Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50 ja työttömyys kolkuttelee, ideoita jatkoon?

Vierailija
23.04.2026 |

Otsikossa kysymys, antakaa ideoita? Uusi ala? Yrittäjyys? Toistakymmentä vuotta samassa paikassa töissä ja nyt saneerataan.. ja pliis asiallisia kommentteja, oon ihan rikki jo valmiiks.. :( 

Ongelma on se, että mua ei kiinnosta mikään erityisesti, varsinkaan terveydenhuoltoalalle ei ole minkään sorttista kutsumusta. Ei mitään ihmeellistä koulutusta, erinäisiä toimistohommia paiskinut viime vuodet.. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinua vanhempi työtön ja aika vähän on enää mahdollisuuksia. Yleensä ne kolme: koulutus, työttömyys tai yrittäjyys. Aina ei edes sillä koulutuksella saa töitä, maailma muuttuu nyt liian kovaa.

Vierailija
2/7 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttaudu kirjanpitäjäksi. Voit tehdä käsin, kaikki materiaali kulkee sähköisenä joten et tarvitse tiloja asiakastapaamisiin. Olen itse ollut muun alan yrittäjänä yli 20 vuotta, enkä ole tavannut viimeisintä kahta kirjanpitäjää ollenkaan hyvin hoituu hommat silti. Alkuaikoina, yli 20 vuotta sitten, vein joka kuukausi tiliotteen ja sen päälle aikajärjestetyt kuitit tilitoimistoon, nykyisin vain nappaan kuitista kuvan kirjanpitosovellukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tehdä KOTOA käsin siis, nro 2/2 korjaa.

Vierailija
4/7 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiskymppinen työtön, äkkiä yritys pystyyn. Kun pääset eläkkeelle, olet 70, eläkeikää tullaan nostamaan. Ota hyvät vakuutukset, Maksa vain minimi  YEL, koska se ei nosta eläkettäsi enää senttiäkään vaikka tonnin kuussa joudut maksamaan.

Vierailija
5/7 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa ottaa työ vastaan

Vierailija
6/7 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei ole uuden opetteleu, mutta hitto vieköön kun tietäis mitä alkais opetteleen.. Kirjanpitäjä on hyvä idea, mutta en ole mikään numeronikkari..  etätyö on kyllä hyvä, sitä olen tehnyt viime vuodet käytänössä kokoajan. Päässä pyörii hiukan joku kotisiivoushomma, ehkä toiminimellä mut lieneekö tähän maailman aikaan aika huono idea.. nyt olisi tilaisuus muuttaa kokonaan alaa.

Ap.

Vierailija
7/7 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin isoissa kaupungissa noita siivouspalveluita on jo aika paljon, ja pystyvät tekemään halvalla, koska riistävät maa han muuttajatyövoimaa... Voi olla aika vaikea kilpailla niitä vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi