Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISKUISET ' 05 alkuviikko!!!

14.05.2007 |

Aurinkoista huomenta ja mukavaa viikkoa!!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marju, telepatiaa. Mie tässä teitä ajattelinkin yks hetki. Kiva, kuulla etta asiat etenee. Varmasti on jännittävää. Mielenkiinnolla kuulen teistä useamminkin. Asia on silleen läheinen itselleni, kun veljeni vaimoineen harkitsee adobtiota.

UNISTA: siis uskomatonta. Mimmi nukkui klo 20.15-8. Unet kun piteni, niin ne päivätorkut jäi pois, niin sitten yöunetkin piteni. Sekä pimennysverholla on varmaan iso osuus. Moonakin nukkui klo 20.45 -6.20.

Leivottiin heti aamusta taas valkosipulisämpylöitä aamupalalle. Kivaa vaihteeksi kun saa tuoretta leipää. Ne on niin helppo tehä ja kun teke ihan pienen taikinan niin menee sujuvasti.

Kualla olikin aikamoinen kauppareissu. Meillä tuo toimii että Mimmillä on pikkukärrit ja saa siihen itse ottaa hyllystä tavaraa. Kop kop, raivareita kaupoissa ei ole tullut, vielä.

G: Mites vietetään helatorstai? Meille tulee miun äiti sulkavalta miehensä kanssa kylää. Ei yhtään hotsita nähä sitä miestä, en tykkää hänestä yhtään. Hän kohtelee äitiäni tosi huonosti..henkistä väkivaltaa. Kyläilyt on sellasta teennäistä olemista. Onneksi ei ne kauan ole ja harvoin käyvät. Tämä on tänä vuonna eka kerta kun tulevat.

Tänään ruuan jälkeen mennään pappalaan ja illalla miulla on hieroja tuolla naapurikunnassa. Lapset on sen aikaa mummolassa. Piti lasten täti soittaa sinne ukin kanssa lapsenlikaksi, kun en luota missä kaljoissa se ukki on. Tämän miun apen juominen on mennyt nyt siihen pisteeseen, että on lähes aina pienessä sievässä. Vaikka siis tietää, että ollaan tulossa. Pitäs ottaa kova linja, että lapset tai me ei tulla, jos yhtääkään on juotu. Mutta kun tuo mummola on ainut paikka missä meillä lapset voi olla hoidossa...Ehdoton olen, että jos lapset on yökylässä kaljaa ei juoda. Mutta mistäpä mie sitä tiiän loppujen lopuksi, kun en ole näkemässä. Mummo onneksi kunnioittaa päätöstämme ja ei sitten ota lapsia, jos ukki on juonut..Ärsyttäävää. Jos sanoo jotain, vedetään herne nenään, mutta taasen miusta heidän pitää ymmärtää, jos emme halua lapsille näyttää tuollasta.

No juu, meni taas asian vierestä.

Kiitos onnitteluista. Aika kovin jännittää leikkaus..en ole koskaan ollut sairaalassa muuta kuin synnyttämässä =)

Nyt mentävä laittamaan pyykit kaappiin ja uudet kuivausrumpuun (ihana keksintö )

Tuulia

Vierailija
22/27 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aurinkoinen ilma ulkona, lähden kohta kävelylle mutta sitä ennen muutama sana.

Marju: Olipa kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa. Ja hienoa, että adoptioasia etenee!

Tuulia: Juttelit tekeväsi valkosipulisämpylöitä. Kuullostaa hyvältä! Olisko sulla joku helppo ohje?

G: Meillä nautitaan helatorstaina siitä, että saadaan olla koko perhe kotona. Mennään varmaan pihalle leikkimään ja käydään kävelyllä. Ajateltiin myös grillata tuolla taloyhtiön grillillä.

Mä olin tänään siellä ylimääräisessä ultrassa ja kaikki näytti olevan kunnossa! Vauva on oikein päin ja koko vastaa viikkoja. Painoarvio nyt on 2600g ja veikkas et olis samankokoinen kuin Henri syntyessään (3200g ) tai pikkasen isompi. Kyllä nyt on helpottunut olo!

