Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatteko asuntolainan maksuun apuja vanhemmilta?

Vierailija
12.05.2007 |

Kuinka moni tunnustaa? Me ollaan kinuttu jo useita kuukausia, että miehen vanhemmat tukisivat lainanlyhennyksissä. He ovat itse velattomia, joten ei pitäisi olla vaikeata. Korkojen(meillä on prime) nousun takia kk-erä on taas noussut, niin otettais apuja ihan mielellään vastaan.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no nyt selvis miten jotku voi ottaa niin isoja lainoja ja rakentaa luksuskämppiä vaikka käyvät alipalkituissa töissä/ei töissä ollenkaan. vanhemmat maksavat lapsensa velkaa 500 e/kk. no huh huh!

Vierailija
22/34 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävetti jo ihan tarpeeksi pyytää takaajaksi murto-osaan asunnosta! Jos ei ole rahaa maksaa itse, niin kämppä myyntiin... Kannattaisi tiedostaa oma maksukyky jo asunnon ostovaiheessa!!!!!! Idiootit!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas 78. He ovat olleet teinivanhempia, minä taas en.

Vierailija
24/34 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksetaan miehen vanhempien laskuja (sähkö jne. pakollisia) kun eivät osaa pitää itsestään ja rahoistaan huolta. Arvaa ottaako pattiin!

Omat vanhempani voisivatkin auttaa, mutta en kyllä pyydä, en varmana. Aikuisten pitäisi tulla omillaan toimeen tai ovat TODELLA säälittäviä.

Vierailija
25/34 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tulisi mieleenkään pyytää vanhemmilta apua lainanmaksuun.

Jos ei olis varaa itsellä maksaa, niin muutettas halvempaan asuntoon tai pienennettäis lainanlyhennyksiä. Toi jälkimmäinen ollaan tehtykin toisen lapsen syntymän jälkeen jotta voisin hänetkin kotona hoitaa :)

Vierailija
26/34 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kuitenkin, että miksi vanhemmat eivät saisi avustaa lapsiaan, jos haluavat? Säälittäävää on kyllä, jos aikuiset lapset kinuavat rahaa vanhemmiltaan tai vihjailevat rahattomuudesta tyyliin tarvittais sitä sun tätä, mutta ei ole varaa. Lasten avustaminen on siis ok, jos se tulee vanhempien omasta tahdosta.

Vierailija
27/34 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ostivat asunnon minulle pääomatuloillaan Lahjaverot maksoin käteisellä.

Vierailija
28/34 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoutui itse, kun olen hoitovapaalla. En ymmärrä, miksi kieltäytyä, kun hän varta vasten haluaa.

Vierailija
29/34 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme saaneet 10 000e ennakkoperintöä niin että se on käytettävä remonttiin. Miehen vanhemmilta ei mitään, me olemme lainanneet heille ja kun jättivät maksamatta annettiin lopulta velat anteeksi. Enää ei lainata.

Lahjaveroa ei tarvinnut maksaa, 4 eri perheenjäsentä sai kukin 2500e.

Vierailija
30/34 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulukuussa mieheni vanhemmat 8000e, seuraavaksi puhuivat että maksavat heinäkuussa, siis molempien vanhemmat, noin kuulemma 15000e.

koskaan ei olla pyydetty, mutta apu otetaan vastaan ja kiitollisia toki ollaan :)

Vierailija
31/34 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

He kävivät kansakoulua, kun luokassa oli 40 oppilasta ja useat kulkivat kesät talvet pitkiä metsätaipaleita yksin. Lapsesta asti tehtiin ennen paljon töitä kotona ja omillaan saivat pärjätä heti kuolun jälkeen. Monilla ei ollut mahdollisuus edes kouluja käydä kovin paljoa. Ja silloin kyllä rakennettiin taloja, mutta talot olivat aika vaatimattomia nykyisiin verrattuna ja lainat oli tosi isot aluksi. Aloitettiin juuresta: syötiin perunaa ja silliä ja lapset kulki sukulaisten vanhoissa vaatteissa, jotta saatiin sitä taloa maksettua. Vasta 80-luvulla elintaso alkoi huimasti nousta. Esimerkiksi omat vanhempani ovat 70-luvulla opiskellessa voineet vain haaveilla omasta yksiöstä: äiti asui jonkun vanhan mummun luona takahuoneessa ja isä jakoi toisen opiskelijapojan kanssa jonkun vanhemman miehen KEITTIÖN. Opintotukikin tuli vasta joskus 70-luvun puolenvälin jälkeen.

Toki suuret ikäluokat saivat nauttia inflaatiosta ja hyvästä työllisyystilanteesta, mutta turha kuvitella, että hekään ovat mitään ilmaiseksi saaneet.

Vierailija
32/34 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan mukavasti, pukeudutaan hyvin, syödään ja matkustetaan. Olispa kornia lähteä vaatimaan vanhemmilta vielä rahaa, kun he itse elävät vaatimattomasti: olkkarissa 80-luvun sohva ja äitin toppatakkia katselin talvella ja mietin, että se on ainakin 10 vuotta vanha. Ei heillä rahasta ole todellakaan pulaa, mutta mitään vaatimuksia ei tulisi mieleenikään esittää. Ovat antaneet oma-aloitteisesti ennakkoperintöä muutaman kerran ja kiitollisena otan vastaan, mutta vaatia en voi! Olisin onnellinen, jos kuulisin heidän joskus nauttivan töidensä hedelmistä vähän tuhlailemalla....

Vierailija
33/34 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat on siis laittaneet ennakkoperinnöt jäihin, koska eivät tykkää, että veljen vaimo makaa kotona lapsettomana luksusrouvana (luksus ja luksus, mutta ei tee mitään elämälleen) ja sanovat, etteivät halua rahojaan jakoon ulkopuoliselle laiskamadolle. Tästä johtuen ei ole sitten meillekään rahaa tippunut, kun haluavat olla kuitenkin tasapuolisia.

Vierailija
34/34 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oikein kehtaatte kinuta vanhempia maksamaan asuntolainaa?? Miten on mahdollista että ne tuollasille sitä edes antaa? Huono provo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi