Taidankin olla onnekas, kun mulla ei ole koskaan ollut varaa hankkia mitään
Ei tarvitse huolehtia lainoista, omaisuuden arvosta, auton kuluista, vakuutuksista ja isoista asumiskustannuksista eikä työttömäksi jääminen ole minkäänlainen katastrofi.
Kommentit (21)
Teit kirjoituksellasi ilon hetken pilkahduksen päivään Petteri Orpolle ja kamuille. Olet tyytyväinen ja olet tyhjätaskuinen kansalainen ja et omista mitään. Kokoomuksen ideologian syvintä unta parhaimmillaan. Kasvua suomeen.
Periaatteessa sama, vaikka mun vuokrayksiön ovi ois auki. Ei täällä ole mitään rahanarvoista vietävää. Huonekalut on muiden vanhoja. Telkkari ja läppäri myös. Kunhan passi ja käteiset on rakenteissa piilossa, niin sopii tulla.
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa sama, vaikka mun vuokrayksiön ovi ois auki. Ei täällä ole mitään rahanarvoista vietävää. Huonekalut on muiden vanhoja. Telkkari ja läppäri myös. Kunhan passi ja käteiset on rakenteissa piilossa, niin sopii tulla.
...ja vallan työssäkäyvä olen 2700 kk/nettotuloilla.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs ap rahansa saa?
Työttömyyskassasta ja Kelasta.
Miten niin?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs ap rahansa saa?
Miten niin?
Ap
Ja rahaa riittää? Noo, katsotaan kohta
Niinhän sitä voi uskotella itselleen. Molemmat ääripäät kokeneena voin kertoa, että on paljon onnekkaampaa, kun on varaa tarvittaessa kulkea taksilla tai ostaa uusi läppäri tai pesukone entisen rikkouduttua, eikä se tunnu missään. Sitä paitsi raha tulee rahan luo: kun olet rikas, saat kaikenlaisia pääomatuloja, ilmaispalveluja ja bonuksia, joista köyhä ei tiedä edes uneksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs ap rahansa saa?
Miten niin?
Ap
Miksi ei riittäisi? En osta juuri mitään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sitä voi uskotella itselleen. Molemmat ääripäät kokeneena voin kertoa, että on paljon onnekkaampaa, kun on varaa tarvittaessa kulkea taksilla tai ostaa uusi läppäri tai pesukone entisen rikkouduttua, eikä se tunnu missään. Sitä paitsi raha tulee rahan luo: kun olet rikas, saat kaikenlaisia pääomatuloja, ilmaispalveluja ja bonuksia, joista köyhä ei tiedä edes uneksia.
On mulla rahaa, siitä ei ole nyt kyse. Isot ostokset on jääneet vaan tekemättä. Taksilla ajoin viimeksi pari viikkoa sitten, läppärin ja pyykinpesukoneen uusin viime vuonna.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mulla rahaa, siitä ei ole nyt kyse. Isot ostokset on jääneet vaan tekemättä. Taksilla ajoin viimeksi pari viikkoa sitten, läppärin ja pyykinpesukoneen uusin viime vuonna.
Ap
Sulla "ei ole koskaan ollut varaa hankkia mitään", mutta "isot ostokset on jääneet vaan tekemättä"? Yritä nyt päättää.
Mä olen pihistellyt koko ikäni, peritty luonteenpiirre. En osaa käyttää rahaa tuhlailevasti. Joskus voin kokea törsänneeni, kun alennusmyynnistä löytyy kelpo tavaraa. Morkkis seuraa. Vaikka en osta hyödytöntä, vaan kaikki tulee käyttöön ennemmin tai myöhemmin.
Olen siinä mielessä ap:n kannalla, että omaisuus voi rasittaa henkisesti. Mulle sopisi hyvin, että en omista mitään, mutta saan käyttää kaikkea tarvitsemaani. Ei tarvisi huolehtia arvon säilymisestä ja menetyksestä. Tosin jos käyttöoikeus edellyttäisi tiukkaa kuria esim. pesun ja huoltamisen suhteen, sekin kuormittaisi melkoisesti. Että putäisi olla tosi jämpti, ja käyttöoikeus olisi esim. rajattu tiettyyn päivään ja kellonnaikaan. Kyllä menisi ahdistavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sulla "ei ole koskaan ollut varaa hankkia mitään", mutta "isot ostokset on jääneet vaan tekemättä"? Yritä nyt päättää.
Joo, ap taitaa jutustella ihan vain lämpimikseen. Eli trolli.
Mutta voihan se tarkoittaa, ettei ole koskaan hankkinut omaa asuntoa, kun ei ole halunnut ottaa isoa lainaa. Silloinhan sitä on kahleissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei ole ollut varaa hankkia asuntoja, autoja, kallista elektroniikkaa, kultakoruja, kesämökkejä, moottoripyöriä, polkupyöriä, tauluja, arvokkaita huonekaluja jne.
Tavallisia edullisen hintaluokan kodintarvikkeita kyllä olen ostanut, mutta niiden takia ei tarvitse yöuniaan menettää koskaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Turhaa luuloa, juuri näin facessa videon jossa varadtettiin pihakukat istutuslaattikkoineen. Oli röykäle parkkeerannut autonsa pihan eteen ja takaluukku auki ja naps.
Vierailija kirjoitti:
Toi onkin epäreilua: hyväpalkkaisille syydetään ilmaista tavaraa, etuuksia ja palveluja, vaikka niillä olisi varaa ne kustantaa itsekin. Vähätuloiset joutuvat kaivamaan kaiken omasta taskusta, tai jättää esim. hampaat hoitamatta. Autona joku vanha rotisko, kun porhot ajelee työsuhdemersuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs ap rahansa saa?
Miten niin?
Ap
Miksi ei riittäisi? En osta juuri mitään.
Ap
Rahalla ei ole merkitystä jos ei ole ostovoimaa. Yli 19 vuotta kestänyt talouden kasvun pysähdys yhdessä säästämisen kera tuhoaa rahasi ostovoiman. Rahan tulee liikkua ja talouden kasvaa, että rahalla olisi muutakin merkitystä kuin esinearvo. Säätäminen on pahinta mitä nyt voi tehdä
Ok.