Meillä Henri on jälleen suostunut yhteistyöhön pissa-asioissa. Tässä oli monta viikkoa, ettei suostunut pottaan pissaamaan lainkaan. Nyt on ollut taas muutaman päivän ilman vaippaa ja hyvin tunnistaa pissahädän. Eilen kävi illalla kerran potalla. Pissas pottaan ja kantoi potan itse vessaan ja kaatoi pissat pönttöön ja veti vielä pöntönkin. Sit tuli sanomaan mulle et pissa tuli ja Henri vei pissan vessaan. Aika hienosti toimittu : ) Myöhemmin kävi vielä kaksi kertaa pöntöllä ja molemmilla kerroilla tuli pissat sinne. Vaippaa ei tarvittu ollenkaan. Ehkä mekin tässä vielä kehitytään ja kesällä voi enemmänkin olla ilman vaippaa.Se huono puoli tuossa pöntöllä käymisessä on, et hän ei suostu käyttämään sitä sisentäjää ollenkaan vaan meiän on pidettävä hänestä kiinni. Onneksi ei pissaaminen kestä kauaa : )

Nyt tosiaan sinne kävelylle ja sit vois pikkuhiljaa hakea sällin tarhasta kunhan nyt on ensin heränny päikkäreiltä ja syönyt välipalan. Mukavaa helatorstaita kaikille!

Kalamami, Henri ja masuasukki rv 35+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin lähden töistä kotiin. Ollaan huomenna lähdössä pitkän viikonlopun viettoon maalle, joten siinä helatorstain suunnitelmia. Ollaan mökillä ja nähdään ystäviä ja sukulaisia.

Kauppareissusta unohtui kertoa, että Kaisallakin oli pikkukärryt, mutta se menee ja viipottaa niiden kanssa paikasta toiseen tehden tuhojaan. Eilen esimerkiksi nappasi tomaatin ja haukkasi siitä ennen kuin ehdin hätiin.. Ja Kaisa mielestään tietää ITSE mitä kaupasta pitäisi ostaa. Eilen kärry oli kukkuroillaan jotain tex-mex hässäkkää, mitä nyt alahyllyiltä sattui löytymään. Ja jukurttipurkin kannestakin Kaisa ehti napsasta, se olikin se eilisen viimeinen pisara!! Ei siis kauppaan taas pitkään aikaan..

Jäi se tutkimussuunnitelman teko sitten toiseen kertaan ja päädyin jätskiannoksen kera sohvalle Teho-osaston pariin. Tänään on pakko ryhdistäytyä, kun tuli luvattua jo ohjaajalle, että pidän seminaarin ensi viikolla.

Tänään tapahtui muuten ihme: meillä nukuttiin puoli seitsemään!!

Mukavaa viikonloppua kaikille.

kua ja Kaisa

Vierailija
24/27 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari sanasta vielä teille ennenkun lähden töistä hakemaan neitiä ja kotiin :) Ihanat 4 vapaapäivää, tosin tekemistä kyllä on mutta ei tarvii töihin tulla!

Kauppareissuista: Meillä ollaan varmaan jotenkin tosi poikkeavia mutta neitimme tykkää istua vielä ostoskärrin istuinosassa. Ei siis edes pyydä siitä pois ennenkuin kassalla. Hänen kanssa siis helppo käydä kaupassa.

Helatorstai: normaali päivä meillä, ollaan siis vaan kotona ja leikitään tytsän kanssa. Ulkoilla yritän kun nämä viikot menee täällä toimistossa istuen. Perjantaina vien tytsän muutamaksi tunniksi hoitoon ja teen pari työtehtävää kotona ja sit käyn kaupoilla ostamassa ristiäislahjan. Viikonloppuna varmaan siivoillaan ja ostellaan pihalle kalusteet yms.

Kiva oli kuulla Marjustakin ja teidän elämästä! :)

Onko teillä muuten kesälomasuunnitelmia? Meillä ei yhtä mökkiviikkoa kummempaa...niin ja ukon kans lähdetään 12.6 kaksin käymään Tukholmassa. Ehkäpä käydään Tykkimäessä kun on kohtuullisen matkan päässä meistä, siis tytsän kanssa luonnollisesti :)

No nyt vielä pari työjuttua ja sit kotiin. Mukavaa pyhää kaikille!!

Ps. Onnea Tuulia kun leikkaus järjestyi!!! Tekeekö sen joku yksityinen? Varmista että tekeekö lääkäri erikoismaksuluokassa hoitoja, on PALJON halvempaa ja Kelalta saa suhteessa enempi takaisin, muistaakseni lähes puolet.

Vierailija
25/27 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helatorstaille suunnittelin pihahommia, kuten kesäkukkien istutusta yms. Kunhan ensin joku käy ostamassa ne kukat...........

Pe olen töissä, muu perhe vapaalla eli häsellyspäivä tulossa.

