Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~*~ENSIKOT TORSTAINA 10.5.~*~

10.05.2007 |

Aloitellaanpa torstain pinkkaa... tosin joku muu saa laittaa linkin eilisiin löpinöihin, kun mie en ossoo... : ( Miten se muuten pannaan?

Dajm

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saas nähdä onnistuuko tuo linkin laitto. Viimeksi ainakin jäi puolet linkistä niin ettei sillä päässyt suoraan tuonne pinoon. Taidan varmaan väärästä kohti " katkaista" linkin, kun eikö siitä muuten tule sellainen liian leveä ja koko päivän pinosta tulee sitten tavallista leveämpi?

Minä siis vaan menen edellisen päivän pinoon ja kopioin linkin tuolta sivun yläreunasta. En taida oikein hyvin osata tuota selittää!

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/

tm.asp?m=10273216&p=2&tmode=1&smode=1

Lisbet oli kysellyt jo muutama päivä sitten tavaroiden ja vaatteiden valmiiksi laittamisesta. Itse olen laittanut jo hyvissä ajoin kaikki valmiiksi niin, että taidan joutua lopulta pölyt puistelemaan tavaroista ja vaatteista. Tässä sairaslomalla ollessa kun tuota aikaa on ollut tehdä jo kaikki valmiiksi. Pinniskin on jo petattu ja kotiintulovaatteita laitellut. Myös sairaalakassilistan olen kirjoitellut ettei sitten mitään unohtuisi. Jokainenhan tekee tyylillään, mutta mulla siis vaatteet on jo pestyinä (pienimmät vaatteet), vaippoja ja tutteja ym. myös on, mutta toki jotain pieniä juttuja on vielä hankkimatta.

Buuffalla oli maitohavaintoja. Täälä tais olla samoilla viikoilla, kun eka kerran huomasin tippasia. Ois kyllä mielenkiintoista tietää tarkoittaako tuo tosiaan sitä, että maitoa sitten lopulta tulee kunnolla! Ainakin itse olen ollut tyytyväinen, että jotain merkkejä on ilmassa.

Tiistaina oli eka valmennus. Oikein mitään uutta asiaa ei tullut, olenkin ajatellut, että miehelle siitä varmaan enemmän hyötyä on. Enemmän odotan, että pääsen synnärille tutustumaan, vaikka paikka onkin tuttu työharjoittelujen ajalta. Nyt sitä vaan osaa varmaan katsoa vähän eri kantilta koko paikkaa. Ja jospa sielä pääsis näkemään vauvoja myös!

Päivän jatkot kaikille!

Hoyt rv31+6

Vierailija
2/16 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo linkki taaskaan onnistunut! Neuvokaapa joku muu miten sen saa tuohon niin, että pääsee suoraan pinoon, kun en saa sen kuin puoliksi vaan!

Jälleen Hoyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan eka pitää kertoa hyvin, hyvin huolestunutta omaa napaa... Eli eilen sain puhelun neuvolasta, että vesirokon vasta-ainetestin tulokset oli tulleet. Ne otettiin, kun ihan satavarma en ole, olenko sitä lapsena sairastanut. No, siinäpä olikin aivan mysteerinen tulos: vasta-aineet oli niin korkealla, että terveydenhoitaja epäili, että mulla on lähiaikoina ollut tai on nyt päällä tai sitten tulossa vesirokko!!! Sehän siinä outoa on, että MITÄÄN oireita ei ole ollut eikä ole tällä hetkellä: ei rakkuloita, kuumetta tms. Nyt vaan pitää toivoa, ettei se vaan olis tulossa... Itkuhan siinä illalla sitten miehen kainalossa pääsi : ( Pelottaa ihan älyttömästi ja nyt vainoharhaisena tarkkailen jokaista pikku kutinaa... Terkka sanoi eilen, että kysyy lääkäriltä, mitä pitäis tehdä, tänään soitin ja terveyskeskuslääkäri ei ollut osannut antaa mitään kommenttia! : O Huomennahan miulla on äitiyspolilla lääkäri ja ultra: tiedot on nyt laitettu sinne ja siellä sitten lääkäri kommentoi kuulemma.

Bianco: kiva, kun tulit rupattelemaan ja hyvin olet voinutkin, hienoa.

Pikku-Juska: toivottavasti ei virtsis iske, hyvä, että oli paremmat tulokset toisessa testissä. Ai sinä olet innokas neuloja? Itsellä ei oikein tuo puoli suju, just ja just kaulaliinan saan tehtyä : )

Tipu: onpas noissa kelan papereissa outoja kohtia... hmm...

