Montako ystävää sinulla on?
Minkälainen ihminen on hyvä ystävä? Mistä tietää että joku on ystävä?
Kommentit (16)
Ystävä on sellainen jolle voi soittaa vaikka keskellä yötä, on mukana niin hyvässä kuin pahassakin. On kiinnostunut aidosti minusta ja perheestäni.
Ystävä on sellainen, jonka seurassa voi olla oma itsensä rennosti. Ystävä ei aseta ehtoja, ei kiristä, ei ohjaile, ei tuomitse. Ystävä rakastaa sellaisena kuin on, tukee ja kannustaa, on totuudenmukainen ja luotettava.
Itsellä on ollut vaikeita vaiheita elämässä, ja erityisesti niiden aikaan ovat kyllä erottuneet jyvät akanoista..
Omat ystäväni ovat kaikki erittäin ymmärtäväisiä, ja ystävyytemme perustuu toisen hyväksymiseen sellaisenaan (eikä esim. tekojen kautta hyväksymiseen). Mielestäni todellinen ystävyys on myös molemminpuolista; ei siis niin että aina vain toinen tilittää murheitaan ja soittelee, eikä toinen ole ollenkaan yhteydessä.
..ja hyvät ystävät tunnistaa siitäkin, että vaikka joutuisi olemaan pitkän aikaa erossa ystävästään, niin taas nähdessä juttu jatkuu siitä mihin viimeksi jäi :)
sydänystäviä. En sellaista ehkä haluakkaan. Kavereita ja tuttavia enemmän, jos lasketaan kaikki mukaan eli mammakaverit, miehen kavereiden vaimot yms..
Minun paras ystävä on oma mies. Hänen kanssa uskallan olla oma itseni. Muita ystäviä minulla on kolme. Tosin heistä vain yksi taitaa olla todellinen ystävä, muut suhteet ovat muodostuneet aika yksipuolisiksi. Kuuntelen heidän huoliaan ja luuri tulee korvaan jos minulla olisi jotain jaettavaa.
Tutustun helposti uusiin ihmisiin, mutta en osaa solmia ystävyys suhdetta, en uskalla olla oma itseni. Harmittaa itseäkin, mutta olen vain jotenkin varuillani koko ajan. Joskus huomaan että joku haluaisi ystävystyä kanssani, mutta en vain osaa/uskalla luottaa.
niin onko teillä kuitenkin kavereita..?
Tällaisia ystäviä minulla on ehkä 3 plus mieheni.
Mielenkiinnosta kyselen... eihän ole tosiaankaan itsestäänselvää että sisaruussuhde velvoittaa sen kummemmin tulemaan toimeen tai olemaan yhteyksissä.
Aiemmin ajattelin myös, ettei miestä " voi" laskea ystäväksi.
Nyt ajattelen toisin. Mies on ystävä, mutta myös rakastettu. Eivät ne poissulje toisiaan millään tavoin.
Nykyinen mies on sellainen, jonka kanssa on mukava tehdä asioita ja harrastaa. On myös mukava jutella hänen kanssaan. On luotettava ja pitää minun puoliani. Eli lasken hänet ystäväkseni.
Ex-mies taas oli kaukana ystävästä. Hänen omat kaverinsa olivat minua tärkeämpiä. Jos meidän piti mennä johonkin, hän perui sen heti jos kaverit pyysi johonkin. Eli hän ei ollut ystäväni.
Tai ainakin oli vähän aikaa sitten, voi olla, ettei ole enää, taisi suuttua kun olin eri mieltä hänelle tärkeässä asiassa.
Ystäviksi lasken sellaiset, joille voi puhua ihan mistä vaan ja milloin vaan ja joiden elämä minua kiinnostaa ja haluan heitä auttaa, jos heillä on vaikeaa. Mulla on onni että mulla on monta ystävää, jos pitää numeroksi rajata, niin sanoisin, että 12, joista 5 miestä ja 7 naista ja lisäksi vielä oma mies ja ex (no exän kanssa en puhu meidän perheen asioista, mutta pojan asioista ja ylipäätään elämänmenosta ja sama juttu toisinpäin, tukena olen myös tämän tästä). Eli ehkä mulla on oikeastaan 14 ystävää ja puolet naisia ja puolet miehiä. Kaikkien kanssa pidetään säännöllisesti yhteyttä, mutta suht harvoin nähdään. Onneksi nykytekniikka mahdollistaa tämän, että ei tarvitse olla välttämättä samaan aikaan samassa paikassa ja silti ystävyys toimii.
Hyvään ystävään voi luottaa. Hyvä ystävä ei kalkata asioitasi eteenpäin (esim. omalle miehelleen). Hyvän ystävän kanssa voi olla eri mieltä asioista. Hyvä ystävä sanoo asiat suoraan.