Joensuulainen nainen menetti noin 180 000 euroa kryptovaluuttahuijauksessa
JOENSUULAINEN 60-luvulla syntynyt nainen menetti jopa noin 180 000 euroa sijoitushuijauksessa.
Itä-Suomen poliisilaitoksen mukaan nainen näki keväällä 2025 internetissä tai sosiaalisen median sivuilla Novix LTD:n sijoitusmainoksen ja päätyi sijoittamaan kryptovaluuttaan aluksi 250 euroa. Tämän jälkeen kyseisestä yrityksestä otti yhteyttä ”Jonathan”-niminen henkilö, joka neuvoi naista sijoitusasioissa.
Sijoituksia varten nainen oli lainannut rahaa entiseltä puolisoltaan ja eri pankeilta yhteensä yli 100 000 euroa. Kun nainen viime syksynä yritti nostaa itselleen 75 000 euroa sijoitusalustalta, häneltä vaadittiin erilaisia maksuja ja veroja, jotka hän pulitti.
Sitten naiselle ilmoitettiin, että Aasiassa oli tapahtunut ”pilkkuvirhe”, jonka seurauksena asiakkaat olivat saaneet satoja tuhansia euroja tuottoalustalle. Myös nainen oli saanut tällaista ”tuottoa”, joten taas täytyi maksaa eri maksuja lisätuotoista.
- Rikosilmoitusta tehdessään nainen kertoi olevansa vararikossa, menettäneensä kaiken ja olevansa täysin romuna asiasta, Itä-Suomen poliisilaitos sanoo tiedotteessa.
https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000011978210.html
Kommentit (14)
Naisille ei saisi koskaan antaa talousasioita hoidettavaksi.
180 000 euroa?! Miten ei missään vaiheessa alkaneet hälytyskellot soida?
1. Krypto
2. Mainos somessa
3. Velkavipu
==> OIkeustoimikelpoisuus uuteen harkintaan
Vierailija kirjoitti:
Ei se Liikasen Eki mikään nainen ollut.
Netissä voi viettää fiksu huoletta aikaa. Jonkinlainen kognitiivinen testi olisi kaikille halukkaille nettiin haluaville paikallaan. Esim osata valita 5 eläinkuvasta esim kirahvi. Yllättävän moni reputtaisi.
Kannattais varmaan noiden kuuskymppisten vain hajauttaa siellä LähiTapiolassa, jos on niin kova into alkaa "sijoittamaan".
No eipä ole tytsykkää älyllä pilattu.
Tyhmiltä rahat pois. Yhtä viisas kuin se joka antoi satojatuhansia Brad Pittille joka otti yhteyttä facebookissa :D
Käyttöönhän ne rahat on tarkoitettu. Ehkä parempi näin että eivät jää tileille homehtumaan vaan ne ottaa haltuun sellainen joka uskaltaa kuluttaa. Ns vahvemman ja älykkäämmän laki vain toteutuu. Eihän se tunnu oikeudenmukaiselta mutta niin se usein luonnossakin käy.
Vierailija kirjoitti:
Miehiä ei pitäisi koskaan päästää pienten lasten lähelle.
On tosiaan hankalaa tuntea sääliä uhria kohtaan jos on noin yksinkertainen ihminen.
Just, ja joku uskoo näitä stooreja missä heittäydytään varattomaksi jonkin rikoksen varjolla vaikka rahat tallessa sovitusti.
Kyllä ihmiset on tyhmiä ei muuta voi sanoa. Sijoutkset o pelkkää kusetusta.. Minulla on rahaa mutta en sijoita koskaan muuhun kuin kiinteään omaisuuteen kuten asuntoihin. Minulla on 2 asuntoa joita olen vuokrannut jo 10 vuotta. Olen niistä saanut 10 vuodessa 120000 euroa vuokratuloja.. Maksoin asunnoista 120000 euroa. Jos myisin ne niin saisin 140000 euroa.
Hauskin juttu tässä on tuo "pilkkuvirhe". Maksat jopa siitä kun huijari on tehnyt "pilkkuvirheen".