Hermione: oi oi, kun rupesi tekeen mieli grilliherkkuja, kun siun kertomusta luin! nam! Onni olis ihana työnimi...

Mooli: Olipas mukava kuulla kuulumisia vauva-arjesta! Hyviä vointeja koko perheelle ja käyhän taas moikkaamassa.

Iida-Linnea: vieläkö olet kotosalla? Olikos se huomenna nyt se ¿suuri päivä¿? Tsemppiä ja onnea koitokseen.

Buuffa: maitotippoja siellä, kyllä varmaan on jännä tunne?

Mutsiko: Tervetuloa palstailemaan! Hienoa, että asukki löytynyt masusta, nyt vaan yrität ottaa rennosti ja olla turhia stressaamatta, hyvin kaikki menee. Onnea ja tsemppiä.

Fayfiorina: hienoa, että neuvolalääkärillä oli kaikki kunnossa. Ja synnärillekin olitte pääseet tutustumaan.

Sanle: Hyvä, että öklötys talttunut. Ja sie jo mammavaate-ostoksilla olit käynyt, mistä ostit farkut? Hyvää loman alkua vaan!

Hoyt: en minäkään tuota linkkiä tosiaan osaa laittaa, toivotaan, että joku valaisee meitä asiasta : ) Oletkos sie hoitoalan ihmisiä, kun synnäri on tuttu jo ennestään?

Dajm + Pätkis 12+1

Vierailija
4/16 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä tämä.

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10273216&p=2&tmode=1&smod…

Eli siis avataan haluttu linkitettävä sivu, kopioidaan osoite maalaamalla koko osoite ja sit vain liitä linkillä lisätään siihen kirjoituskenttään. Tulikohan liian vaikeasti selitettyä..

Täällä vielä pitää käydä pyörimässä. Vauva-puolelle ilmoittauduttu, mutta ei vielä kovin kummoista kirjoitettu. Arki on lähtenyt pikku hiljaa sujumaan ja äidillä hormonit alkaneet jylläämään. Kuumia aaltoja ja ihme itkukohtauksia..Varsinkin synnytyksen ajatteleminen nostaa kyyneleet silmiin.

Pikku herra osaa vaatia ruokaansa erittäin kovalla äänellä ja hermostuu nopeasti jos äiti ei ole tarpeeksi nopea. Imetys on kanssa vähitellen lähtenyt käyntiin ja korvikketta ei ole tarvinnut nyt antaa *koputtaa puuta*

Mutta nyt varmaan lähteä itse syömään aamupalaa kun vielä on mahdollista.

Ai niin listaemoa ei siis varmaan toistaiseksi ole vai onko innokkaita ilmoittautunut. Voin laittaa sähköpostilla pohjat niin selviäisi helpommalla..

-Ninca ja pikku herra 6pv-

Vierailija
5/16 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla toiveikkaana olin jo sillä mielellä, että ehkäpä yöllä tulee lähtö sairaalaan. Erityisesti selän puolella tasaiseen tuntui supistuksia ja mahassa juili ikävästi. En saanut juurikaan nukutuksi, mutta koko yön aikana supistelut eivät tulleet riittävän säännöllisiksi... Miehen herätessä olin tosi ahdistunut eikä itkukaan kaukana. No, sain onneksi nukahdettua pariksi tunniksi joten jos nyt vaikka jaksaisi suihkuun mennä ja käydä ulkona pikku kävelyllä.

Huomenna aamulla äitipolille ja toivon TOSI paljon, että eivät laita enää kotiin. Tällä enskalla nimittäin alkaa oikeasti huumori ja toiveikkuus kadota.

Anteeksi omanapaisuus. Hyvää vointia jokaiselle teille!

t. iida-linnea rv 42+0

Vierailija
6/16 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkityksistä: Mullakin onnistuu ihan vain copy-pastaamalla tuo osoite tuolta osoiteriviltä. Mitään rivityksiä en tee, kyllä tämä tuntuu rivittävän tuon osoitteen ihan oikein muutenkin. Voi tietty olla, että jollakin selaimelle meikäläisen linkittämät osoitteet näyttää ihan kamalilta...

Tsemppiä IIDA-LINNEALLE! Toivottavasti käynnistävät, niin pääset vihdoin tositoimiin!

