G: Pahin painajaisunesi? Turistakaa vaan ulos!
Kommentit (3)
unessa olin lasteni kanssa vanhempieni luona. asuvat omakotitalossa pienehkön paikkakunnan sivukylällä ja takapihalla on peltoaukea. talossa on kaksi asuntoa joista toisessa asuvat isovanhempani. no asunnot oli jotenkin samaa unessani ja olimme siis siellä. päivä oli kaunis ja kesäinen.
Yhtäkkiä näin pellon päässä puiden yllä lentokone laivueen joka kääntyi ja lähti rintamana tulemaan taloa kohti. alkoivat puotella pommeja mustanaan alas ja jytke oli kamala! pienempi tytöistäni nukkui muka ulkona oven edessä vaunuissa ja itse juoksin hädissäni sitä sieltä hakemaan. siihen varmaan heräsin aivan kauhusta kankeana!! uni oli kyllä niin todentuntuinen kuin olla ja voi. pari päivää sen jälkeen katsoimme lupaus-elokuvan ja aluksi pelotti että toistuuko uni taas. pommit unessani oli ihan samanlaisia kuin elokuvassakin ja ne todellisuudessa on. mistähän lie tuommoistakin uniini sain?
jossa ollaan suuressa ja avarassa toimisto- tms rakennuksessa, jossa siis isot ikkunat, aurinkoista ja hyvin vähän väliovia ja piilopaikkoja.. Siellä on paljon mun tuttuja, me ollaan paossa jotain epidemiaa. Sitten huomataan, että joku meistä alkaa käyttäytyä kummallisesti, kuolaa ja on aggressiivinen, eli on saanut tartunnan..
Tauti tarttuu ilmeisesti tosi helposti, sillä koskaan ei voi tietää, kuka alkaa seuraavaksi kuolata jne.. Nämä tartunnan saaneet ' metsästävät' meitä terveitä. Se on ihan kamala pakoonjuoksu-uni, mä juoksen ja juoksen ja yritän mennä piiloon, ja TIEDÄN että se on unta, mutta silti pelkään järjettömästi. Mä odotan siinä koko ajan että tulisi aamu, että mä pelastuisin.. Siinä unessa voi olla pitkiäkin jaksoja, joissa vaan makaan hiljaa jossain piilossa, kunnes taas on pakko etsiä parempi piilo jne jne, ja aina vain uudestaan. Aamuisin on aina tosi ahdistunut ja väsynyt olo.
Mä en ollut nähnyt sitä unta moneen vuoteen ennenkuin taas viime syksynä, kun appi kuoli.. Varmaan jotain alitajuista ahdistusta.
Sinne, missä me asuttiin (kerrostalolähiö) ilmestyi TOSI iso karhu, ainakin kolmikerroksisen talon kokoinen. Se söi ihmisiä parvekkeilta ja pihoilta, mutta oli mun kaveri jostain syystä - eli meidän perhe oli turvassa.
Sitten siinä unen loppuvaiheessa oli niin, että olin hiekkalaatikolla leikkimässä ja se karhu tuli sinne (toisinaan se oli tässä vaiheessa unta muuttunut sarvikuonoksi), menin iloisesti tervehtimään sitä kun kerran kamuja oltiin. No, eipä oltukaan enää, se murisi mulle tosi vihaisesti ja lähti kohti.
Minä juoksin karkuun ja peto perässä, muutama kierros hiekkalaatikon ympäri ja se sai mut kiinni. Se puri multa käden. Minä huusin suoraa huutoa verinen kädentynkä (kyynärpäästä poikki) pystyssä - tässä kohtaa aina heräsin.
Näin tätä unta niin usein, että monesti tiesin siinä jo karkuun juostessani, että jos nyt pysähdyn ja annan sen purra, niin sitten herään...
Outoa! Tämä uni lakkasi murrosiässä.