Kaupassa käyn useimmiten yksin. Tästä johtuen maalisneiti on onnessaan kun joskus pääsee mukaan ja tyytyväisenä istuu ostoskärryissä. Jos päästää neitin vapaasti menemään saakin sitten etsiä ympäri kauppaa likkaa;)

Juustokakku on uunissa(" kevyt ja terveellinen" ), lähden sitä vahtaamaan. Hyvää pyhää kaikille!

Vierailija
26/27 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen katsoo Pikku Kakkosta ja Topi leikkii pikkuautoilla. Äiti kirjoittaa sillä aikaa pikkuisen jutun. ;)

Huomenna siis vapaapäivä, paitsi otin töistä kassillisen arvioitavia tekstejä mukaani. Meillä hektiset viikot jatkuvat, mutta kutakuinkin selviydyn järjissäni taas tästäkin keväästä, uskoisin.

Mukava oli lukea kuulumisianne. Kalamamilla ei enää kovin pitkään jatku odotusaika, jee! Tuulialle onnea leikkaukseen. Kyselit, miten lastenhoito järjestyy.. Miten miehesi saa järkättyä työvuorojaan? Meidän elämää helpotti taannoin se, että miehen työnantaja jousti työajoissa - mies siis teki 8h päivässä, mutta siirtyi vuorotyöstä päivätyöläiseksi. Vei siis pojat hoitoon ja minä sain rauhassa toipua kotona. Voisiko teidän lapsille järjestyä pariksi viikoksi hoitopaikkaa? Se olisi suurin apu, jos sitten vielä joku muu veisi ja hakisi lapset. Leikkaushaavan pitää kuitenkin parantua rauhassa. Minä en nostellut enkä tehnyt mitään raskasta hommaa pariin viikkoon. Kun halailin ja sylitin poikia, he kiipesivät aina itse (esim. sohvalle) viereeni ja syliini. Mies siis teki lähes kaikki lastenhoitojutut, toki pienet (jotain pukemista ja hammaspesua) jutut minäkin pystyin hoitamaan.

Nyt jälkikasvu kakkii kimpassa... Mentävä on.

Kaikille teille rentouttavaa helatorstaita.

Vierailija
27/27 |
16.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likka se jaksaa vastustaa nukkumaanmenoa tosissaan, oven mentyä kiinni touhuaa omiaan ja tulee sitten ovenrakoon huikkimaan, ja tätä jatkuu hyvän aikaa. Mulla ääni käheytyy iltaisin karjumisesta, pitäisi kai keksiä jokin muu keino.

Kyselykautta on ollut vuoden alusta lähtien: Mikä toi on, mihin isä meni, missä pupu on?..Muutenkin pulputusta piisaa; tuossa, kun ollaan kierretty asuntoja katsomassa, niin tyttö on kommentoinut ovelta " Keittiö, vessa, sauna, HIENO sauna! Mikä toi on? Kenkiä, paljon kenkiä..." Pulputi pulputi.

Kiva, että Kalamamin vauva oli oikein päin. Muistaakseni tyttöä odottaessani hänen luultiin olevan pää ylöspäin, peppu aina jotenkin punki niin pitkälle eteen tosi kovana, ja jalkojen liikkeet tosiaan tuntuivat vesirajasta kylkiluiden alle pitkinä kaarina.

Helatorstain ohjelmaan kuuluu töitä (yllätys, yllätys) ja iltasella käydään mittaamassa tulevan kotimme keittiö ja kylppäri sekä lattiat, niin osataan suunnitella tarvittavat ensi vaiheen remontit sekä tarvikkeet. Tarkoitus on uusia keittiö, kylppäri ja laittaa yläkertaan uusi lattiapäällyste ennen muuttoa. Vessa ja sauna saavat pienempinä projekteina odottaa toista ajankohtaa. Onneksi mies on remonttitaitoinen, niin ei tarvitse teettää kallista työtä muilla.

Kesälomaohjelmaan kuuluu sitten remonttia sekä muuttoa. No, ehkä siitä jää jokunen päivä aikaa rentoutua. Mulla onkin tänä kesänä vain kaksi ja puoli viikkoa lomaa.

Meillä vaipattomuusharjoituksia pidetään mun vapaapäivien aamuina. Tyttö vaan ei vielä tunnista pissahätää, minä voin kysyä tarvitseeko käydä pissalla, johon tyttö vastaa kieltävästi ja minuutin kuluttua lorottaa housuun, joten harjoittelu tuntuu tässä vaiheessa jokseenkin hyödyttömältä. Tyttö kyllä tykkää kovasti pikkareista ja valitsee niitä mielellään itselleen.

Nyt ei muistu muuta mieleen, ai niin, onnea Pääsiäisäidille plussasta!

Korvikset