DAJMilla on vesirokkohuolia. Toivottavasti et sitä ole saamassa. Ikävää, että lääkärikään ei ole osannut antaa kunnon neuvoja.

t. pikku-Juska, rv. 32 tasan (9 kuukausi pyörähti käyntiin!)

Vierailija
7/16 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan keväinen ilma ainakin täällä pääkaupunkiseudulla! Tuulee vaan kovasti.

Mooli oli käyny moikkaamassa, hienoa, että arki on lähteny sujumaan teillä hyvin! Ite uskoisin, että vyöhyketerapiasta vois saada apua koliikkiin. Ainaki oon aatellu kokeilla sitä Hipulle, mikäli mahdollinen koliikki iskee. Ja tänään teillä onkin jo eka neuvola!

Buuffa oli huomannu jo maitotippoja. Itelläki jossain vaiheessa on muutama tippa tullu, mut nyt ei enää mitään. Täytyy luottaa siihen, et kyllä sitä maitoa sitten alkaa synnytyksen jälkeen edes jonkun verran herumaan.

Sanlella näyttäis olevan pahoinvointi ohi. Mulla tuntuu, et on pahoinvointi alkanu taas näillä viimisillä viikoilla. Ärsyttävää kyllä, jos joutuu oksentelemaan sitten synnytyksen aikana... Hope not!

Nincan perheellä arki myös lähtenyt sujumaan, hyvä niin! Ja tuskinpa sitä itsekään välttyy noilta hormonien aikaansaamilta vaikutuksilta. Tosiaan nyt jo meinaa tulla kyyneleet silmäkulmiin, kun lukee toisten synnytyskertomuksia tai kuulee, että jollekin on syntynyt lapsi. Nyt pitäis tosiaan jonkun ottaa tuo listaemon tehtävä itselleen, muuten jää listat päivittymättä! Siinä ei vissiin kauheen kova homma kuiteskaan oo?

Iida-Linneallakin on viimeistään viikonloppuna oma nyytti kainalossa! Tuskinpa enää kotiin huomenna lähettävät. Ja veikkaisinpa, että saattaa jo ennen huomista tulla teille lähtö synnärille. Kuulosti sen verran lupaavilta nuo supparit! Tsemppiä koitokseen joka tapauksessa!

Niin, ja tervetuloa kaikille uusille enskoille!!!

(.) Täällä tosiaan on ollu sitä pahoinvointia nyt aina toisinaan. Ja sitte on alkanu tietty tulla viimisinä viikkoina näitä muita vaivoja: turvotusta, käsien ja jalkapohjien kutinaa sekä muutaman kerran on ollu näköhäiriöitäkin. Siinä on sitten alkanu miettimään, et nytkö iskee vielä raskaushepatoosit ja -myrkytykset. No kyllähän tuo kutina voi johtuu ihan tosta turvotuksesta, niin ite epäilen. Täytyy kuiteski mainita huomenna neuvolassa asiasta. Niin, ja tiistaina alko muuten irtoomaan sitä ns. limatulppaa, ja sitä on nyt valunu päivittäin. Mutta eipä oo kipeitä suppareita ollu, joten eiköhän tässä vielä kotosalla jonkun aikaa olla.

Hyvää vointia kaikille ja nauttikaahan keväisestä ilmasta:)!

Hippux ja Hippu 39+5

Vierailija
8/16 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä raskaana olevien vesirokkoa hoidetaan Asikloviiri-lääkityksellä, joka aloitetaan 1vrk:n sisällä oireiden puhjettua. Niin, ja sullahan on se aika äippäpolille, niin siellä kyllä varmasti ottavat kantaa asiaan.

Hippux

Vierailija
9/16 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime yo oli taas aivan kauhea. muutaman tunnin younien jalkeen herasin taas aivan mielettomaan kipuun, joka millaan ei meinannu helpottua. oksetti, pyorrytti ja tarisytti kun sattui niin palijon. kaikki ei kylla masuasukilla taida olla hyvin. pelottaa. :( onkos kenellakaan kokeneemmalla ollu hirveita kipuja alkuraskaudesta ja raskaus kuitenkin loppupeleissa sitten sujunut hyvin?

tama aamu on sujunut ihan hyvin, pienta heikotusta ilmassa. ruokaa ei tee mieli, mutta pakkoahan se on syoda, joten siita seuraa pieni pahoinvointi. royhtayttaa jatkuvasti. hirmuisesti vasyttaa viime oisen valvonnan takia ja huoli on kova. muutaman kerran aamusella on tullut itkeskeltya, kun miettii etta mita jos se keskenmeno sittenki tulee. ois jo ens viikon perjantai nii nakis onko kaikki ok.

