Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

####Syyssissien loppuviikko, vko 19####

10.05.2007 |

Laitan uuden pinon, ettei näistä tulisi jättipitkiä.. =)

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan oli jännittävä peli illalla, meillä katsoi koko sakki varpaat ja peukut pystyssä rankkarikisaa. Muksut nukkuu vielä autuaasti kun meni ilta vähän myöhäiseksi mutta eipä haittaa.

Kestoilusta: me kestoiltiin kakkosen kanssa kyllä ihan täyspäiväisesti. Öisinkin oli kestot käytössä aina välillä. Tykkäsin ihan pienellä harso+kuori yhdistelmästä ja fuzzeista. Kun siirryttiin kokoon L oli käytössä pelkät fuzzit. Täytteenä oli hamppukankaasta tehty nelinkertainen imu ja lisänä froteeta. Mun äiti ahkerasti ompeli nuo sisukset niin pelkät fuzzit siis tuli ostettua. Ovat edelleen tallessa joten käyttöön tulevat tietysti. Ihan pienelle taidan muutaman fuzzin haalia lisää. Kuivausrumpu on hankintalistalla, syksylllä kun meitä on on jo viisi niin kyllä se kummasti helpottaa tuota pyykkihuoltoa. Kesä vielä menee kun voi ulkona kuivattaa. Huuto.netistä olen käytettyä katsellut, aika edullisesti noita on mahdollista näköjään saada.

Viikonlopusta on tulossa aika hektinen. Huomenna on ensin mulla ja pojalla kampaaja, heti sen jälkeen alkaa peli ja heti sen perään pitää lähteä enon 40v pippaloihin ja lisäksi vielä euroviisut. Äitienpäivää vietetään myös jo huomenna aamulla. Sunnuntai kun taitaa miehellä mennä " lievän" kanuunan merkeissä ;) ja lisäksi tulee jääkiekkoa.

Tänään pitäis käydä hakemassa pihalle pari laattaa lisää, pyykkitelineen vieressä on ärsyttävä paikka johon nurmikko ei tahdo kasvaa millään ja koirat kulkee aina siiitä läpi tullessaan sisälle ja tuovat kuraa. Pellolla pitäis ehtiä käymään laittamassa vähän perunoita ja suunnittelemassa vähän muutakin, avomaan kurkut tekis mieli laittaa jo harson alle. Mun kesäkurpitsan taimetkin on kasvaneet niin isoiksi sisällä että nuput on jo ilmestyneet. Pitää varmaan siirtää ne ensin tuohon terassille. Niin siis meillä on olemassa sellainen peltoläntäre johon on nyt toista vuotta kasvimaata tehty. Viime kesänä istutettiin 75 taimea vadelmaa ja nyt laitettiin jo 80 taimea mansikkaa, lisäksi on omenapuuta, pensasmustikkaa ja herukkapensaita. Varhaisperunat ovat maassa ja ensimmäinen erä porkkanaa, retiisiä ja salaattia on harson alla jo itänyt. Lapset tykkää ihan hirveesti ja onhan se kiva nauttia oman maan sadosta.

Meillä toinen koirista on " myötätuntoraskaana" , leikkasin eilen sen turkkia ja huomasin että on nisät tytöllä turvoksissa ja niistä valuu maitoa. En oikein tiedä että mitä niille pitäis tehdä, antaa olla vaan? mies ehdotti että jos rintapumpulla tyhjentäis :D Veikkaan että siinä kävis vaan niin että sitä tulis enemmän.

Jaa, jaa, aika rientää, kotihommat kutsuu.

minttupipsa rv 22+4

Vierailija
22/37 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh ja pöh. Mikä tuollainen aika on pitää kirppistä :)

Eihän täältä töistä sinne millään pääse, dämn!

Latokaski olisi kyllä muuten sopivalla etäisyydellä vaikka muuten enempi siellä Pisan asukaspuiston puolella vaikutankin.

Minulta menee yleensä se Pisan kirpparikin ohi korvien kun en enää siellä hiekkisillä ehdi notkumaan. Onneksi syksyn koittaessa pääsen minäkin taas " seurapiireihin" ja tieto kulkee, hih!

