Tein pe positiivisen raskaustestin ja haluisin mennä yksityiselle ultraan, KOSKA?
Koska siis kannattaa mennä ultraan yksityiselle tarkastamaan, että kaikki on hyvin? Paljon maksaa (suunnilleen)?
Vk 5 nyt menossa.
Kommentit (5)
Sen verran hyödyttää että jos sykettä ei näykkään viikolla 7 tai 8 niin tietää ajoissa että on mennyt kesken.
Pettymys on kuule paljon helpompi kestää kun on kantanut kuollutta alkiota vähemmän aikaa.
Esim jos menee suoraan niska-pussiultraan rv13 ja saa tietää että on menny kesken rv 7 (tiedän tällasia ihmisiä monta) niin shokki on kovempi kun silloin kun saa tietää sen heti.
Itse olen saanut tietää keskenmenoista heti kun on mennyt 6+3, 6+5 ja 8+5 ja onneksi en joutunut kantamaan kuollutta sikiöö vielä viittä-seitsemää viikkoa pidempään. Siinä vaiheessa sikiö oli jo lääkkeillä otettu pois ja kierto normaalisoitunut. Henkinen paraneminenkin oli jo hyvällä alulla.
t. 3keskenmenoa ja yksi lapsi
Minulle sanottiin muistaakseni, että kun syke näkyy viikolla 7, ja on siis kaikin puolin ok, nämä päättyvät synnytykseen yli 90%.
Itse menin viikolla 7 ja maksoin pitkän pennin. Sykettä ei kuitenkaan kuulunut ja olin aivan rikki, että taas tuulimunaraskaus. Seuraavalla viikolla menin uudestaan ja siellähän se syke oli. Tietenkin kaikki riippuu rahatilanteestasi :)
raskausviikolla 7. Silloin näkyy jo varmasti syke ja se onko kaikki hyvin.
Aikaisemminkin voi tietty mennä, mut turhan reissun riski kasvaa eli sykettä ei vielä näykään.
Suurin keskenmenonvaara on viikolla 8+ (ysi raskausviikko), joten kannattaa odottaa silti niiden viikkojen yli ennen kuin tuudittautuu ajatukseen täysin.
t. 3 keskenmenoa ja yksi lapsi