//mutsiko rv5 (tasan)

Vierailija
10/16 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi olla, että johtuu tästä Mozillan selaimesta, että kun kopioin linkin, niin se tulee vain yhdelle riville ja silloin koko kirjoituskenttä tulee leveänä eli joutuisi myös alhaalta rullailemaan, jotta kaikki tekstit saisi luettua. Siksi olen yrittänyt katkaista linkin keskeltä, että menis kahdelle riville, jolloin tuo linkki ei näytä oikein toimivan. No, eipä tuo nyt niin vakava asia ole. Yritän joskus taas uudelleen. Kiitos neuvoista!

Dajm: Olen sairaanhoitaja ammatiltani. Synnärinä on Oulaskankaan sairaala, jossa on siis tullut oltua harjoitteluissa muutaman kerran ja olin myös synnärin/vuodeosaston sekä vauvalan puolella aikoinaan muutaman viikon harjoittelussa. Siispä talo on suht tuttu, joka onkin mukavaa ajatellen tulevaa synnytystä.

Hormonit teki taas aamulla tepposiaan, kun katsoin ykköseltä aamun draamasarjaa. Siinä poika soitti kitaraa ja lauloi jotain rakkausaiheista laulua. Itkuhan siinä pääsi, kun mahaa silittelin ja sanat olivat ihanat. Kyllähän sitä tuota öttiäistä tuolla masussa jo niin rakastaa. :)

Nyt ois päikkäreiden aika!

Hoyt rv31+6

Vierailija
11/16 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pahemmin palstaillut viime aikoina, pahoittelen. =(

Töiden jälkeen sitä vaan on niiiiiin väsy ja töissäkään ei pahussoikoon ehdi... =)

No, 12 työpäivää jäljellä, sit alkaa ÄIPPÄLOMA!!! Kesälomat on jemmassa sit äippäloman loppuun.

Tänään meillä on alkanut keittiöremppa, ja mä olen evakossa näin viikot äiskän ja iskän luona, siellä ei sitten iltaisin toimi netti, ellen pääse hakkeroitumaan jonkun suojaamattomaan langattomaan. Otin kyllä koneen sinne mukaan varoiksi.

Naksu kasvattaa äiskän masua muhevasti koko ajan ja vointi on kaikkinensa ihan hyvä. Iltaisin erittäin vilkas mukelo, täytyy sanoa.

Voikaahan paksusti kaikki, täällä ainakin voidaan. =)

Jushka ja Naksu 32+0

Vierailija
12/16 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

DAJM Huusin itselleni äitiysfarkut huuto.netistä. Olivat HM:n mallistosta ja aivan uudet ja hintaa vain 15e, joten halvalla sain, kun ne liikkeessä maksaa sen 40e. Onneksi sattui vielä sopivatkin, mutta ei niihin kyllä enää viimeisillään mahdu millään, sillä aika ahdas niissä on se mahatuubi osuus. Varsinkin jos maha on kovin alhaalla, niin ei toivoakaan. Vielä en ole niitä kyllä käyttöön ottanut kun sopii vielä tavallisetkin jotenkin jalkaan, mutta eiköhän tässä kk sisällä.

IIDA-LINNEA Luulis että ei ne sua enää kotiin sieltä passita, kun kerta 42vk jo täynnä. Etköhän pääse synnytyshommiin! Toivotaan ainakin näin!

MUTSIKO Toivotaan tosiaan, että kyseessä on vaan normaalit, harmittomat kivut, jotka vain sinulla kovempina tuntuu ja pieni pysyisi matkassa loppuun saakka.

ON: Nyt alkaa tosissaan tämä olotila normalisoitua, eli ei enää ällötyksiä tai muutakaan. Enää ei oikeastaan väsytäkään niin paljon, joten pärjää vähemmilläkin yöunilla. Kovasti vatsaa vain iltaisin turvottaa ja se on ihan kovana ja tuntuu että koko ajan on ähky. Pitää yrittää pieniä annoksia syödä, kun niin äkkiä tulee täysi olo. Nyt pitää vissiin lähtä koiraa ulkona käyttämään, ennen kuin alkaa eteisen ovenpielet kastumaan.