Kiitokset vastauksesta kuitenkin

t: Typykkä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylla taa flunssakin on inhottava tauti kun siihen ei saa ottaa mitaan helpotusta! Kaikissa hitsin nuhaflunssa laakkeissa lukee ' ei suositella raskaana oleville' ja mina kun en muutenkaan viittis liikaa laakkeita mussutella. Paansarkyyn oon kylla tabun ottanu joka ilta ja puristanu sitruunamehua kurkkukipuun...

Mies on samassa rakataudissa, ja nelosen kurkku loisti nyt aamusta punasena eli angiinaa sillakin tuppaa!

Ja kesa tuli tanne valimeren maahan ku salaman lyotyna; eilen oli jo yli +30 varjossa!

Oma napa voi hyvin, valittelin menna viikoilla rauhallisesta neidista; mutta kylla nyt liikkuu ja melskaa ' niinkuin pitaakin' !!

Turvotuksista: sormukset pois ja TARKKAILKAA ruokavaliota; kun suola lisaa turvotusta, eli kaikki salmiakit (huom) ja sipsit ja muu ' ylellisyys' pois ja lisatkaa veden juontia! Jos siita laskee jo niin tulee ainakin helpompi kesa! Meinaan kun nyt ei viela ole niita kuumuusturvotuksia ilmassa miten sitten heina-elokuussa??

Jotain muutakin mun piti kommentoida, mutta niinku aina unohdus on nopeaa... kavin muuten toisella palstalla ' vakoilemassa' josko pippurimammasta olis kuulunu jotain ja loysinkin hanelta viesteja, jos sallit, laitan vaan tahan etta supisteluista karsii edelleen ja saikulla taitaa olla, joten jos han itsekin tulisi viela viestittelemaan. Toisista kirjoittelijoista en niin ole loytany dokumenttia ees taalta muilta palstoilta pyoriessa!

Voikaahan hyvin

- levinia ja hope rv 21+6-

Vierailija
24/37 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta koiran valeraskaudesta: ala puristele nisia, se vaan erittaa enemman hormoonia koiran aivoille etta ' vauvoja' olisi. Ja jos alkaa kovastikin haalia leluja yms ja alkaa imettaa niita, voi olla elainlaakarireissu edessa, etta antavat hormoonipiikin. Meilla kaskivat vaan lisata liikuntaa ja muuta aktiviteettia, ja vahentaa ruoka-annoksia silla kun on jotain tekemista kans noitten hormoonien kanssa... Jos koiralla useesti tulee valeraskauksia se lisaa kuulemma kohtutulehduksien vaaraa, joten ihan ' sairaus' tuo on sillakin!

(Meilla ei paljon auttanu nuo kotikonstit vaan koira leikattiin sitten lopulta). Toivottavasti teilla menis ohi nopeesti...

Vierailija
25/37 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos haikarapolskalle vastauksista! Oppi taas uusia asioita.

Eilen tuli sit katottua semifinaalit japettymys oli aika suuri. Mulla oli 5 ehdotonta suosikkia ja niistä vain kaksi pääsi jatkoon. Mulla on varmaan erikoine musiikkimaku tai jotain. Ite kun tykkäsin mm dj bobon biisistä ja siitä islannin kipaleesta. No huomena onkin sit jännät paikat. Oon jo lemppari karkkipussinkin ostanu valmiiks. :)

Vaikka eilen tulikin valvottua kisojen takia myöhään, sain itteni aamulla jo kymmenen jälkeen uimahalliin. Pakko koittaa uida silloin tällöin, kun tuo kävely ei oikein tee hyvää mun selälle. Jotain liikuntaa kuiteski ois hyvä harrastaa. Täytyy seuraavassa neuvolassa puhua selästä. Jos vaikka pääsis fysioterapialle.

