painosta...
kuinka monella painoa tullut lisää jo ensimmäisten viikkojen aikana?
Mulla nyt noin 4 kiloo ja viikkoja tasan 6+0, aika turvonnut olo.. Neuvolassa sano että hormonit sekottaa mut tuntuu ihan hassulta :D
Kommentit (7)
Mulle painoa ei ole tullut yhtään vielä onneksi rv11+2, sillä esikoiseni raskausaikana kiloja tuli 25, mutta eipä niistä kiloista kannata murehtia kyllä ne pois saa, itselläni ainakin tippu synnärillä 11kg ja 13,5kg seuraavan kolmen kuukauden aikana ja siinä se on sit pysyny=)
Nyt en kyllä anna mennä ton syömisen puolelle niin pysyy arvotkin kunnossa=)
pähkinä 85
Minulla oli paino noussut lähtöpainosta melkein 4 kiloa ekalla neuvolakäynnillä 6+ viikolla. Oli turvonnut ja paisunut olo.
Sen jälkeen paino laski melkein lähtötasolle ja on nyt vasta viimeisten 3 viikon aikana kääntynyt nousuun siten että painoa on nyt lähes yhtä paljon kuin ensimmäisellä neuvolakäynnillä.
Viikkoja nyt 21 eli kaiken kaikkiaan painoa on tullut tähän mennessä noin 4 kiloa.
paino nousta joskus rv 15 jälkeen. Siinäkin tuli sellaisia kausia, että välillä nousi lähes kilon viikossa ja sitten taas välillä jotain 100g viikossa... Loppuraskaudessa paino vaihteli muutamien päivien aikana +/-1000g. Yhteensä tuli reilu 11kg.
Et ole ainoa! Mä kans mietin et ei voi olla totta jos se tästä vaan lähtee nousemaan! XD Mut 5 kiloa tuli lisää ja kilo lähti kun tässä töissä taas vaihteeksi käynyt.. nimittäin koulunpenkillä suurimmaksi osaksi istunut niin siitähän se varmaan ehkä tai sitten ehkä ei.. *heh* nyt on alknut vähän tasaantumaan tää turvotus ja on alkanut sen tilalle tulemaan pieniä supistuksia tuonne alamahan vasemmalle puolelle eli suurinpiirtein tuohon vasemman lantion paikkeille.. välistä tuntuu aika inhottavalle, mut kyl se siitä sit menee...
Kyllä se siitä tasaantuu kun pääset siitä alkuhuumasta.. saattaahan se osin olla syömisestäkin johtuvaa.. mulla tais olla siitäkin.. XD
Kaikkea hyvää ensimmäiselle toiselle ja kolmannelle kolmannekselle! Ota ihan iisisti!
Saapas ja toukka vkolla 11+1
LAihduin alussa lahes 2 kg pahoinvoinnin takia ja kun mulla ei ollut ruokahalua, mutta kun muutin toiseen mahaan niin jo alkoi ruoka maistumaan. Olen varmaan jo lihonut yli 2 kg kuussa.Vakka ei saisi lihoa enempaa kuin 2k g kuussa. Tarkistutan sit seuraavan kerran kun menen laakrille, ja sitten alan tehda asialle jotakin. Yleensa syon tervellsiesti mutta ehka liian paljon tummaa leipaa...ja vatsa on toiminut todella hyvin. Paljon paremmin kuin ennen. Nyt on pakko syoda. Muuten tulee paha olo tai oksennus jos en ole syonyt moneen tuntiin. Mut on kyl hyva seurata et ei lihoa liikaa ettei lapsesta tule liian iso. Sitten synnytyskesta tulee vaieka ja sinulla on vaiekampaa saada ne liikakilot pois. Osa painonnoussuta johtuu tosin turvotuksesta.
rv20 tai 21 en muista enaa...
Esikoista odottaessa ensimäisellä neuvolakäynnillä rv 7+3 painoa oli tullut lisää 3 kg ja nyt toisessa raskaudessa samoilla viikoilla jo 4 kg.
Molemmista raskauksissa painoa on tullut reippaasti, molemmista 24 kg mutta onneksi ainakin esikoisen jälkeen paino myös laski nopeasti, toivottavasti tästä toisestakin
Mulla tuli ensimmäisten 10 viikon aikana nelisen kiloa painoa. Mulla syynä oli ehkä osin tupakoinnin lopetuksesta seurannut herkuttelukausi. Tosin painonnousu pysähtyi pitkäksi aikaa siinä rv12 jälkeen, neuvolalääkäri sanoi, että se on yksilöllistä, miten painoa tulee, toisilla alussa, toisilla lopussa. Kannattaa koettaa liikkua ja syödä terveellisesti (eikä kahden edestä)!
Hyvää odotusta!
Jansku 39+5