Seuraatko maailmanmenoa kuplassa vai laaja-alaisesti ja mitä kanavia seuraat ja miksi?
Olen yrittänyt välttää kuplaantumista, mutta se on vaikeaa. Kuulun ns. vaeltaviin äänestäjiin ja haluan pitää tuntosarvet pystyssä missä mennään. Seurata asioita laajasti ja välillä haastaa omiakin käsityksiäni.
Maailma muuttuu hurjaa vauhtia. On sotia, tekoälyä, tiktokkia, nettihuijauksia, podcasteja, korruptiota, huono- ja hyväosaisuutta, jne.
Mitä kanavia seuraat Vauvan lisäksi? Suomalaisia, ulkomaalaisia? Mikä ärsyttää, mikä toimii? Oletko kokenut "herätyksen" jossain asiassa?
Asiallisia vastauksia, kiitos.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
MV-lehti ja homma foorum. Niissä on totuus.
Suositten MV:n toimittajan Pauli Bratticon PJB- kanavaa. Kirpeää kritiikkiä Suomen nykymenosta. Tikkakoski myös hyvä politiikka-aiheinen keskustelukanava. Näille lisää katsojia!
Seuraan myös mielenkiinnolla Pobedaa: hyvää huumoria ja asiantuntemusta hieman eri kulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on X:ssä valikoitu seurattavat aika tarkasti,. Ehkä kuplaantuneestikin kyllä. Muun muassa Garry Kasparov, Anne Applebaum, Timothy Snyder ovat mielestäni asiantuntevia.
Liberaalivasemmistokuplaa. Applebaum ja Snyder muuttuneet todella rasittaviksi kun olen muuttunut kansalliskonservatiiviksi.
Totta, he ovat jenkkiläisittäin vasemmistoliberaaleja. Applebaum on naimisissa Puolan ulkoministerin kanssa ja hänen näkemyksensä Euroopasta ovat varsin tolkullisia. Kaukana siitä vasemmistoliberalismista, josta en itse oikein perusta.
Vierailija kirjoitti:
Seuraan YLEn uutisia, Hesaria ja New York Timesia.
Nämä kaikki kolme katsoo maailmaa samanlaisten lasien läpi.
Kaikkia medioita, erityisesti somea koskien sellainen, että en juurikaan katso lyhyitä videoklippejä. Niissä asiakokonaisuus ainakin kärsii tai jopa vääristyy. Koko puhe saattaa olla sävyltään aivan erilainen kuin muutama erillinen lause.