Miksi kännisekoiluja ymmärretään niin vähän?
Jos esim. joku 20-30v nuori vetää kännit viikonloppuna ja sekoilee niin kaikki tuomitsee vaikka tuo on normaalia elämää.
Kommentit (29)
Sekoilu ei ole normaalia päihteiden tai päihteen käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Sekoilu ei ole normaalia päihteiden tai päihteen käyttöä.
On se normaalia jos se rajoittuu viikonloppuihin. Kyllä jokaisen tarvitsee sekoilla silloin tällöin.
Siksihän sitä juodaan, että tullaan humalaan.
Vierailija kirjoitti:
Määrittele sekoilee.
Rikkoo paikkoja, huudattaa musiikkia täysillä, oksentelee, huutaa ja kiroilee, harrastaa seksiä tuntemattomien kanssa, ajaa kännissä autoa yms
Ihan helvetikseen niitä ymmärretään. esim kännisekoilut käy lieventävänä asianhaarana oikeudessakin. Se on ihan helvetin väärin.
Sekoilkoot selvinpäin ja opetelkoot juomaan ja käyttäytymään.
Kakkasin kaupan käytävälle ja rikoin kolmen auton ikkunat eikä ihmiset ymmärrä että kännissä sellaista tapahtuu
Vierailija kirjoitti:
Siksihän sitä juodaan, että tullaan humalaan.
Humalassa voi olla ilman sekoilua. Mikä tarve yleensäkään on pistää pää sekaisin?
Olen mies, 67, 70-luvun nuori, 80-luvun nuori aikuinen. Huomasin työelämäni loppupuolella, että näitä nuorisolaisia eivät enää kiinnosta ja huvita legendaariset kännijutut menneiltä vuosikymmeniltä, Suomesta ja maailmalta. Se oli vähän järkytys. Juttuja pidettiin ilmeisesti suorastaan järkyttävinä ja sopimattomina. Niin se Suomi muuttuu, ehkä sitten parempaan suuntaan.
Unohda se säälittävä teko aty vökistä eli se kännis ja sano rehellisesti että miksi sekoilua ymmärretään niin vähän ja saatat itsekin tajuta sen syyn. Kännissä ei ole mikään hyvöksyttävä selite vaan se on vain saatatnan säälittävä tekosyy millä yrität paikat sitä omaa sekoikua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele sekoilee.
Rikkoo paikkoja, huudattaa musiikkia täysillä, oksentelee, huutaa ja kiroilee, harrastaa seksiä tuntemattomien kanssa, ajaa kännissä autoa yms
Muiden ihmisten omaisuuden tuhoaminen, ihmisten häiritseminen melulla ja rattijuoppous eivät ole mitään normaalia. Useimmat ihmiset osaavat olla tekemättä noita kännissäkään. Myös nuoret.
Sinänsä mua ei kiinnosta, jos joku oksentaa (vessanpönttöön tai maahan), kiroilee tai harrastaa seksiä tuntemattomien kanssa. Ne on normaalin rajoissa vaikkei aina hyviä ideoita olekaan.
Ai että vielä enemmän pitäisi ymmärtää? Mielestäni sitä ymmärretään jo ihan liikaakin.
Vierailija kirjoitti:
Kakkasin kaupan käytävälle ja rikoin kolmen auton ikkunat eikä ihmiset ymmärrä että kännissä sellaista tapahtuu
Koska me muutkin ollaan oltu kännissä eikä me tehty tuollaista. Mä olen kännissä ollessani tyyliin sössöttänyt sekavasti siitä, missä leffassa oli paras pahis.
Niitä ymmärretään aivan liian paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska me muutkin ollaan oltu kännissä eikä me tehty tuollaista. Mä olen kännissä ollessani tyyliin sössöttänyt sekavasti siitä, missä leffassa oli paras pahis.
Et sitten ole koskaan ollut kunnon kännissä.
Ymmärrätkö sinä kun puolisosi panee vierasta vähän kännissä?
Olen ollut usein kännissä. En ole sekoillut tai satuttanut muita. Kusipää vain luulee juoppoilun antavan kusipäälle tekosyyn toimia väärin, mitä olisi halunnut jo selvin päinkin tehdä.
Oletetaan että jo teini tuntee alkoholiannoskoot. Aika opetella niitä. Löytyy kuolleena helposti maastosta tai tieltä jos ei hiukan ala opetella. Turvallisuus ensin. Ja pään selkeytys välillä ilman. On muutakin mitä lipittää vaikka jaffakola.
Määrittele sekoilee.