Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

* * * TAMMENTERHOT ma-ti * * *

14.05.2007 |

Uusi viikko alkakoon tästä :)

Ja tässä ensin viikonlopun kasautuma:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10299034&p=1&tmode=1&smod…

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerkesikin jo nostamaan meidät takas etusivulle ;)

Kävinkin jo ettimässä meidän pinoa ja välissä menin turvaistuin-" opetukseen" pihalle, ku käytiin tänään ostamassa nyt vihdoin sit kunnon istuin poitsulle! Ehkä nyt viihtyis paremmin autossa ku istuu korkealla ja näkeekin jotain!

Aikas istuvassa asennossa on verrattuna kaukaloon...!

Pitää varmaan huomenna ajaa pikku lenkki ja testata miten poitsu viihtyy....

Mites teillä muilla, jokos on tammenterhot siirtyneet kaukalosta isompaan malliin?

Ja jos on niin minkä merkkisen ootte ostaneet/ tai mikä teillä on valmiina?

Eli pientä gallupinpoikasta näin illan päätteeksi....

Me ostettiin Aktan Graco Cosmic (meniköhän oikein...?)

On joku TM testivoittaja ja myyjä suositteli, en muuten tietäis noista mitään!

Kallis oli, mutta pappa betalar eli mun isi osti sen poitsulle ja sanoi että pitää olla kunnollinen!

Siitä pk-seudun tapaamisesta, en oo vielä kerennyt Selloon tsekkaamaan Buffoa, mutta meen luultavasti huomenna tai sit loppuviikosta, ilmoittelen viimeistään lauantaina mestan missä me terhot sitten treffataan! Muuten pitää laittaa joku kukka rinnuksiin niinku sokkotreffeillä kuuluukin ;)

Nyt kattelemaan tota nelosen uutta sarjaa, ku poitsukin nukahti rättiväsynä yöunille ysin maissa, ei oo nukkunut tänään ku yhteensä 2,5 h päikkäreitä + 1/2 h autossa....

Harmi että BigLove jäi tauolle, se on aika hauska sarja!

Öitä!

Pupina

PS. Ei muutes täälläkään paljoa tulppaaneja näkynyt äitienpäivänä muualla ku keittiön pöydän vaasissa....;(

Vaikka se oli ykkösenä mun kolmesta toivomuksesta!

(kaksi muuta toteutui, että sain nukkua myöhempään ja aamiainen sänkyyn....)

Ehkä sitten synttärilahjaksi, syyskuussa.....:/

Vierailija
22/41 |
14.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni äitienpäivä ihan kivasti,paitsi mä en saanu mitään lahjaksi,ja aamulla ei ees saanu nukuttua pitempään:(piti nousta jo 7 kun tytöt heräs,ja mies jatko vaan unia..

Tänää käytii Punkalaitumella ja tytöt sai taas 3 pussillista vaatteita ja leluja tuli taas hurjasti lisää,ja sai Jenna myös semmosen kolmipyöräsen pyörän ja kypäränkin ja kotiin ku tultiin nii kovasti tykkäs ajella sillä:)ja tolla matkalla meinas tulla myös kolari meille kun yx tulee mutkasta hurjaa vauhtia ja ajautuu meijän kaistalle mut onnex hän ehti väistää meitä,ja selvisi ittekki ilman ulosajoa tieltä..

mansemamma ja Jasmin 10.01.07

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Äskön kyllä ei ainakkaa satanu, mut sitähän on luvattu :/ Jaa no kylläpä näkyy satavan jo. Hyvä ettei tarvinnu lähtee viemään kävellen akkaa hoitoon, anoppi vei kouluun mennessään mesellä.

Kossi nukkua tupsahti ja ite oon vielä unipöhnässä. Toiselta puolen alaselkä meinaa jumittaa. Toivottavasti hieroja pian soittaa peruutusajasta, ku eilen aamupäivällä sellasta " kerjäsin" . Tai iteppä tuo sitä ehotti, ku eka virallinen vapaa-aika ois ollu vasta jussin aikaan. On t o s i hyvä hieroja ja sen huomaa muutenki ku täydestä kalenterista. .

Oli sitten aamulla kesän tuntua sängyssä. Kärpänen härnäsi ja surisi kimpussa :/ ja illalla kävin kyllä saunassa! ;)

Pitääpäs kelata teiän juttuja nyt ku on varmaan ruhtinaallisesti aikaa.

[b]Katskula[/b] enpä oo koskaan mie aatellu, ett minkä näkösiä hikinäpyt on (siis tarkasti). Enkä osaa sanoo, jos ovatkin allergiasta, että voiko useemman päivän viiveellä tulla näpyt. Toivottavasti ovat jo hävinneet.

[b]Äityli[/b] en oo nyt lämmintä kanalientä litkiny. Hunajaista teetä vaan. Kurjia kyllä nää alkavan kesän lentsut, ku ne aina tuntuu kestävän ikuisuuen. Kossiki on yskähelly ja nuuskuttanu :/

[b]Cinza[/b] ihanasti ukollas oli runosuoni sykkiny :) Ei ainakkaa nyt voi aatella lahjakorttia vihjeenä, ett pönsä ois turhan rehottava :D

[b]Mamm@mia[/b] oisit vaan potkassu ukon ylös sängystä ja vähä vihjannu, ett sie nukut nyt. Toivottavasti on jo akut latautunu ja neiti ei oo valvottanu enemmälti.

[b]Pupina[/b] ole onnellinen, että sait kumminkin aamiaista sänkyyn :) monet eivät saa etes sitä. Tuli kaverin puolesta tosi pahamieli, kun häntä ei ollu ukko huomioinu mitenkää. Oon myös kuullut i-tyypeistä, jotka aattelee tyyliin " no eihän se vaimo mun äiti oo" ja eivät tajua sitten muistaa mitenkään :/

[b]Birgit[/b] niin olikos Jennalla kauan ollu nuhaa? Mä oon ootellu neuvolatätin soittoo 4kk:n lekurista. Taianpa ite soittaa sille, ku on tainnu unohtaa. Viikon päivät sitten oli siittä jo puhetta. . Siksi " hätäilen" , ku haluan Kossin käyvän kunnon lekurilla tarkastuksessa muutenki + pahan lentsun takia, mikä toivottavasti on ohi pienistä yskähtelyistä huolimatta.

[b]Rainy[/b] tuuppas touhuaan meillekki :) oot ollu niin energinen. Täällä ois pyykkirumbaa ja imurisambaa tarjolla ;)

[b]Myrtti[/b] kyllä mie ainaki uskon luumun nopeaan apuun. Kossi oli pantannu kakkaa monta päivää ja luumuveden saamisesta meni parisen tuntia niin vaippaan kävi rutina.

[b]Pupina[/b] meillä käytetään vielä kaukaloo, mut varmaan kohta pitää seuraava penkki ottaa käyttöön. Koska jalat alkaa tuleen yli. Akalle jo penkki ostettiin, joten tarkkaan en nyt muista mallia, mut Aktan on.

On sinällään istuvampi asento siinä, mut meiän penkissä voi " ruuvilla" säätää asentoa. Sitä ku pyörittelee niin pyllyn alus alkaa liikkumaan ja muuttaa asentoa ihan kivasti.

Tästä sopivasti siirryn aiheeseen [b]istumaan vänkäys[/b]. Kossi on alkanu sitä harrastaan. Lattialla viihtyy, mut välillä hermostuu ku maisemat on mitä on. On tullu itekki tuijotettua sieltä kattoo ja ei kovin kummoselta vaikuta, ett kauaa siellä viihtysin ;)

No nyt meen jo ohi aiheen. Niin ku Kossin ottaa syliin istumaan niin avot ku ollaan hipi hiljaa ja tyytyväisenä. Jos asento ei oo tarpeeks istuva niin vängätään ja " vauva-asennosta" tulee huuto. En pidä tuota " istuttamista" pahana, koska rintaa vasten on selkä tuettuna ja ei kauaa kummiskaa sylissä istu. Hetkellisiä nautintoja, kuten suklaa. Miksi mulla ei muuten oo sitä kaapissa. .

Alotettiin muuten [b]eilen vellin syönti[/b]. Pottuporkkanaa annon nannin seassa sellaset 20ml. Ei ilmeet kovin vaihtunu, mut alussa valu suupielistä. Ei ehkä maku miellyttäny tai ei huvittanu muuten syyä. Jonku ajan päästä seos sitten meni mukisematta ja suht hyvällä vauhilla alas.

En nyt voi sanoo, ett oliko vaikutusta kunnen kelloon kattonu ja muutenki tuskin heti vaikuttaskaan. Mutta jossai vaiheessa yötä oli kyllä " turhan" pitkä unijakso, koska möykkäs sitte toisella baarilla ku oli liian täyttä. Siltä se tuntuki. Maitokylpyä tuli siinä sivussa saatua.

Pitääpä lähtee koluaan kaappeja, jos löytäs jotai syömistä.

Päivän jatkoja.

Vierailija
24/41 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vitsinä tällanen testaus terhollisille

http://www.iltasanomat.fi/naiset/testit.asp?id=1070131

Mä sain 9 pistettä.

Vierailija
25/41 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=DarkTurquoise]Sataa, sataa, ropisee, pili pili pom, pili pili pom :) Kauhulla katselen ikkunasta ulos, kun tänään pitäisi lähteä käyttämään pojua lääkärillä ja auto on miehellä. Pitäisi siis mennä kävellen ja vettä tulee melkein taivaan täydeltä :( No eihän me kyllä olla sokerista...

Taisin kertoa viime viikolla, että neuvolantäti suositteli meille kiinteiden maistelua? Tuolla meidän kossillahan on ollut sellaista punaista ihottumaa polvitaipeissa jo pitkään. Sit ihottuma levisi koko jalkoihin. Se on sellaista kuivaa punoittavaa ihottumaa, joka ilmeisesti kutisee, sillä poika raapii jalkojaan aina, kun housut ei ole jalassa. Punaista kuivaa ihottumaa on hieman myös kaulalla ja ihottuman aiheuttaja ei ole tiedossa. Olen mietiskellyt mikä ruoka-aine minun syömänä sitä voi tehdä.