Tän viikonlopun jälkeen en näekkään ukkokultaa pariin viikkoon... Lähen ens viikonloppuna Rovaniemelle kattomaan kummityttöä, joten mies jää opiskelupaikkakunnalle viikonlopuksi. Sille reissu olis liian raskas. Ensin ajaa kotiin noin 370 km ja sitten Rovaniemelle täältä noin 400 km. Outoa olla miehestä erossa noin kauan. Taas tottunu tähän et se tulee joka viikonloppu kotiin. No kesällä kaikki muuttuu kun valmistuu. Ja sit työelämään, merille... Onneks meidän yhessä olo on aina ollu tällasta niin on kerenny tottua. Aina välillä ollu kuukaudenkin poissa. Onpahan sitten aina pitempiä aikoja putkella meidänkin kanssa. Onko kenenkään muiden miehet reissuhommissa?

Mutta nyt täytyy alkaa taas perkaamaan sähköpostia.

Uma81 22+0

Vierailija
26/37 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä ole taas kirjoitellut tosi pitkään aikaan, mutta nyt ajattelin tehdä poikkeuksen ;-) Mä en nykyään saa mitään aikaiseksi...

Täällä olikin tullut niin paljon viestejä, etten ala niitä sen enempää kommentoimaan, mutta ehdotus olisi, että kirjotettaisiin päiväpinoihin, kun alkavat nämä viestiketjut tulla aika pitkiksi...

Omaan napaan ei kuulu mitään ihmeellistä. Masu kasvaa ja vauveli potkuttelee aktiivisesti masussa. Suppareita tulee, mutta hyvin harvakseltaan eivätkä ole kipeitä. Kävin kyllä viime viikolla varmuuden vuoksi lääkärissä tarkastuttamassa tilanteen ja kaikki oli hyvin :-) Viime raskaudessakin supisteli eli mulla ilmeisesti kohtu supistelee herkästi. Pahempaa on mun mielestä nää liitoskivut, jotka jo nyt vaivaavat :-/ Levolla nekin menee ohi, mutta vielä kun olen kovin energinen ja haluaisin liikkua, niin se sitten kostautuu kipuiluna iltaisin. Eikä näihin auta muuta kuin synnytys, joten vielä olis aika kasa viikkoja odotettavaa...

Täällä joku/jotkut muutkin kärsivät supistuksista. Kurja homma ja tosiaan toivottavasti eivät aiheuta mitään tuonne kohdunsuulle! Tsemppiä ja lepoa!

Sen verran selailin noita viestejä, että väsymystä on ilmassa...Sama täällä, vaikka energiseksi itseäni silti kuvailisin. Saattaa kyllä johtua just tosta hemoglobiinista -mulla sitä ei ole ainakaan mitattu moneen viikkoon, enkä yhtään ihmettele, vaikka oliskin alhainen. Seuraavassa neuvolassa lupasivat sen mitata.

Vitamiineistakin joku kyseli eli mä syön ainoastaan sitä Multitabs Raskaus -tabletteja, 1 tabu/pvä. En ole vielä muita vitamiineja aloittanut, kun ei ole ollut tarvetta. Rautaa varmasti joudun jossain vaiheessa syömään kuitenkin.

Meillä lapset (3- ja 6-vuotiaat) odottavat ihan innoissaan vauvaa. Päivittäin kyselevät ja silittävät äidin masua ja suunnittelevat mitä tekevät sitten vauvan kanssa, kun se syntyy...ihanaa :-)

Yritän kirjoitella tänne vähän useammin. Hauskaa viikonloppuja ja pidetään peukkuja Hannalle ja Leijonille!

-Ultsi + Lahja 22+2-

Vierailija
27/37 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkasen hormoonit hyrrää tällä mammalla! Eilen valu kyyneleet pitkin poskia kun leikkasin juustohöylällä juustoa, tänään vollotin kun laulettiin " Ystäväni on kuin villasukka.." -laulu opiskelijan työharjoittelun päätteeksi. Ja entäs kun pidettiin läksiäisiä yhdelle eläkkeelle jäävälle.. Näytän varmaan tosi fiksulta, silmät turvonneena ja nenäkin punasena niistämisestä (flunssakin kun on) :D

Harvinaisen energinen jakso, vaihteeksi, ollut nyt lähipäivinä. Kai oon nukkunut yöt paremmin ja raudankin olen muistanut ottaa joka päivä. Mulla ei vielä tota turvotusta ole havaittavissa, paitsi tietenkin mahassa jos syö jotain epämääräistä. Painoa taitaa olla tullut sellaiset 4-5kg, mikä on vähän verrattuna edelliseen raskauteen. Taitaa olla vaikutusta erilaisella elämän rytmillä, esikoisen raskausajan sai ottaa aika lunkisti.

Maha on kyllä ihan kivasti kasvanut. Pienihän se on verrattuna varmasti monen muun mahaan ;) Mutta huomaa kun liikkeet on alkanut tuntua yhä ylempänä, pikkasen ylittää navan korkeuttakin. Ja joku jo miettikin että onko ne edelliset mammavaatteet kutistunut, kun puristaa jo nyt! Mulla sama homma, nytkin on esikoisen aikaiset mustat suorat housut jalassa ja jo sain avata nappia ja vetskaria, että pystyy edes istumaan :)

Pitäis saada ruoka laitettua sillä aikaa kun mies lähti " asioille" - kenties äitienpäivälahja ostoksille ;)

Ai se mies tulikin jo, Moro!

Vierailija
28/37 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan pakko tulla kertomaan kun laitoin sille madam mammalle sähköpostia.. Ennustaa meille tyttöä, joka syntyy hänen mukaan 19.8! =) Lisäksi ennusti vielä yhtä lasta, tyttöä, vuodella 2009(helmikuuksi syntyväksi)..

Joten eikun katsotaan kuin käy.. =)

Vierailija
29/37 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan kaikille!

Joku ehdotti, että tehtäisiin päivittäiset pinot, mun mielestä kuulosti hyvältä ajatukselta.

Tuli mieleen myös, olisiko mahdollista saada Syyssissien päivitetyt tiedot taas palstalle ja sitten ohje, kuinka sen talletan koneelleni :) Dumple?

Olen aivan uuno näissä tietotekniikka jutskissa...sorry.

Haikarapolska + neiti masukki 23+5

Vierailija
30/37 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

noista paivapinoista en viela oikein tieda; josko kirjotettaisiin kaks paivaa kerrallaan tyyliin ma-ti/ ke-to ja pe-su?

Joo, sita paivityslistaa oon minakin jo miettiny, siella on varmaan paljon muutettavaakin, ja voitaisiin lisatakin sinne osioita tyyliin, odotetaanko tyttoa vai poikaa tai omia tuntemuksia asiasta? Eiko?

Tanaan flunssa on vaikeempana, paata sarkee ja taal on ' karsee' keli; eli kuumaa , ei tuulta ja lammintakin mittari nayttaa +34 varjossa!

Ei kivaa sairastella...

Masuli on vilkkaana ollu, taitaa sitakin arsyttaa mun niistamiset?

Euroviisuja seuraillaan taallakin osassa maailmaa; etta viime vuonna sai selitella noita lordeja, ainakin tana vuonna on ihminen edustamassa, heh!

Eipa sitten kummempia; ihanaa aitienpaivaa kaikille ' jo aideille' ja sellaisiksi tuleville ihan ekaa kertaa!

Meilla esikko tekee kakun, ja loput tytot tuo kukkia ja kortin...mies vie syomaan illalla kahdenkesken; meilla kun on haapaivakin sattumoisin huomenna!

Voikaa hyvin

-levinia ja Hope rv 22-

Vierailija
31/37 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa itselläkin on ollut muutaman kerran se mielessä, mutta aina jäänyt. Ja aina jatkossahan sitä voi käydä nostelemassa ihan kuka vaan etusivulle - esim. haun avulla, kun kirjoittaa hakusanaksi syyskuuun sissit, löytää aina tuoreimman päivitys version :)

Tein nyt listaan sellaisen lisäyksen että saapi laittaa [b]sukupuolen veikkauksia[/b]! Se oli jo alkuvuodesta mielessä, että kunhan päästään näille viikoille voisi halukkaat kertoa ultrassa selvinneistä sukupuolista tai ihan vaan omiakin veikkauksia :D

Ja JOS kiinnostusta löytyy, voisihan noita linkkejä masu ym. kuviin linkittää niihin omien tietojen perään?! Sieltä vois aina käydä halutessaan kurkkimassa millaisia masuja kelläkin oli.

Ja kolmas aihe on tietty jo tuttu - synnärit, Jos vain siis haluatte! Synnäripaikatkin voi lisätä ne ketkä haluaa sinne omien tietojen kohtaan.

Eli siis minulle tietoa, minä tietenkin päivittelen tietoja, mielellään sinne Uusimpaan Esittely listaan muutoksista ym. Ja [b]ehdotuksia[/b] uusista ideoista! :)

Tässä siis lista asiaa!

Vierailija
32/37 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimu on vielä ulkona leikkimässä, pitäis jo patistaa pois, mutta innostuin tota listaa värkkäämään ym. Eli en saa itseäni koneelta irti ;)

Oltiin tänään kummipojan 3-v Disney aiheisissa naamiais-synttäreillä. Masu siis pullollaan herkkuja. Kummipoika oli MikkiHiiri ja kummityttö 2kk oli ihastuttava Pluto ;D Sisko oli ommellut lapsille ihanat naamiais asut! Vieraina oli myös Helinä Keiju ja Tiku.

Viisuja pitäis tänään seurata juu :) Jos ei kauheasti väsytä. Hannan esitystä odotan kyllä innolla, vaikken juuri perusta kyseistä esiintyjää henk. kohtasesti, mutta kuitenkin Suomea kannustetaan.

Taitaa minun äitienpäivä mennä tavalliseen sunnuntaiseen tapaan. Mies sattuu olemaan yövuorossa ens yön, niin paljonpa jaksaa aamulla nousta tunnin unien jälkeen laittamaan tälle mammalle aamukaffeeta tai herkkuja ;) Näin se vaan on. Mutta iltapäivällä miehet vie meidät äidit porukalla syömään, eli minut, siskoni ja äitini. On varmasti kivaa.

Joo, mutta nyt kun tyttä suvaitsi tulla kotiin, taidamme askarrella äitienpäivälahjat loppuun. Ei mitenkään viime tinkaan jäänyt ;)

Dumle rv 22

Vierailija
33/37 |
12.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltähän se päivitetty lista sitten löytyi. Nyt kun jo muistaa muidenkin kun oman nickin, niin oli kiva käydä tsekkaamassa yksityiskohtia.

Varmaanikin niitä muita tietoja voi sitten lisäillä myöhemmin....kenties vai miten edetään :0 ?

Pidot senkun paranee, hienon lätkämatsin jälkeen sitten jännäämään viisuja ja etenkin Hannan suoriutumista. Levianalle ja Jellonamammalle tiedoksi, mikäli uutiset eivät ole sinne asti kantautuneet, että Suomi voitti tänään Venäjän jääkiekon MM-kisoissa Moskovassa ja ottelee huomenna finaalissa Kanadaa vastaan.

Jaahas, nyt täytyy palata muiden seuraan!

Viihdyttävää iltaa kaikille!

Haikarapolska ja neiti masukki 23+5

Vierailija
34/37 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille pitkästä aikaa....

Häät on vietetty ja kaikki meni loistavasti!!

Tänään alkoi kesäloma ja tiistaina lähdetään " poikien kanssa Kreikan, Pargaan honeymoonille:)

Raskaus sujuu hyvin...pikkuinen liikkuu masussa paljon...

Rakenneultrassa 7.5 kaikki oli kunnossa...sukupuoltakin kysyttiin, mutta ei saatu selville, joten tulkoon yllätyksenä:)

Vierailija
35/37 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mukavaa äitienpäivää!

Aamulla tuli kahvit pizzapaloineen ja kakkuineen sänkyyn.. Kiva oli herätä lasten lauluun.. Lahjaksi sain ihania lasten tekeleitä sekä jotain, mitä olin ihastellut kaupassa ja mies oli sen käynyt noukkimassa matkaan.. =)

Mummeja käyty onnittelemassa kera kukkien ja nautittu ulkona toistemme seurasta ja syöty ihanat aurajuusto-kermaperunat kera pihvien ja pippurikastikkeen..

