Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako ylioppilaalta kysyä, minne hän pyrkii?

Vierailija
25.05.2026 |

Mielestäni suorastaan kuuluu kysyä.

Mielipiteitä?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa. Keskitytään siihen juhlaan. 

Minun mielestä on epäkohteliasta, jos ei ole kiinnostunut toisen suunnitelmista.

Vierailija
22/42 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hittoako niitä kyselemään. Yhteishaun tulokset tulee vasta myöhemmin, joten ei ne nuoren näkemykset välttämättä pidä vettä. Ehkä, jos puhtailla Laudatureilla pääsee papereilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kysytä, ei kuulu sivistyneiden etikettiin, vaikka joku saattaa muuta luulla. Ei myöskään kysytä mitä teet työksesi kun sinut esitellään ihmiselle. 

Vierailija
24/42 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu etikettiin. Etiketin mukaista on keskittyä siihen juhlaan ellei sankari itse ota puheeksi jatkosuunnitelmia.

No miten se kysyminen rikkoo etiketin? Kuka jaksaa jaaritella kirjoituksista ja arvosanoista?! Tulevaisuus edessä, kirjoitukset takana.

Siis kukaan sanonut mistä pitää puhua, voit vaikka kertoa mitä teit viime viikolla tai mitä teet kesälomallasi. 

Eri

Vierailija
25/42 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa. Minä kysyin ja sain vastaukseksi että aikoo pyrkiä grillaajaksi.

Vierailija
26/42 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nyt pitää hauskaa niissä juhlissa. Tuskin koulutusasiat nyt pyörii heti mielessä kun just on opiskellut. Vähän sama juttu kun työkavereiden kanssa lähtis juhlimaan ja puhuttais vaan työasioista.😴

Vierailija
27/42 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kysyä tulevaisuuden suunnitelmia. 

Vierailija
28/42 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa kysyä, eikä saa kysyä mitä juhlitaankaan. Mitä ne kellekään kuuluu.

Vieras vaikuttaa tosi omituiselle, jos juhlissa alkaa kyseleen mitä juhlitaan. Se on jo kutsuttaessa kerrottu

Vierailija
29/42 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä tuossa on. Moni on jo saanut tiedon opiskeluvalinnasta, jos todistusvallinnalla on paikan saanut.

Vierailija
30/42 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeellistä tuossa on. Moni on jo saanut tiedon opiskeluvalinnasta, jos todistusvallinnalla on paikan saanut.

Missä? 

Vierailija
31/42 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies kysyi hienosti ylioppilaan tulevaisuuden suunnitelmista. Armeijahan se oli. Minä typerä menin kysymään minne oli hakenut opiskelemaan ja ylioppilas joutui nolona toteamaan, ettei ollut päässyt haluamaansa kouluun. Kyllä vähän itseäni hävetti, kun tajusin mokanneeni. Toivottavasti ylioppilas ei kovin pahastunut. Olkaa te muut fiksumpia kuin minä. No, seuraavissa juhlissa osaan pitää suuni kiinni.

Vierailija
32/42 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kysyä tulevaisuuden suunnitelmia. 

Eihän niitä voi tietää. Sen sijaan sen voi tietää, minne pyrkii.

Vierailija
33/42 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Nykyaikana mitään ei saisi enää kysyä? 

Sitä kutsutaan small talkiksi, että kysyy, mitä tekee elämässä tai mitä haluaisi tehdä. 
Small talkkia pitää oppia puhumaan. Mitäs tässä. Ei mitään ihmeempää. Ehkä x tai y, saa nähdä. 

Vierailija
34/42 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies kysyi hienosti ylioppilaan tulevaisuuden suunnitelmista. Armeijahan se oli. Minä typerä menin kysymään minne oli hakenut opiskelemaan ja ylioppilas joutui nolona toteamaan, ettei ollut päässyt haluamaansa kouluun. Kyllä vähän itseäni hävetti, kun tajusin mokanneeni. Toivottavasti ylioppilas ei kovin pahastunut. Olkaa te muut fiksumpia kuin minä. No, seuraavissa juhlissa osaan pitää suuni kiinni.

En siis jotenkin tajunnut, että ne tulokset tulevat jo niin aikaisin.

Vierailija
35/42 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä? 

Opintopolussa on jo amk:n tulokset. Huomenna on jo pääsykokeet.

Vierailija
36/42 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti saa 😂

Vierailija
37/42 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään saa kysyä yhtään mitään. Mielellään ei edes puhuta mitään, ainoastaan, jos yo jotain kysyy. 

Vierailija
38/42 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noilla sanoilla. Voi kysyä ja ehkä on kohteliastakin kysyä sensitiivisellä/korrektilla tavalla, mitä suunnitelmia on seuraavaksi.

Vierailija
39/42 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. On moukkamaista udella henkilökohtaisia asioita. 

Vierailija
40/42 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. On moukkamaista udella henkilökohtaisia asioita. 

Sinut on kutsuttu yo-juhliin!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan