Tampere vai Helsinki ? Kumpaan muuttaisit ja miksi?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki. Lyhyt matka lentokentälle, on Eduskuntataloa ym. oleellista on siellä. Pääkaupunki kuitenkin kysymyksessä.
Suomen pitäisi ymmärtää, että Venäjän aika Suomessa on ohi, kuten kumarruksen tarvekin. Maarianhaminan lähetystö on laitettava säppiin ja pääkaupunki palautettava omalle paikalleen, josta venäläiset sen siirsivät.
Tamperekin on mennyt auttamatta Turun saavuttamattomiin, minkä huomaa tästäkin, että vanha Tampere vs. Turku -vääntö on korvaantumassa Tampere vs
Helsinki -väännöllä.
Vierailija kirjoitti:
Tampereella on paljon elävämpi, dynaamisempi ja kiinnostavampi keskusta sekä kulttuuritarjonta.
Helsinki puolestaan on lukuisten ostareiden myötä "vantaalaistettu" ja keskustan meno on suoraan sanoen aika kuollutta. Eräänä lauantaina menin viettämään aikaa Helsinkiin ja toteamaan tämän, ja hämmästelin kun kauppoja alettiin laittamaan kiinni ja kaikki oli muutenkin vaisua. Menin lähijunalla Triplaan ja koin ahaa-elämyksen, että täällähän ne ihmiset nykyään onkin.
Tämäpä juuri. Tampereen keskusta tuntuu enemmän ihmisten "olohuoneelta" kuin Helsingin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereella on paljon elävämpi, dynaamisempi ja kiinnostavampi keskusta sekä kulttuuritarjonta.
Helsinki puolestaan on lukuisten ostareiden myötä "vantaalaistettu" ja keskustan meno on suoraan sanoen aika kuollutta. Eräänä lauantaina menin viettämään aikaa Helsinkiin ja toteamaan tämän, ja hämmästelin kun kauppoja alettiin laittamaan kiinni ja kaikki oli muutenkin vaisua. Menin lähijunalla Triplaan ja koin ahaa-elämyksen, että täällähän ne ihmiset nykyään onkin.
Näin Helsingin keskustassa asuvana hiukan naurattaa.
Joo, keskusta on kuollut talvella mutta niin ovat kaikkien muidenkin kaupunkien. Kesällä taas väkeä piisaa kohtuullisesti.
Tampereella olen jokin verran myös viihtynyt ja ihan kiva kaupunki, mutta ei siellä keskustassa kyllä oikein mitään ollut mitä en Helsingistä löytäisi. Ostareilla ne ihmiset on kuten muuallakin Suomessa, tämä on automaa.Sama pätee myös toisinpäin. Ei Helsingissäkään ole mitään mitä ei löydy Tampereelta.
Hyvin pitkälle totta. Kuitenkin intohimoisena ooppera-harrastajana totean että ainakin yksi puuttuu Tampereelta, ja se on oopperatalo. Suurimmalle osalle tällä ei ole merkitystä mutta minulle on.
Asun Helsingissä ja minulla on vapaa-ajan asunto Tampereen keskustassa. Tämä on mielestäni paras yhdistelmä. Tampere on tosi kiva kesä- ja viikonloppukaupunki, mutta vakituinen asuminen siellä kävisi tylsäksi.
Helsingistä on tullut kauhea. Katutyöt eivät lopu koskaan, kaivinkoneet mylläävät siellä täällä, rumia uudisrakennuksia tulee jatkossa keskustaan järjettömiin paikkoihin. Liikkuminen hankalaa. Metroliikenne lähes vuosittain sekavaa rata- ja siltatöiden vuoksi. Keskustan liikkeet lopettavat yksi toisensa jälkeen. Olen alkanut inhota tätä kaupunkia joka oli aiemmin minulle tärkeä.
Tampere ehdottomasti. Helsinki on jo pilattu.
Ihan liikaa ulkomaalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Helsingistä on tullut kauhea. Katutyöt eivät lopu koskaan, kaivinkoneet mylläävät siellä täällä, rumia uudisrakennuksia tulee jatkossa keskustaan järjettömiin paikkoihin. Liikkuminen hankalaa. Metroliikenne lähes vuosittain sekavaa rata- ja siltatöiden vuoksi. Keskustan liikkeet lopettavat yksi toisensa jälkeen. Olen alkanut inhota tätä kaupunkia joka oli aiemmin minulle tärkeä.
Näiltä osin ei mitään eroa Tampereeseen. Kisaavat siitä kumpi kaupunki käännetään enemmän ylösalaisin.
Suomen pitäisi ymmärtää, että Venäjän aika Suomessa on ohi, kuten kumarruksen tarvekin. Maarianhaminan lähetystö on laitettava säppiin ja pääkaupunki palautettava omalle paikalleen, josta venäläiset sen siirsivät.