No viime viikon torstaina annoin sitten pojalle perunaa ensimmäistä kertaa. Ilmeet oli hauskat eikä pieni mies oikein tiennyt, mitä sillä perunasoseella siellä suussa pitää tehdä. Suurin osa tulikin ulos suupielistä :) Sellaisen 4 tuntia perunan annon jälkeen alkoi pojan suun ympärille tulla sellaista punaista näppylää. Ajattelin, että se vaan oli joku ensireaktio ja annoin perjantaina vielä perunaa uudelleen. Ja taas nelisen tuntia syötön jälkeen meni pojan kasvojen iho lähinnä suun ympärystästä ihan kamalaksi! Siis punaista pientä näppylää täynnä. Siihen päätin lopettaa meidän perunakokeilut ja tilasin pojalle ajan yksityiselle allergialääkärille. Sinne siis ollaan tänään menossa. Laitoin Marialle kuvia blogiin laitettavaksi, laitoin sinne myös kuvan meidän pojun perunareaktiosta. Eli [b]Katskula[/b], meidän poju vissiin on ainakin perunalle allerginen. Tänään mennään siis keskustelemaan allergialääkärin kanssa siitä, miten tästä eteenpäin. Kiinteiden aloitus nyt varmaan jätetään ja mä joudun imetysdieetille, kunnes pojan iho saadaan kokonaan kuntoon.

Kasvojen iho on jo nyt paljon parempi, mutta jaloissa ja kaulalla ihottumaa on edelleen.

[b]Äitienpäivästä:[/b] Meillä oli mukava äitienpäivä. Mies ja poju toi sänkyyn mulle kortin ja lahjan (hierontalahjakortin) ja aamiainenkin oli katettu keittiöön valmiiksi. Olisi kuulemma mennyt liian vaikeaksi aamiaisen sänkyyn tuominen :) Tulppaaneita ei meilläkään lahjaksi saatu, vaikka en kyllä odottanutkaan ;)

Ikävä, että monen vauvat ovat sairastelleet flunssia, silmätulehduksia yms. Ainakin [b]Maryn, Birgitin ja Fablen[/b]. En muista oliko muiden... Ja olihan [b]Zatukin[/b] flunssassa. Pikaisia paranemisia!

[b]Ardisia:[/b] Oli kyllä ikävän näköinen vesirokkokuva teidän terhosta blogissa :( Toivottavasti siellä ollaan jo kunnossa!

[b]Pupina:[/b] Minä ainakin olen tulossa treffeille maanantaina Selloon klo:15.00 :)

[b]Zatu:[/b] Meilläkin poju vänkää istualleen ihan koko ajan. Ja enää ei pysy selälläänkään lattialla tms. ollenkaan, kun on vihdoin oppinut masulleen kääntymisen taidon. Alkaa olla vaikea vaihtaa vaippaa hoitopöydälläkin, kun on koko ajan menossa mahalleen :) Ja mä sain tuosta testistä 11 pistettä :)

Mut nyt poju kiekuu tuolla pinniksessä. Heräsi päiväunilta. Kohta pitääkin alkaa valmistautumaan lääkäriin lähtöön.

-Sulina + poju 4kk 2vk 2pv-

Vierailija
26/41 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Tampereen kupeessa on mahtava ilma. Aurinko paistaa ja on suht lämmintä. Poitsu nukkuu ekoja päikkäreitään joten mamma on koneella kahvikupin kera :).

Kovin oli katkonainen taas meiän aamuyö ku poika ähräs vähänväliä. Tuttiin hetkeks rauhottu ja taas kohta alotti. Joskus kuuden aikoihin söi ja sen jälkeen oli vähä pidempään rauhallinen. En tiiä auttaiskohan se pidentämään noita unia, jos antais illallakin pojalle sosetta vähän ku tähän asti on saanu pelkkää maitoa yöunille mennessä??

Meillä myös poitsu haluais kovasti jo olla isoa poikaa ja istua sylissä. Heti ku laittaa vähänkään " vauva-asentoon" niin hermostuu. Oli melko koominen näky, ku poika istua nakotti ja seuras tosi tarkkaan isänsä sylistä Suomen Leijonien finaalipeliä, ihan ku olis siitä jotain ymmärtäny :/.

Turvakaukalo on meillä vielä käytössä (Akta Graco Autobaby), ja luulen että menee vielä hyvän aikaa ku poitsu on sen verran vielä pienempi ku useimmat täysaikasena syntyneet. Oon vähä suunnitellu että pitäsköhän hankkia ne semmoset Gracon matkarattaat joihin saa ton kaukalon laitettua ku on niin hitsin raskas aina kantaa ku kauppaan mennään. Yleensä on tehty sillai että otetaan ostoskärry ja laitetaan kaukalo siihen, mutta ku aina ei oo sopivaa rahaa ostoskärryyn eikä joka kerta kärryä ees tartte, niin ois ehkä kätevät ne matkarattaat olla olemassa.

Eipäs tässä tän kummempaa tällä kertaa. Hyvät päivän jatkot kaikille!

