Onko täällä maanviljelijöiden vaimoja/ tilojen emäntiä paikalla?
Asustellaan pikkukaupungissa. Ei kaukana " tosipöndestä" mistä ollaan molemmat miehen kanssa kotoisin, mutta eletään kuitenkin ns. kaupunkimaista elämää: vapaa-aika menee kaupungilla kahvilassa, terasilla, kaupoissa kierrellen tai salilla, leffassa, yms.
Miehen suurena haaveena olisi muuttaa takaisin maalaiskuntaan viljelemään mun kotitilaa, mun isän seuraajaksi siis. Ei viihdy omassa työssään ja tuntee viljelystä kohtaan verenvetoa: hänenkin suvussaan on aina viljelty.
Yhdistämällä meidän molempien tilat voitaisiin saada ihan elinkelpoinen yritys pystyyn. Minä pitäisin päivätyöni, työmatkaan menisi kyllä 50min.
Tuntuu niin ristiriitaiselta ajatella, että palaisi ns " lähtöpisteeseen" . Omaan kotitaloon ja laittaisi lapset samaan kyläkouluun, jossa itse olen aikoinaan ollut.
Tässä olisi vuosi pari aikaa mietiskellä ennen kuin sukupolvenvaihdos olisi ajankohtainen.
Onko kenelläkään omaa kokemusta vastaavasta? Hyviä/huonoja puolia?
Kommentit (6)
rankkaa työtä mutta on se sen arvoistakin.
Voi kun tuo munkin mieheni saisi tuolaisen ahaa elmäyksen...
olen 3 lapsen kanssa kotona, lisäksi meillä on oma yritys missä auttelen. pellolla työt tehdään yhdessä. olo on rauhallista ja maalla on hyvä olla ja asua. ei ole ainakaan mulla pahaa sanottavaa, emäntänä olen viihtynyt, vaikka kukaan lapsuudenaikaisista ystävistäni ei olisi ikinä voinut kuvitellakaan, että musta tulee maatilan emäntä isona! :)
Tuntuu vaan vähän nololta, kun nuoruudessa olen uhonnut, että takaisin en tule, kun kerran olen päässyt pois :) Ja nuorihan olen edelleen, vasta 25-v.
Mutta kyllä siinä on monta ahdistavaa asiaa palata niihin pieniin ja niin tuttuihin piireihin. Mutta toisaalta, emme koskaan voisi hankkia niin isoa ja kaunista taloa, ellemme osta kotipaikkaani. Nyt asutaan tosi ahtaasti.
ap
Siis me ei kumpikaa olla maatalon lapsia, mut oon ikäni maalla asunu, paitsi pakollinen opiskeluaika kaupungissa. Maalla on mukavaa!
on unelma, että voit mennä asuman lapsuudenkotiisi ja vielä miehesi sitä haluaa. Ole onnellinen. Mitä ihmettä emmit.
Eikö muka paikalla ole yhtään landelaisia! :)