Pätkäpaastoilijat!
Olen ollut 16/8 -paastolla nyt parisen viikkoa. Treenaan kahvakuulalla ja olen huomannut että tehot ovat pienentyneet. 16 kilon kuula ei tunnukaan niin kevyeltä enää. Toki minulla oli ennen paastoa vähän taukoa mutta yleensä treenit ovat tauon jälkeen palautuneet aika hyvin entiselleen.
Elän sinänsä aika passiivista elämää, että opiskelen päivisin ja muutenkin istun liikaa. Pyrin käymään useamman kerran viikossa kävelyllä 5 kg ja parin viikon välein tulee tehtyä 10 km kävely. Kahvakuulaa pari-kolme kertaa viikossa.
Olen yrittänyt laskea että saan tarpeeksi energiaa ja proteiinia ruuasta ja ajattelen että passiivisen elämän takia en tarvitse niin paljoa energiaa. Pyrin syömään n. 1500 kaloria päivässä.
Onko treenin heikentyminen yleistä paastolla vai onko tämä merkki liian vähäisestä syömisestä?
Kommentit (9)
Syön ihan tavallista ruokaa, jossa pitäisi about olla makrot kunnossa. Mutta ehkä voisi vielä lisätä hiilareita. Minuun on kyllä iskostunut vähän ajatus että hiilarit ovat pahasta
Vierailija kirjoitti:
Syön ihan tavallista ruokaa, jossa pitäisi about olla makrot kunnossa. Mutta ehkä voisi vielä lisätä hiilareita. Minuun on kyllä iskostunut vähän ajatus että hiilarit ovat pahasta
Mikä mahtaa olla se "tavallinen ruoka"?
Olen vegaani, joten paljon menee tofua, hamppuproteiinia, soijarouhetta ja jonkin verran papuja. Syön viljatuotteita ja arkisin normi on yleensä 2 ruisleipää ja annos kaurapuuroa päivässä + lämpimän ruuan hiilarit. Lautasmallin mukaisesti syön kasviksia, marjoja ja hedelmiä. Syön myös pähkinöitä ja siemeniä.
Miksi leikkiä jotain höpöhöpö-paastoa, kun voisi syödä järkevästi? Asia opetettiin kaikille kattavasti jo yläasteella.
Vierailija kirjoitti:
Miksi leikkiä jotain höpöhöpö-paastoa, kun voisi syödä järkevästi? Asia opetettiin kaikille kattavasti jo yläasteella.
No kun sipsit, suklaa ja siideri ovat niin paljon parempia.
Itse voisin sanoa olevani toisinaan olutpaastolla. itsellä on myös 16 kilon kahvakuula ja kyllä kunto heikkenee nopeaan jos ei toimi ja liiku. itse uskon ruokaympyrään eli sopivasti vähän kaikkea. no ilmeisesti sitä oluttakin. mikä ei kyllä aina ole mikään hyvä juttu. muitakin paastomuotoja on.
1500 kcal päivässä kuulostaa turhan vähältä, kun kuitenkin liikuntaa harrastat. Kokeile rohkeasti syödä vähän enemmän.
Mutta onko se 1500 oikeasti liian vähän? Olen tosiaan aika passiivinen päivisin tällä hetkellä ja liikuntani on lähinnä nuo muutamat lenkit viikossa ja pari kahvakuulatreeniä. Olen 163cm ja 72 kg ja haluaisin pudottaa painoa.
Syötkö normaalia sekaruokaa, vaikka pätkäpaastoat vai oletko ketolla? Syy voi olla hiilareissa. Ketolla treeni on aluksi heikompaa, mutta keho tottuu kyllä. Jos syöt tavallisesti, lisää hh määrää varsinkinennen treeniä.