Säälittää ne ihmisjoukot jotka ei omista savusaunaa metsälammen rannalla
hikinen ikkunaton kerrostalokoppi lämpövastuksella ei nyt vaan ole sama asia
Kommentit (26)
Kait grillaat kivihiillellä pihvit ja makkarat? Muutoin mua säälittää sinä. Onko sulla kaasuvalo ja limelight?
Olis kyllä kiva sellainen. Erityisesti jos ei olis hyttysiä.
Vierailija kirjoitti:
Kait grillaat kivihiillellä pihvit ja makkarat? Muutoin mua säälittää sinä. Onko sulla kaasuvalo ja limelight?
4jän polttimon grilli ja lisäksi keittolevyt, tasokkaasti waguju härkää krillaamme
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kuin joki mökin vieressä. Aivan, öööh, aiheesta säälit. M52
Niin, öööh. On minulla vanha, ööööh, savusaunakin siinä joen vieressä. Vie ööööh, aikaa lämmittää. Häkäluukut, ööööh, auki. M52
Kyllä muakin säälittää ap. Olla nyt metsälammella itikoiden syötävänä. Miksi sulla ei ole oikeaa mökkiä ja saunaa meren rannalla?
En tykkää savusaunasta. Tavallinen sauna järven rannassa on juhloo.
Kateeksi käy mikäli metsälammen ympäristössä elelee susilauma, jotka ulvoo öisin ja lisäksi karhuja karjumassa metsikössä luomassa lisätunnelmaa. Ellei näitä elementtejä löydy, niin ei käy henkilökohtaisesti kateeksi.
Niin minuakin säälittää minä, kun ei ole savusaunaa metsälammen partaalla. Olen sentään joskus päässyt metsälammen rantaan ja savusaunaankin.
Säälttää palstatrollit jotka tekevät näitä aloituksia.
Vierailija kirjoitti:
Metsälammet yh hyh.
Onko naarattu mahdolliset kalmot pois ym. fillarit levän seasta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsälammet yh hyh.
Onko naarattu mahdolliset kalmot pois ym. fillarit levän seasta...
Ruutanat tykkää mutustella kalmoja..
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muakin säälittää ap. Olla nyt metsälammella itikoiden syötävänä. Miksi sulla ei ole oikeaa mökkiä ja saunaa meren rannalla?
Valitsen mieluummin puhdasvetisen järven kuin saastuneen Baltianmeren.
Metsälammen ruskeaan humuspitoiseen veteen on kiva pulahtaa ja lyödä päänsä uppokeloon.
Meillä on savusauna. Se tuntuu kesällä mukavalta, kun on hyttysenpuremia. Lievittää sitä kutisevaa tunnetta.
Muutenkin siellä tulee sellainen muinainen olo. Olen osa esi-isieni jatkumoa.
Minua säälittää kaikki kerrostaloasuntosaunat. Sekin tila olisi paljon parempi vaatehuoneena. Kuka ihme keksi tunkea pienen hikikopin pieneen asuntoon. Minulle oma sauna on este kaupanteolle kun olen ostamassa asuntoa. En halua sellaista kotiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitsen mieluummin puhdasvetisen järven kuin saastuneen Baltianmeren.
Nii nii nii valitset, mutta sun saunahan on siellä suolla metsälammen rannalla
Savusaunan lämmitys kestää yleensä 3–5 tuntia, ja siinä käytetään kuivaa lehtipuuta. Kiuas lämmitetään rauhallisesti, ja savu poistuu lakeisen tai räppänän kautta. Tärkeää on polttaa puut loppuun, tuulettaa sauna häkäkaasuista ja heittää "häkälöylyt" nokihiukkasten poistamiseksi kivistä ennen saunomista.
Savusaunan lämmitysohjeet:
Polttopuu: Käytä erittäin kuivaa lehtipuuta, kuten koivua (mieluiten kuorittuna), ranteenpaksuisina klapeina.
Lämmitystapa: Lämmitä tasaisesti. Älä täytä tulipesää täyteen, vaan lisää puita 10–15 minuutin välein.
Ilmankierto: Pidä räppänä ja lakeinen (katonrajassa oleva aukko) auki koko lämmityksen ajan. Ovea voi pitää aluksi hieman raollaan vedon varmistamiseksi.
Lämmityksen kesto:
Tavoittele 70–90 asteen lämpötilaa. Lämmitys kestää yleensä 3-4 tuntia, talvella pidempään.
Nokipaloturvallisuus: Vältä liiallista tuohen polttamista, sillä se nokeaa hormittoman saunan.
Lähde: AI
Ei ole kuin joki mökin vieressä. Aivan, öööh, aiheesta säälit. M52