Pioni ja poitsu

Vierailija
27/41 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäaamuna täällä on huomattavasti parempituulinen terhomamma ku on saaanut yöllä nukuttua kunnolla!

Poitsu simahti ennen ysiä eilen illalla ja heräs ekan kerran syömään klo:03.40 ! Sitten taas nukkui, heräs ja söi ennen kuutta, oltiin 7 asti hereillä ja taas mentiin petiin ja nukahti tissille, sit ku heräs puolen tunnin kuluttua niin siirsin omaan pinnikseen ihmettelemään mobilea ja simahdin ite hetkeks uudestaan.... Ku katoin pinnikseen niin kauheen naarmun oli huitassut poskeensa, ihan verta valui!

Vaikka kuinka yritän leikellä kynsiä (ja viilailla!) niin aina vaan tuo onnistuu huitomaan niin että skraadeilla koko naama!

ZATU- tottakai oon tyytyväinen että sain sen aamiaisen sänkyyn ja nukuttua pidempään ;) Tiedän hyvin muunlaisia tapauksia, esim. siskoni sai herätä äitienpäivänä lasten kanssa kuudelta ylös kun miehensä jatkoi uniaan...ja systeri oli vielä kuumeessa!

Tottakai ymmärrän (?) että jotkut miehet aattelee ettei tuo oo minun äiti niin ei tarvii huomioida, mutta meillä on kotona aina juhlittu niin äitejä kun isiäkin, samoin kun vietämme aina lasten nimppareitakin synttäreiden lisäksi!

Joten kaipa tuo kotoota saatu esimerkki vaikuttaa siihen mitä sitten ite odottaa mieheltään... (huomaako ollenkaan että ollaan systerin kanssa tästä juteltu....;) Me harrastetaan välillä " miesten-haukkumis-vartteja" , siten saadaan purettua omaa (pahaa) mieltä ja taas jaksaa paremmin!)

Siitä turvaistuimesta vielä, meilläkin on siinä kyllä semmoinen ruuvisysteemi että saa peppua kohotettua ettei oo niin istuva asento, mutta kuiteski näytti vaan niin " ison" lapsen istuimelta! Ku eihän tuo vielä istu muuta kun sylissä silloin tällöin (kuten olit tuossa Kossistakin kertonut!) niin mitenköhän jaksaa sitten istuimessa jo " istua" ?

Ja meilläkin tosiaan " vänkää" pois sylistä jos yhtään huono asento!

Ja istumaan yrittää kaikkialla ja kokoajan...;)

Hauska oli muuten tuo tasa-arvo-testi, sain kokonaiset 8 pistettä!

---------------

No niin, jos jatkais juttua, kävin heittämässä poitsun pihalle nukkumaan sateeseen, nukkuupa ainakin sikeesti ku on hyvä, raikas ilma hengittää!

Pistin nopsaan koiran ruuan tulemaan hellalle, ettei jää raukka ilman pöperöä iltasella....;)

Ajattelin tänään lähteä siellä Sellossa käymään ostamaan kummitytölle (kohta 14 v.) nimpparilahjaa ja samalla tsekkaan sen Buffo kahvilan ja meidän pk-seutulaisten " treffinurkkauksen" !

Samalla vois koe-ajaa poitsun turvaistuimen, ajan eka ihan tohon lähelle duunipaikalle mutsia moikkaamaan ja testataan eka lyhyellä matkalla. Jos ei vastalauseita tuu niin jatketaan matkaa Selloon....

Uus ja ihmeellinen asia meille molemmille!

Huomen aamuna olis sitten 4 kk neuvolalääkäri, pääsen sitten lisäilemään meidän pikkuherran uusia mittoja tuonne kasvulistalle!

Pitäis perunatkin saada pikkuhiljaa " mullan alle" , mutta täytyy vissiin silloin se tehdä ku mies olis kotona, ettei tarvii multasena ja savisena sitten välillä käydä vaunuja heiluttelemassa ;)

Tuo helatorstai olis aika hyvä päivä, toivottavasti ei sada....

Mitäs tässä nyt muuta, ei muistu mieleen ku kokoajan hyppelen muuta tekemässä, jatkan taas ku tulee uutta juttua!

Voikaahan hyvin kaikki!

Pupina & poitsu 4 kk tasan!

Vierailija
28/41 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on sitte flunssa iskeny tähänki torppaan :( Pikkumiehellä on nenu täynnä tavaraa että hyvä kun ilma kulkee ja kuitenkin nukkuessa on pakko saada tuttia lutkuttaa. Mulla meni viime yönä tovi ennenkuin uskalsin itse ryhtyä nukkumaan ku piti pojan hengitystä kuunnella. Onneksi kuumetta ei oo (ainakaan vielä)!

Zatu, toi eilinen energianpuuskani ei ikävä kyllä ole pysyvää laatua =D

Meilläkin on vängätty istumaan jo ties kuinka pitkään ja viime viikolla neuvolasta saatiinkin lupa istua tukea vasten :) Vauva on kuulemma valmis istumaan tuetusti silloin kun itse istumayritykset aloittaa.. neuvolan täti oli myös sitä mieltä että rattaissakin saisi jo istua kun on niin jäntevä kaveri, mutta vielä en oo uskaltanu sitä tehdä, hieman oon välillä selkänojaa kohottanut, mut ei sitä voi edes puoli-istuvaksi vielä sanoa.

Pupina oli jo ostanut turvaistuimen, mekin ollaan sitä mietitty, mutta on niin kauheen vaikee ostos ku ei tiedä mikä on hyvä ja mikä ei... sama kun matkarattaissa! nekin pitäis ostaa. On se vaan arvokasta tämä lapsen ylläpito ;)

Maissivelliä on nyt syöty viikko aina iltaisin ja nyt menee jo 200ml kertaheitolla. Näyttää siltä että kiinteet on aloitettava (kuten neuvolasta suositeltiin) piakkoin. En oo suurempia vaikutuksia yöuniin kuitenkaan huomannut, eka pätkä on sen 3-4tuntia ja sitten heräillään n. 1½ tunnin välein aamuun saakka, yhteensä unelle kuitenkin kertyy mittaa 11½ tuntia. Josta tulikin mieleeni että onko teillä alkanut unirytmit muuttua? Meillä on nyt menty siihen suuntaan että päivisin nukutaan enää lyhkäsiä pätkiä ½-1t (koko päivän aikana yht. noin 3t) ja yöllä sitten nukutaan yhteensä toi 11½t.

Nyt lähden auttamaan miestä ikkunoiden pesussa =)

-Rainy-

p.s. testi antoi 11pistettä

Vierailija
29/41 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks kun muistan:

ZATU: Jennalla on ollut nuha jo kohta 2vko. Joudun tyhjentämään niistäjällä nenän useamman kerran päivässä. Onneks on suht,koht juoksevaa niin ei tarvii tippoja mättää ekaks. Meil on 30pvä 4kk neuvola ja sovittiin lääkärin kans et katsotaan siellä sit " tarkistus" et on tyttö parantunut. (jos ei pahene olo)

Nii ja testistä sain 11 pojoo.

Meillä on Jenna nukkunut jo puol 10 lähtien. Yleensä nukkuu täs aamulla useat pienet unet mut nyt näkyy olevan rytmin vaihto aika.

Meidän piti tänään siivota varasto ku se on muuton jäljiltä aivan kaameassa kunnossa. Anoppi tuli käymään ni sain sen puhuttua siivoamaan miehen kans. Nyt on siisti, mut tavaraa vieläkin liikaa.

Mie oon loppuviikon yksinhuoltaja. Mies lähtee ens yönä englantiin keilailun firma-EM kisoihin. Tulee vast su-ma välisenä yönä. Voipi olla et mie keksin ens viikolla sit jotain itelleni...

birgit ja Jenna s.24.1

Vierailija
30/41 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poitsu on taas unilla ja pyykkikone pauhaa.

Tuli mieleeni sellainen kysymys että kuinka nopeesti ootte lisänneet soseannosta jos näyttää ettei mitään oireita (vatsa/iho) tule? Ja sitten vielä, että kuinka paljon teillä vauvat kerrallaan syövät sosetta ja minkä verran menee vielä maitoa päälle?

Tuossa puolenpäivän aikaan ku annoin porkkanaperunaa pojalle niin näytti siltä, että loppu kertakaikkiaan kesken. Ois siis syöny enemmänki. En vaan jotenki oo uskaltanu kovin paljoa vielä antaa ettei tuu vattavaivoja. Tähän mennessä niitä ei oo kyllä ollu. Soseen (2tl) päälle syö aina myös molemmat tissit sekä korviketta 120ml ja sitten nukahtaa tyytyväisenä.

Pioni

Vierailija
31/41 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä ennenkuin pieni mies menettää hermonsa totaalisesti...

Istumaan vängätään meilläkin, ja itse asiassa istuttukin on jo ihan kunnolla jonkun aikaa, mikään muu asento ei kelpaa. Käsittääkseni sillonhan sitä istua saa kun vauva sitä itse haluaa..

Kääntyminen ei meillä ukkoa kiinnosta pätkääkään, meillä aiemmat ovat jo tuossa 3,5kk:n iässä kääntyneet selältä mahalleen. Tämä viimeinen tykkää vaan potkiutua sellaisen vipsutuslelun kanssa selällään.

Meilläkin maisteltiin tänään ekan kerran kiinteitä, kurkkua perhekerhossa ;). Yritetään se 6kk imetellä ja sit tuossa kesemmällä alotellaan kiinteet. Mie en jaksa (laisimus kun olen) vielä ruveta niiden kanssa sotkeutumaan =)

Jep. Ulos pitää varmaan suunnata, pihahommia olis vaikka muille jakaa..

-Riitsi-

Vierailija
32/41 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme eilen lääkärissä pikku-neidin kanssa, onneksi ei ollut mitään tulehduksia korvissa eikä muutenkaan, yskänlääkettä määräsi vähän rauhoittamaan tuota kovaa yskää, muuten ohjeina höyryhengitystä.

Viime yö menikin sitten jo hyvin, nukkui levollisesti ja söi vain kerran, jospa se siitä hiljalleen.

