Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitseeko johonkin erillistä tablettia? Jos on kotona...

Vierailija
21.05.2026 |

....kannettava tietokone ja matkapuhelin. Puhelin on kyllä pieni ja ruutuun katsominen tihrustelua. Pohdin tässä että onko tablettilaite siihen päälle vähän turha kapistus. Mitä ihmiset yleensä tekevät tabletilla?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan tabletin joka aamu.

Vierailija
2/9 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tabletista mukavampi katsella ohjelmia selällään sohvalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tabletti syrjäyttänyt kokonaan tietokoneen. Tällä hoituu kaikki. Nytkin puutarhassa aurinkotuolissa (varjossa) pidän taukoa ja palstailen. Kohta jatkan hommia ja laitan tabletilla kuulokkeisiin äänikirjan soimaan. Katson välillä youtubesta jotain tai pelaan jotain peliä. Lomareissuilla tabletti toimii illalla tv:n korvikkeena.

Vierailija
4/9 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tietokone, ei välttämättä tarvitse erikseen tablettia. Mulla itsellä oli pitkään vain puhelin ja tabletti, nyt on myös tietokone, mutta käytän edelleen sitä tablettia enemmän kuin läppäriä. Tää tosin puhtaasti siitä syystä, että läppäri on vanha (otin lapsen koneen itselleni, kun hänelle hankittiin uusi) eikä siinä akku kestä kuin ihan hetken.

Tabletilta mä luen joka aamu sanomalehden, olen sen verran dinosaurus, että sellaista vielä tilaan. Täysin diginä tosin kuitenkin. Käytän sitä myös jonkin verran nettisurffaukseen ja ihan pelaamiseen (pasianssia ja muita vastaavia pikkupelejä), mutta enemmän käytän sitten puhelinta.

(nää siis henkilökohtaiset laitteet, työlaitteet on asia erikseen)

Vierailija
5/9 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sim-kortiton tabletti, vanhentuva Mac ja Telia Play. Kotona ja lomamatkoilla tabletti on hyvä ja kk- maksuton. Puhelin tietysti on.

Vierailija
6/9 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tabletti ehdottomasti myös autossa navigaattorina, veneessä syvyyskarttana, reissussa telkkarina...

Vierailija
7/9 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä läppäriä enää ollenkaan. Se on hidas avautumaan ja muutenkin toimii paljon hitaammin, plus fyysinen näppäimistö kömpelöm kuin tabletin kosketusnäyttö. Tabletissa saa näytölle näppäimellä pöytäkonemoodin, joten ei tarvi usein ladata joka asiaan omaa appia, vaan voi operoida verkkoselaimella. 

Liputan ehdottomasti 10" tabletin puolesta. Tosi näppärä ottaa matkallekin mukaan.

Vierailija
8/9 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tabletilla saa myös esim matkoilla hyviä kuvia/eläviä kuvia :).

Vierailija
9/9 |
21.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimivat lautasenalusina hyvin, ei pöytäliina sotkeennu niin helposti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän