Miksi kaikki housut on ylipitkiä lahkeiltaan?
Esim.mitä nyt katsellut kesäksi vaikkapa pellavahousuja niin kaikki olleet vähintään 5-10cm liian pitkiä eli laahaavat rumasti maassa asti🤯.
Ja vastaus ei ole "niitä on helppo itse lyhentää", koska a. En halua joutua itse tuunaamaan maksamiani upouusia housuja ja b. Ei ole ompelukonettakaan.
T. 167cm
Kommentit (26)
Vaatteet suunnitellaan sen mukaan millainen ihanne nainen on, hoikka ja pitkä säärinen...
En ole ikinä tajunnut, miksi valittaa tätä. Kädettöminkin lyhentää housut hetkessä. Ainakin pk-seudulla kirjastoissa pääsee ompelemaan ihan vaan koneen varaamalla.
Ja lisäksi housujen lahkeet on ketjuliikkeissä on oikeasti tosi lyhyitä, itelleni ei mitenkään harvinaista että lahje loppuu 15 cm ennen nilkkaa. Mutta en valita etenkään niistä pellavahousuista, suhtdufun niihin sitten vajaamittaisina kesähousuina. Metsästän housuja miesten ja tall -mallistoista, ehkä lyhytjalkaiset naiset löytää sitten vastaavasti lasten ja petit -mallistoista?
Jos oot 167 cm pitkä ja housun lahkeet on sulle noin paljon liian pitkiä, sulla on pakko olla poikkeuksellisen lyhyet jalat. Perusmallistot on suunniteltu sinua lyhyempien naisten enemmistölle, joten lahkeiden pitäisi olla sulle liian lyhyitä jos olisit mittasuhteiltasi normaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta lyhyempiä malleja esim. Laurielta.
t. 159 cm
Monella valmistajalla tosiaan on samasta mallista useampi lahkeen pituus.
Esimerkiksi merkillä Ninepine on käyttämästäni housusta nykyään kuusi (!) lahkeen pituutta.
https://www.ninepine.fi/collections/bestsellers/products/asana-relaxed-…
Mikäs koko noissa olis pituudeltaan mulle hyvä? Vastaisen varalle kysyn kokemuksia.
Pellavahousuja heillä ei ole.
Ap
Siellä on size guide, jossa annetaan omat mitat ja vartalon mittasuhteet (onko vyötärö ja lantio normaalit vai normaalia leveämmät) ja testi vastaa, mikä todennäköisesti sopii.
Minulla 170 cm pituutta ja 70 kg painoa. Opas ilmoittaa lahkeen pituudeksi 30 tuumaa ja housukooksi M. Lahkeen pituus on juuri sopiva mutta leveälantioisena koko L sopiva.
Miehelläni on lyhyet jalat ja hänellä on sama ongelma. Hän osaa tosin ostaa housut pituuden mukaan tai jos oikeaa pituutta ei ole, niin yleensä ne saa jo liikkeessä lyhyennettyä sopiviksi. Tosin fiksumpaa on ensin pestä ne kotona ja viedä sitten ompelijalle, koska jotkut kankaat kutistuvat hieman pesussa. Maksaa ehkä kympin ja saa täydellisen mittaiset lahkeet. Itselläni taas on pitkät jalat ja housut ovat aina lyhyet ellei löydy pidempää housun lahjetta. Ärsyttävää, kun jotkut college-housutkin ova puoleen sääreen.
Summasummarum, ongelmaa ei siis ole tai sitten olen lihava. Jep.
Ap kiittää ja kuittaa