Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antakaa vinkkejä äitiydestä haaveilevalle

Haaveilijaaa
05.05.2026 |

Moii! Mua kiinnostaisi todella paljon saada vinkkejä ja kuulla kokemuksia äideiltä, isiltä, vanhemmilta, isovahemmilta siis ihan kaikilta, sisaruksilta. Varmasti ajatuksia on moneen junaan ja perehdyn toki kirjallisuuteenkin. 

En ole raskaana, mutta haaveilen, että valmistumisen jälkeen yhteinen unelma perheestä päästäisiin toteuttamaan. Tässä on onneksi muutamia vuosia hyvin aikaa kerätä mahdollisimman paljon tietoa ja ikäänkuin "valmistautua" hyvin. Yllätyksiä varmasti tulee, eikä kaikkea voikaan osata heti ja ihmisiä ovat kaikki niin en yritä myöskään pyrkiä täydellisyyteen. Ajattelen ettei se kuitenkaan estä ottamasta selvää etukäteen.

Tosi vaikeaa on ollut löytää kaikkea turvallisuuteen liittyviä juttuja. Mitä vaikka ensiäidin olisi hyvä ottaa huomioon? Kaipaan todella laajasti kaikkea mahdollista!

Kaikista parasta on ollut suunnitella leikkihuoneen pohjapiirustusta ja muutenkin lasten huoneita alustavasti, miettiä omia arvoja ja millaisia elämäntapoja haluaisi jakaa lapsille, millainen äiti haluaisin olla ja kaikkea muita juttuja. Jonkin verran olen katsonut Super Nanny sarjaa ja koittanut ammentaa sieltä kans vinkkejä erilaisiin tilanteisiin tai haasteisiin. Olen koonnut Word-tiedostoon myös alkuraskauteen ja mahdollisiin mutaatioihin tai kehitysvammoihin liittyviä juttuja, ajattelen, että niistäkin on hyvä tietää etukäteen.

Olen opiskellut lukiossa psykologiaa ja mulla on sisaruksia niin mulla on vain pintaraapaisun verran ymmärrystä lasten kasvusta ja kehityksestä. Aihe kiinnostaa ja kivaa olisi herättää keskustelua, jos joku muukin hyötyisi tästä<3

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärkein asia on mielestäni millaisen isän löydät lapsillesi, vai onko jo... vanhemmuus on kahden kauppa

Vierailija
2/4 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tärkein asia on mielestäni millaisen isän löydät lapsillesi, vai onko jo... vanhemmuus on kahden kauppa

Tyhmät naiset eivät ajattele näitä asioita etukäteen. Sitten, kun he huomaavat, ettei mies olekaan oikea heille ja heidän lapsilleen, he voivat vain itkeä.

Lasta ei kuitenkaan voitu enää palauttaa äitinsä kohtuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Haaveilijaaa
3/4 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, en suoraan maininnut, että kumppani löytyy. Olin piilottanut sen tuohon "yhteinen unelma kohtaan" :)
Hänen kanssa on ollut kivaa keskustella ja haaveilla vanhemmuudesta. Olen itsekin sitä mieltä, että keskeistä ei ole se, että löytäisi hyvän miehen tai aviomiehen, koska se isyys on tärkeä lapsen kannalta. 

Vierailija
4/4 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava aloitus . Sinusta tulee varmasti hyvä äiti . Ainoa neuvoni on se että vanhemmuus opettaa , ei kannata liikaa miettiä tulevaa . Tsemppiä ja paljon onnea tulevaan . Tulin hyvälle mielelle kun luin aloituksesi . Kaikkea hyvää sinulle .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi