen vähetä? Toisilla naisilla tuo voi vaikuttaa paljonkin mielialaan. Omalla kohdallani sanoisin, että jos minulla ei olisi niin paljon kokemusta masennusjaksoista elämässä, esivaihdevuodet saattaisivat tuntua henkisesti raskailta.
Mulle tuli sama mieleen eli vaihdevuodet. Ei olis uskonut, miten paljon voi vaikuttaa omaan pääkoppaan!
Minkä ikäinen olet?