Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät auta toisiaan

Vierailija
24.04.2026 |

Suomessa on itsekeskeinen yksin pärjäämisen kulttuuri. Juontaako tämän talvisodan traumoista sekä omakotitaloasumisesta?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, oletko lukenut palstaa? Täällähän näkee kuinka vatun itsekeskeisiä ja epäempaattisia suomalaiset ovat. Varsinkin hyväosaiset. 

Vierailija
2/14 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on pääasiassa kuspäitä. Ne, jotka haluavat apua, ne, jotka auttavat, ja ne, jotka eivät auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin vanhus pyysi apua multasäkin nostamisessa. Joudun nyt käymään terapiassa koska rajojani on rikottu. Ihmiset ei yhtään mieti toisten tunteita. 

Vierailija
4/14 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä autan, jos joku siitä maksaa. En minä ole muille tuntemattomille ihmisille mikään ilmainen ruumiillisen työn toteuttaja.

Vierailija
5/14 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu liian helposta pitkästä aikakaudesta ilman oikeita kriisejä tai kansallisia vaikeuksia. Sotien jälkeen tehtaanjohtaja saattoi olla oman duunarinsa lapsen kummi. Nykyään sama johtaja hekumoi Taloussanomissa miten sen duunarin ei kuulukaan elää palkallaan.

Kun ei ole sotia, luonnonkatastrofeja tai muita muistutuksia kuolevaisuudesta ja elämän hauraudesta, ihmisistä tulee narsistisia kusipäitä.

Vierailija
6/14 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä autan, jos joku siitä maksaa. En minä ole muille tuntemattomille ihmisille mikään ilmainen ruumiillisen työn toteuttaja.

Sama täällä, maksua vastaan autan ei muuten

Vierailija
7/14 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankutus ilmiannettu. Ollut tämä sama täällä aikaisemminkin jo ties kuinka monennetta kertaa. 

Kyllä ihmiset auttavat toisiaan, mutta tänä päivänä voi olla yhdellä sun toisella haasteita sen oman jaksamisen ja ajan kanssa, ettei kykene eikä ehdi aina olla passaamaassa kaikkia, jotka sitä apua ovat vailla, eikä varsinkaan silloin, kun kyse on apua narisevan huomionkaipuun ja narsististen tarpeiden tyydyttämisestä, joka jatkuvaa, 24/7/365/52. 
Kuka tahansa väsyy ja kyllästyy. 

Psykiatrian alan ammattilaisilta, jopa seurakunnalta ymv. voi pyytää apua. 
Samoin itsekin voi asioilleen ja tilanteelleen jotain tehdä. 
Koko paskan kippaaminen alvariinsa jonkun toisen niskaan ei ole ok. 

Vierailija
8/14 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilölle, ketä on auttanut muita niin tuntuu merkilliseltä käyttäytyminen, jossa ei ihmistä auteta. Ghostaaminen ja muu välttely.

Vierailija
9/14 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi rikollista kommunismia se.

Vierailija
10/14 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jankutus ilmiannettu. Ollut tämä sama täällä aikaisemminkin jo ties kuinka monennetta kertaa. 

Kyllä ihmiset auttavat toisiaan, mutta tänä päivänä voi olla yhdellä sun toisella haasteita sen oman jaksamisen ja ajan kanssa, ettei kykene eikä ehdi aina olla passaamaassa kaikkia, jotka sitä apua ovat vailla, eikä varsinkaan silloin, kun kyse on apua narisevan huomionkaipuun ja narsististen tarpeiden tyydyttämisestä, joka jatkuvaa, 24/7/365/52. 

Ole hyvä ja katoa jälkiä jättämättä Koreaan. 

Vierailija
11/14 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole hyvä ja katoa jälkiä jättämättä Koreaan. 

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa .. 

Myös sinä itse voit suorittaa katomisen eikä kipata tässäKÄÄN asiassa vastuuta jonkun toisen niskaan .. 

Vierailija
12/14 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä auttaisin sua niin mun on ensin nähtävä sun sydän onko se edes vaivan arvoista ja myös se että sä itse autat ensiksi itseäsi myös, koska sun on itse myös haluttava asioita, eikä niin että joku vaan tulee ja pelastaa sut kaikelta pahalta. Ihminenhän on oikeasti loppupeleissä kaikissa tilanteissa omien valintojensa takia, sen on myös alettava tekemään parempia sellasia, että se apu voi tulla ja siitä on jotain hyötyä. Kuka vaan voi muuttaa pieniä asioita elämässään ja ne kantaa niihin suurempiin ajan kanssa. Täälläkin te vaan valitatte ja kiusaatte toisia päivät, te ootte just siinä missä teiän kuuluukin olla. 

Vierailija
13/14 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoin 27 vuotta muita..sitten havahduin ettei minua autettu..väsyin, töistä tullut vuosi vuodelta rankempaa..aina vain pitäisi tehdä, olla ja jaksaa enemmän, anteeksi mutta en jaksa. 

Vierailija
14/14 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemukseni mukaan auttavat. Minua auttavat sekä naapurit, kaverit että sukulaiset. Toki autan itsekin aina kun voin.

Vierailija
15/14 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, oletko lukenut palstaa? Täällähän näkee kuinka vatun itsekeskeisiä ja epäempaattisia suomalaiset ovat. Varsinkin hyväosaiset. 

Tämän palstan perusteella ei kannata ihmisiä luokitella hyviksiin ja pahiksiin. Hyvätuloiset antavat yli puolet tuloistaan valtion pohjattomaan kassaan, saamatta mitään vastineeksi.

Nyt vaaditaan lapsilisät pois hyvin toimeentulevilta, vaikka he eivät lisäänny kovin reippaasti töitä tehdessään. 

Mielestäni ihmiset ovat hyvinkin auttavaisia ja empaattisia ja meidän suku tukee toinen toisiaan. Suomen ei kannata edes yritää koko palloa pelastaa. Lentokoneessakin pitää laittaa se happinaamari ensin itselleen ja ryhtyä vasta sitten muita pelastamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme