Poika pissaa 15-20 min välein. Normaalia?
Poika on 2-vuotias. Olen nyt yrittänyt opettaa häntä pois päivävaipasta ja samalla huomannut, että pissat tulee erittäin usein. Mielestäni hän juo normaalisti. Pissaaminen ei satu ja hän menee kyllä potalle ihan suosiolla, mutta vielä tulee usein housuun pissa, kun en huomaa niin usein viedä potalle.
Kommentit (7)
Eli poika ei tyhjennä koko rakkoa kerrallaan pottaan. Pissaa siis vain pienen pienen lirun. Nousee potalta ihmettelemään sitä. Sen takia hänellä on kohta taas hätä.
Tuota rumbaa meillä oli muutaman päivän, kunnes sain pojan uskomaan, että potalla kannattaa vähän kauemmin istua, että koko rakko tyhjenee.
Nyt poika pissaa noin 3 tunnin välein. Poika täyttää kesällä 3 vuotta.
Minä käytin ihan lääkärilläkin, kun ajattelin sen johtuvan pissatulehduksesta. Ei se sitä ollut.
En tiedä miten teidän kohdallanne on, mutta toivottavasti vain samaa kuin mitä tuossa joku aiemminkin mainitsi.
Tarkkaile tilannetta!
Ehkä syy on tuo 2 ehdottama. Pitää vaan jatkaa sitkeästi yrittämistä, josko se tästä.
ap
Siitä hiljoikseen harveni ja nyt väli on jotain 2 tuntia. Nyt kolmivuotias.
Olen kuullut että kun harjoittelee potalle, niin noin kaksi-kolme päivää menee vartin välein pisut housuihin. Se on lapselle niin uutta ja outoa olla ilman vaippaa...Mutta kyllä se siitä kun kestää ne muutamat päivät. Näin ovat ystävät tsempanneet. :)
Miten muiden lapset? Onko näin tiheää pissaamisväliä?