Kiinteiden maistelu on aloitettu, peruna-porkkanavelliä on jo mennyt pariviikkoa ja nyt sitten hedelmäsosetta maisteltiin (1tl) ilmekkään ei värähtänyt =)

Pioni:Olen aloittanut toisillekkin muksuille kiinteiden antamisen piirua ennen 4kk ja sellaisen kuukauden maistatellut kerran päivässä vaihtelevalla menestyksellä, joskus menee puolipurkkia toisinaan 2 tl ja sen jälkeen kun ovat oppineet nielemään, eikä työntämään kielellä evästä pois, olen antanut 2x päivässä kiinteitä. Mut jos mitään oireita ei tule niin voi kait sitä antaa sen verran kun lapsi syö.

Pupina: tulehan kertomaan miten pojun eka reissu istuimessa sujui, meillä on käytössä kaukalo ja saa vielä hyvän aikaa ollakkin, ainakin tuonne syksyyn, vaikka meilläkin on istuin jonka asentoa voi säätää makaavammaksi, mutta tuo kaukalo vie sen verran vähemmän tilaa.

Vierailija
33/41 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likka kanssa on vängännyt itseään istumaan jo kuukauden verran, heti suuttuu jos sylissä joutuu makaamaan. Itsekseen en kyllä oo edes kokeillu istuttaa, kun näillä on selät vielä niin heikot, ettei jaksa pitää sitä suorassa. Siis sylissä tuettuna on saanut istua. Jos vauva joutuu istumaan selkä lysyssä, niin voipi tulla välilevyn pullistuma. Siksi minä en ainakaan vielä suosisi noita isompien turvaistuimiakaan, kun niissä vauva on kuitenkin aika pystyssä ja selkä väsyy helposti. Meidän likka tosin on niin pieni että mahtuu kaukaloon vielä pitkään, varsinkin kun vaatekerroksetkin vähenee ilmojen lämmetessä. Koitetaankin venyttää mahdollisimman pitkään istuimen vaihtoa, kun tuo esikkokin vasta reilun kuukauden päästä täyttää 2v ja ostetaan sitte hälle uusi " isojen" istuin ja likka saa tuon aktan cosmicin, mikä pojalla on nyt käytössä. Meillä on molemmat muksut vauvana tykänny autoilusta, uni tulee heti ku moottori kerran ärähtää =) Muistaakseni esikolla oli joskus puolivuotiaana itkukausi autossa, mutta se meni pian ohi, kun ei siihen kummemmin reagoitu.

testistä tuli huimat 8p. Tosin osassa kysymyksistä ei edes ollu meille sopivaa vaihtoehtoa. Mies muuten pääsi yllättämään su-iltana: Oli pyyhkiny keittiön pöydän ja tasot! Olikohan toinen kerta viimeisen vuoden sisällä... luutu oli sitten rutussa tiskipöydän nurkalla ;)

Meidän yöunet jatkuu hyvänä edelleen ja unirytmikin on pysynyt jo pitkään samanlaisena. Eli aamu alkaa 8-9 aikaan, aika pian likka ottaa pienet tirsat ja sitte päivällä 3-4 tunnin unet. Sitten parin tunnin välein noin puolen tunnin unet ja nukahtaa yöunille kymmenen maissa ja syö vaan kerran yöllä. Viime yönäkin vasta viideltä! Aamulla sitten syö kerran ennen ylönousua mutta jatkaa vielä unia, tai ainakin äiskä nukahtaa uudestaan =)

Huomenna on 4kk neuvola ja viikon päästä lääkäri. Ei saatu aikoja samalle päivälle =(. Kotipuntarin mukaan kilon verran olis kertyny kuussa, eli painoa 6,5kg. Huomennapa tuo varmistuu. Laitetaan samalla Rotatehoste, jos vain muistan sen ottaa mukaan.

Myrttikös se sanoi että oli su raskas päivä, samoin meillä. Käytiin kaikkiaan neljässä mummolassa ja viidenteen vaan jätettiin lopulta kortti illalla ohimennessä, kun tavattiin jo aikasemmin toisessa paikassa. Mulla on molemmat omat mummot elossa ja miehelläkin isän äiti. Kakun syönnistä tuli järkky huono olo kun piti syödä ettei kukaan loukkaannu. Jätinkin suosiolla kakun tekemättä itelleni, kun arvasin mitä tuleman pitää!

Tulppaanit jäi meilläkin antamatta, mutta komean ruusun sain jo lauantaina =) Meilläkin äiti on " vaan" äiti. Joskus oon omaani kutsunu äiskäksi, mutta sekin on jääny.

Luumu on tehonnut meilläkin aina kun on esikolle tarvinnu. Varsinki Semperin sose! Siinä on kai enemmän aitoa tavaraa Bonaan verrattuna.

Nyt kuuluu jo molemmat heräilevän ja perunat on kiehunu jo yli puoli tuntia, mahtaa olla kypsiä!

Vierailija
34/41 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa käytyä sitten koeajelulla poitsun kanssa uudessa istuimessa ja täytyy sanoa että taitaa se huuto kyllä johtua ihan jostain muusta...;/

Aluks oli ihmeissään ku näki ulos ja sit vartin ajelun jälkeen tuli kyllä pieni huuto, mutta onneks nukahti puolessavälissä matkaa Selloon.... Takas tullessa tais kyllä mennä nälän piikkiin se huuto, eli pitää testata joku muu päivä kun olis just syönyt....!

Tai sit pitää mennä ite sinne taakse seuraks ja mies rattiin, ainakin näin aluks. Mut ei se auttanut maanantainakaan ku käytiin tuo istuin ostamassa, itkuhan siinä kaukalossakin taas tuli jonkin ajan jälkeen vaikka mamma oli seurana takapenkillä...Tiedä nyt sitten!

Lähetin just miehen sinne lastentarvikeliikkeeseen ostamaan aurinkosuojan siihen istuimeen ku unohdettiin ostaa se samalla!

Muuten tulee kahta kauheempi huuto huomenna jos aurinko näyttäytyy ku ajetaan sinne neuvolaan....

PK-SEUDUN TREFFIT: tsekkasin tänään Sellon café Buffon ja hyvin sinne mahtuu isompikin seurue, riippuen tietenkin onko sitten just siinä missä sitten tavataan niin tyhjää ku ekat sinne tulee....

Ku kattoo sitä kahvilaa edestäpäin, niin vasemmalla reunalla ihan siellä takaosassa (keittiön oven jälkeen...) olis semmoinen leveämpi osa johon mahtuis vaunujen kanssa, siihen pääsee kummastakin suunnasta sisään ja pääsis istumaan suht vierekkäin, muuten siinä kahvilassa oli semmoisia loosseja korkeine selkänojineen, eli siinä keskellä oli hieman vaikeempaa ehkä ison porukan kokoontua vaunujen kanssa...

Eli tavataanko sitten kahvilan vasemmassa takaosassa maanantaina 21.5 klo:15, joten jos ei joku pääse heti kolmeks niin tietää sitten paikan missä ollaan! Tai sit voitais nähdä siinä edessä ekaks ja sit kattoa paikka mihin kaikki mahtuu, mitä mieltä ootte? Oisko se parempi vaihtoehto? Vai löytääkö myöhästyneet sitten meitä ku ei tiedä missä kohdassa ollaan....?

Sillä tuskimpa siellä just siihen aikaan on muita isompia porukoita oottelemassa siinä edessä eli tiedetään et edessä vaunujen kanssa seisoskelevat on terhoja....!

Kauheen vaikeeks mäkin tän teen!

Mä oon kyl vähän tämmöinen haahuilija ja selittelijä, pitäis varmaan oppia tekemään varmoja ja yksinkertaisia päätöksiä ;)

Sanokaas te muut mikä olis paras vaihtoehto, mä ojennan päätösvallan teille muille...=)

Nyt en muista mitä piti muuta jutustella, palailen kuhan pää selviää...

Painun vaikka syömään niin kauan ku poitsu vielä vetelee päikkäreitä!

Mukavaa illanjatkoa!

Pupina

Vierailija
35/41 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin että teilläkin on tuo Aktan Cosmic, mitäs ootte tykänneet?

Onko teidän esikoinen siinä viihtynyt?

Mekin oltais siirrytty vasta myöhemmin kaukalosta isompaan, mutta kun poitsun jalat on niin pitkät että ottaa jo penkkiin kiinni niin oli pakko jo tässä vaiheessa siirtyä!

Ja toivoin että se autoitku olis siihen loppunut....

Sanoin kyllä kaupassa myyjälle ja miehelle että onko liian istuva asento, mutta siellä ne sanoi että tuo malli on periaatteessa 0-25 kg....?

Ja onhan tuolla jätkällä sitä painoakin varmaan kohta se 8-9 kg....

Toivottavasti ei tuu mitään selkäongelmia, tukeehan tuo istuin kuitenkin selkää aika hyvin!

Pupina

Vierailija
36/41 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aloitettiin soseet 2-3tl/pvä. (aloitin 2kk) Kokeilin muutamaa sosetta viikon aikana ja sen jälkeen aloin antaa kokeiltuja soseita n. 1/2prk/pvä. Sen lisäksi meni yleensä joku 50ml maitoa. Nyt syödään 1prk kahdesti päivässä. n. klo 14 ja 18, riippuu päikkäreiden pituudesta. Maitoa en enää anna soseitten lisäksi, Jenna kun pulkkailee aika paljon niin terkkari käski vähentää maitoa. Maidon annan aina yö- ja aamusyötöillä.

Päivällä annan vahvaa ruokaa (kasviksia, perunaa, kukkakaalia ym.) ja hedelmäsoseet sekoittelen aina aamu- ja iltapuurojen sekaan niin saa vähän eri makuisia puuroja.

birgit ja Jenna n.3,5kk

Vierailija
37/41 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=D02090]No nyt ollaan pojun kanssa käyty allergialääkärin

vastaanotolla. Tämä lääkäri katsoi pojan

jalkoja ja päivitteli, että onpas ne rikki, ja kun näki valokuvan

pojan kasvoista perunansyönnin jälkeen, niin vaan jatkoi

päivittelyä. Hän epäilee nyt, että poika on ns. koivuryhmän

allergikko. Toisin sanoen minä joudun nyt kieltäytymään omenasta,

kirsikasta, persikasta, aprikoosista, luumusta, päärynästä,

nektariinista, kiivistä, ananaksesta, avokadosta, mangosta,

passionhedelmästä, porkkanasta, palsternakasta, selleristä,

perunasta, tomaatista, paprikasta sekä kananmunasta.