Sanle ja DJ 13+2

Vierailija
13/16 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta kiirettä pitää nämä viimeiset viikot töissä. Pitää saada kaikki asiat kirjattua ylös mun duunin jatkajalle ennen kuin äippävapaa alkaa. Enää kaksi viikkoa, ja sitten alkaa ah niin ihana vauvaan keskittymisen aika. Mulla on älyttömästi hommia vielä tekemättä - en ole pessyt vaavin vaatteita enkä lakanoita ja pinnis on hankkimatta. Sairaalakassi pitäisi pakata ja saada tietty vaavin huone kuntoon muutenkin.

IIDALINNEALLE tsemppiä huomiseen käynnistykseen! Tosin vaavilla on vielä tämä ilta ja yö aikaa hokata tulla maailmaan oma-aloitteisesti. Toivottavasti kaikki menee hienosti. Tule sitten kertomaan, kun kotiudut sairaalasta.

MUTSIKOLLE kipuihin kommenttia: mulla oli alkuraskaudessa ihan älyttömiä kipukohtauksia öisin, kun kohtu kasvoi. Ne tuntui tosi häijyiltä, ja sattuivat siis kamalasti. Toivottavasti pienellä on siis kivuista huolimatta kaikki hyvin.

HIPPUXILLA on la ihan kulman takana! FAYLLAKAAN ei ole enää pitkä matka laskettuunaikaan! Hurja kun aika menee nopeesti! Suppareita kovasti toivottelen!

NINCAKIN oli käynyt moikkaamassa. Vauva-arjessa on varmasti totuttelemista. Vitsit, kun sitä jo odottelee innolla omaa nyyttiä syntyväksi! Täältä tullaan siis vauvapuolelle perässä.

HOYTILLE, JUSHKALLE, PIKKUJUSKALLE ja LISBETILLE (unohdinko jonkun?!) piti vielä kommentoida, että me taidetaan olla sitten merihepan, hippuxin, iidalinnean ja fayn jälkeen seuraavat vuorossa. Apuva! La:t lähenee hurjalla vauhdilla... Ootteko te jo " valmiita" omasta mielestänne äidiksi? Mitenkäs teitä tuo lähenevä synnytys mietityttää? Mä olen alkanut nähdä siitä unia... Hiukan pelottaa miten kaikki sitten h-hetkellä tulee sujumaan!

Nyt pitää lopetella, mutta vielä terkkuja kaikille enskoille tasapuolisesti!

Peipposka ja vaavi 32+6 (huomenna taas vaihtuu viikot!)

Vierailija
14/16 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tuossa nostamassa esittelypinkkaa, ja tuli mieleen, että missäs titi luuraa?

Vierailija
15/16 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille. Ompas vähän pöhkö olo, aamuvuoron jälkeen tulin kotiin, söin ja aloin nukkuun. Kevyet 2,5h päiväunet, kyllä nyt jaksaa katsoa mm-lätkää ja Teho-osaston =)

Onkos täällä muita jääkiekon seuraajia?

Dajm, outoja uutisia noi vesirokko vasta-aineet?? Toivottavasti kaikki selviää ja sujuu hyvin! Onneks pääset jo huomenna lääkäriin.

Iida-linnealla kuulostaa jo lupaavalta, kyllä synnytys pian käynnistyy(ja jos ei, niin käynnistävät) Odottavan aika on pitkä.. Hyvää vointia teille molemmille!

Ninca oli käynyt kertomassa kuulumisistaan, ihanaa vauva-arkea =)

Hippuxille voimia viimeisiin viikkoihin, toivottavasti turvotukset ja kutinat eivät pahene.

Mutsiko, mulla oli just noilla alkuviikoilla tosi kipeä alavatsa. Käytiin alkuraskauden ultrassa yksityisellä kun mä olin varma et raskaus on kohdun ulkopuolinen tai jotenki muuten asiat päin peetä. Mut kivut oli ihan normaalia ja mitä olen kuullut lähipiiristäni niin alkuraskauden vatsakivut on tosi yleistä. Toivottavasti normaalia sinunki kohdallasi.

Mitähän mun piti vielä kommentoida?? empä muista =(

Hyviä vointeja kaikille!!!

hermione ja Onni 19+2

Vierailija
16/16 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että sun pahoinvoinnit alkaa mennä ohitse, sehän mun piti ainakin vielä kommentoida =)

Sorry mun lahopääni...

Nyt vaan odottamaan jääkiekko-ottelua.