Hieman supistellut tänään.. Ja nyt vielä jännä lätkä peli edessä.. HUI!

Sitten vielä illalla pelin jälkeen saunaan..

Täydellinen päivä! =)

Piiu ja pesue sekä 007 rv 25+2

Vierailija
36/37 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan uskomattoman ihana äitienpäivä ainakin minulla ollut :D Johtunee selvästi siitä että odotukset oli niin suppeat. (Miehen yötyön vuoksi)

Mies herätteli aamulla töistä tullessaan ja olikin tuonut ihania pitkiä valkoisia ruusuja, voi mä tykkään ruusuista! Tunti sitten kotiuduttiin äitienpäivä lounaalta (lounas iltapäivällä kylläkin). Mutta kuitenkin, oli niiiin ihanat ruuat, vaikka aika monia jouduin jättämään väliin mm. graavilohet, katkarapuhyytelöt, simpukkasalaatit jne. En onneks niistä niin välitäkkään.. Syötiin pitkän kaavan mukaan useampi tunti, ai että masu tykkää ;) Koko porukalla oli hauskaa ja lapset viihtyi hyvin, mikäs sen parempaa.

Niin ja saan uuden kännykän mieheltä myöhemmin! Uutta puhelinta oonkin haaveillut jo nelisen vuotta..!

Koko päivän taitaa kuitenkin kruunata tuo Suomi peli, kohta pääsee jännäilemään :)

Dumle rv 22

Vierailija
37/37 |
13.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin pikaisesti käväseen.

Kannatan pinojen pätkimistä esim:ma-ti,ke-to jne kuullostaa hyvältä.

Oon käyny miltein päivittäin lukemassa keskusteluja mutta jotenkin tuntuu vaikealta kirjottaa(oon kyllä laiskistunut)kun tekisi mieli kommentoida mutta sitten kun kirjoituksia paljon niin ei enään muista mitä piti kommentoida.

Koiruuden valeraskaudesta ei ole kokemusta mutta mutta mun hepo oli kerran valeraskaana ja maitoa herui turvonneista tisseistä,niihin ei saa kyllä koskea.Soitin ell.paikalle ja se anto hormoonipiikin ja se oli sillä selvä.

Uman selkä on kipeä.Niin on täälläkin.Perjantaina menin supistelujen takia lääkäriin ja taas sitten reilu viikko sairiksella:( Kipeaätä selkää valitin myös ja sain fysioterapeutille lähetteen.Nyt vielä on helpompi venytellä kun maha ei oo viel mikään järjetön.Kannattaa sinunkin mennä lääkäriin.

Dumlea itketyttää,niin pillitetään täälläkin miltein joka asiasta.käy oikeesti ärsyttää kun mä oon normaalisti kummiskin aika cool.Eilen esim:liikutuin suomen hienosta viisujärjestelyistä,repikää siitä,hih.

EMMALIINA ONNEKSI OLKOON ROUVALLE:)

Muuta: Eipä tässä sen kummenpia.Masu kasvaa ja vauva " riehuu" mahassa,liikkuu tosi paljon,mikä on kyllä pääsääntöisesti aivan ihanaa mutta kun on noita suppareita niin välillä sattuu tosi paljon.

Eilen käytiin hesassa katselemassa ja tunnelmoimassa.Oli paljon porukkaa ja ilma ihana.Mies pyysi valitsemaan henkasta ja maukasta äitienpäivä lahjaksi ihan minkä vain vaatteen.Valitsin farkku caprit.Nyt onkin aika paljon jo mamma vaatteita.

Tänään käytiin kukkakaupassa ja syömässä ja lasten kanssa olen pelaillut pelejä ja kohta alkaa lätkä..

Tässä tällainen tiivistelmä:)

mukavaa matsi-iltaa.

rakkausvauva 23+2 tai 23+6