No, pitkä on lista, mutta tuosta selviää kyllä. ONNEKSI ei tarvitse

maitoa jättää pois. Lääkäri sanoi, että koska poika on saanut Nannia

aiemmin, eikä siitä ole koskaan tullut oireita, ei hän usko että

pojalla olisi maitoallergia. Hyvä!

Tästä oletuksesta siis lähdetään liikenteeseen. Pojasta otettiin

myös verikoe, katsottiin vasta-aineita eri ruoka-aineisiin, esim.

maitoon. Sovittiin soittoaika lääkärille ensi viikon perjantaille,

jolloin larbat ovat valmiit ja näemme onko dieetistä ollut apua.

Kirjoittihan tuo lääkäri vielä Nutri-Soija -korvikkeen reseptin, jos

nyt vaikka käy niin ettei Nan käykään, sillä olemme miehen kanssa

menossa ensi viikonloppuna kylpylään ja pojan oli/on tarkoitus jäädä mummin ja ukin kanssa kotiin. Testaan nyt tällä viikolla

vielä Nannia kerran ennen viikonloppua, että näen tuleeko reaktiota.

Lääkäri myös sanoi, että voin jatkaa kiinteiden aloitusta, mutta

välttää pojalla myös noita edellä mainittuja tuotteita. Hän

suositteli aloittamista maissilla ja esim. riisivellillä.

Olisipa ihanaa, jos allergia rajoittuisi noinkin suppeaan ryhmään.

Noita on suht helppo minun välttää. Toki kiinteiden antaminen onkin

sitten hieman vaikeampaa, sillä lähes kaikissa kaupan valmiissa

lastenruokapurkeissa on perunaa, ja hedelmäsoseissa jotain noista

edellämainituista. Täytyy sit ihan tyystin keitellä omat seokset :) No kävin nyt ostamassa valmiiksi maissisosetta

sekä ruusunmarjasosetta. Katsotaan, jos ensi viikolla sit aloittaisi

tuosta maissista.

[b]Pupina:[/b]Musta on ihan hyvä, että nähdään vaikka siellä kahvilan sisällä siellä vasemmalla, sun mainitsemassasi paikassa. Jos se vaikka ei ole vapaa, niin jossain siellä lähellä. Nimittäin ensimmäiset voi mennä sit jo varaamaan paikkaa. Jos ei ole varma, ketkä ovat Terhoja, niin voipi kysäistä :)

Mut nyt pitäis lähteä kauppaan. Ei huvittaisi kyllä yhtään.

-Sulina + Lukas 4kk 2vk 2pv-

Vierailija
38/41 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulina:

Laitoin Marialle kuvia blogiin laitettavaksi, laitoin sinne myös kuvan meidän pojun perunareaktiosta.

[b]laita kuvat uusiks,ei oo tullu perille???!!![/b]

Tänne ei mitään kummempaa kuulu..

Meilläkin on kummasti päikkärit huonontuneet,yhtä aikaa tiheesti vatsalleen änkeemisten jälkeen,taitaa harjoitukset tulla uniin??

Yöt meneekin ok.

testistä 9pistettä.

[b][u]Maria ja Jere

Vierailija
39/41 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluu nimittäin jo äkäistä komentelua olkkarin lattialta...

Pupina: ollaan kyllä tykätty istuimesta muuten, mutta meillä on farmari Golf, jossa on tosi aika pienet sisätilat ja se istuin vie selkä menosuuntaan tosi paljon tilaa. Mulla on aika tukala istua vänkärin paikalla. Samoin sen kiinnittäminen selkä menosuuntaan vie aikaa ja mies ei edes suostu sitä tekemään, eli pitää menot suunnitella hyvin ettei tarvi alkaa vaihtaa istuinta aina toiseen autoon. Vaihdettiinkin esikko vähän turhan aikaisin kasvot menosuuntaan, kun meni hermot niissä asennuksissa... muuten on kyllä tukeva penkki ja hyvä just se säädettävä kallistus. Samoin pään sivutuet on hyvät, vaikuttaa olevan helppo nukkua =).

Vierailija
40/41 |
15.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös tuo istuin ja ollaan tykätty kovasti! On siis esikoisella käytössä ja hyvin mahtuu vielä selkä menosuuntaan vaikka pitkä tyttö onkin. Joskus sitten syksyllä siirretään pikkuveli siihen ja ostetaan esikoiselle uusi istuin.

Täällä on ollut niin karmivia öitä takana, ettei ajatus luista sitten ollenkaan... mulla kun pukkaa vielä migreeni noista valvomisista, niin onpa sitten kiva hoidella kahta lasta pää vessanpöntössä :( Joten palailen sit, kun elämä voittaa!

ariella ja j tasan 4 kk