Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jo hoidossa olevat, mikä olisi jälkikäteen ajateltuna ollut paras ikä hoidon aloittamiseen?

13.05.2007 |

Vähän jälkiviisastelua, mutta oletteko muut äidit ja isät ajatelleet jo hoitouran aloittaneista lapsistanne, että nyt vasta olisi ollut se hyvä hetki aloittaa hoito?

Meillä on vajaa 2 v. tyttö, joka aloitti päiväkodissa 1v3kk ikäisenä. Kaikki on alusta asti mennyt hyvin ilman itkuja tai riehumisia. Huomaan kuitenkin miettiväni nyt, että jos olisin voinut ja ymmärtänyt odottaa, tämä 2 v. ikä olisi ollut parempi hoidonaloitusikä. Lapsi tuntuu niin paljon isommalta, taitavammalta, reippaammalta ja osaa jo kommunikoida ja pyytää asioita. En tosin usko, että aiemmastakaan aloituksesta on ollut haittaa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien kanssa on sujunut hyvin ja uskon että olen tehnyt kunkin kohdalla juuri meidän perheelle parhaimman mahdollisen ratkaisun. Kaikilla kesti muutaman viikko tottua, mutta sen jälkeen ei ole ollut päivääkään, etteivätkö olisi halunneet mennä.

Vierailija
2/3 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset olivat 4 (poika) ja 1v10kk (tyttö), kun menivät päiväkotiin. Aloitin tosi pehmeästi ja tein 1,5v 6 tuntista päivää enimmäkseen. Pienempi oppi puhumaan nopeasti, mutta olisi sittenkin ollut hyvä, jos olisin jaksanut olla vielä puoli vuotta kotona. Alunperin aioinkin mennä muutamaa kuukautta myöhemmin töihin, mutta aikaistin paluuta työpaikan vuosirytmin vuoksi. Siis luulenpa, että vajaa kolme olisi ollut meidän nuorimmalle hyvä ikä. Vanhempi oli pitkään minun kanssa ja oli tosi kiinni, joten hänelle tuo neljä oli hyvä. Ei tullut ongelmia.

Nyt olen taas kotona kolmannen kanssa ja olen ilmoittanut palaavani, kun lapsi on 2v3kk. Harkitsen sitten lähempänä lykkäänkö vielä. Kolmen lapsen kodin pyörittämisessä on paljon työtä, joten voisi olla helmpompaa koko perheelle, jos olisin kotona niin pitkään kuin on mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ovat sopeutuneet hyvin. Perhepäivähoitoon käytännössä heti, päiväkotiin tottumiseen meni jonkin aikaa. Mutta 3-vuotiaana ovat alkaneet varsinaisesti viihtyä siellä, ja 5-vuotiaana isompi ei enää olisi suostunut jäämään kotiin silloinkaan kun pikkusisko sairasti.