Nyt aletaan säästämään jo pyörätuolirampeista
Koska se maksaa niin pyörätuolissa istuva ei saa ramppia. Näin kävi 14 vuotiaalle Millalle. Mihin tämä yhteiskunta on menossa? Olen omassa elämässä myös huomannut että Kela on ruvennut nillittämään. Kirjoitin oikaisuvaatimukseen kaltoinkohtelusta ja köyhän päähän potkimisesta. Sillä sitä tämä alkaa olemaan. Inhimmillyyttä ei enää ole.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Ei yhteiskunta voi maksaa kaikille kaikkia suomessa on aivan liian vähän veronmaksajia siihen homman. Jos saat palkkasi verovaroista et voi kutsua itseäsi veronmaksajaksi jos et maksa enempää veroja kuin mitä saat palkkaa ja ihan sama homma jos elät sosiaalituilla niin jotta voisit kutsua itseäsi veronmaksajaksi niin sinun pitöiai maksaa enemmän veroja mitä saa rahaa verovaroista. Tämän pystyy jokainen laskea itse jos vaan osaa ala-aste tasoista matematiikkaa että osaa perus yhteen- ja vähennyslaskut
Tiesitkö, että voit itse vammautua onnettomuuden tai sairauden seurauksena? Jos kuljet vamman jälkeen pyörätuolilla, pitäisikö sinun päästä ovesta ulos vai ei? Jos vanhetessa alat liikkua rollaattorilla, tarvitseeko sinun päästä vaikka kauppaan itse?
Kustantaako yhteiskunta rampin, jolloin pyörätuolin tai rollan käyttäjä pääsee itse ulos, vai kustantaako se avustajia, kumpi mahtaa tulla halvemmaksi ja kumpi on mielekkäämpää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yhteiskunta voi maksaa kaikille kaikkia suomessa on aivan liian vähän veronmaksajia siihen homman. Jos saat palkkasi verovaroista et voi kutsua itseäsi veronmaksajaksi jos et maksa enempää veroja kuin mitä saat palkkaa ja ihan sama homma jos elät sosiaalituilla niin jotta voisit kutsua itseäsi veronmaksajaksi niin sinun pitöiai maksaa enemmän veroja mitä saa rahaa verovaroista. Tämän pystyy jokainen laskea itse jos vaan osaa ala-aste tasoista matematiikkaa että osaa perus yhteen- ja vähennyslaskut
Tiesitkö, että voit itse vammautua onnettomuuden tai sairauden seurauksena? Jos kuljet vamman jälkeen pyörätuolilla, pitäisikö sinun päästä ovesta ulos vai ei? Jos vanhetessa alat liikkua rollaattorilla, tarvitseeko sinun päästä vaikka kauppaan itse?
Kustantaako yhteiskunta rampin, jolloin pyörätuolin tai rollan käyttäjä pääsee itse ulos, vai kustantaako se avustajia, kumpi mahtaa tulla halvemmaksi ja kumpi on mielekkäämpää?
Tiedän että voi sairastua ja tiedän että voin vammauta mutta en siltikään todellakaan odota ja oleta että veronmaksajat rakentaisi minulle palvelut vaikka noin tapahtuisikin.
Vammaisilla on oikeus vaatia kymmeniä tai satoja tuhansia euroja vaativia muutoksia ihan sillä perusteella että ovat vammaisia. Miksi ne eivät koskaan maksa itse mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vammaisilla on oikeus vaatia kymmeniä tai satoja tuhansia euroja vaativia muutoksia ihan sillä perusteella että ovat vammaisia. Miksi ne eivät koskaan maksa itse mitään.
Tai edes muuta semmoiseen paikkaan ja asuntoon missä on jo valmiina puörätuolirampit
Miksi vanhemmat eivät auta kulkemisessa tai kaverit? Miksi ramppiasiaa ei selvitetty ennen muuttoa. Aika ihmeellistä odottaa että kaikki on mahdollista tässä maailmassa kun vain pyytää yhteiskunnalta. Ihan hyvin voisivat itse rakentaa puusta rampin niin ei maksaisi niin hirveästi kun laitetaan yritys tekemään betonista ja teräksestä.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on vastaus tuossa kysymyksessäsi.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mikä tässä nyt on se tilanne? Muuttivat kerrostaloon jossa ei ole ramppia ja nyt vaativat sitä?
Yritätkö sanoa, että pyörätuolia käyttävät saavat muuttaa vain vammaislaitoksiin?
Entä sitten kun itse joudut liikenneonnettomuuteen tai urheillessa loukkaat jalkasi niin, että joudut puoleksi vuodeksi pyörätuoliin? Muutatko itsekin vammaislaitokseen vai oletko puoli vuotta kiltisti sisällä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi vanhemmat eivät auta kulkemisessa tai kaverit? Miksi ramppiasiaa ei selvitetty ennen muuttoa. Aika ihmeellistä odottaa että kaikki on mahdollista tässä maailmassa kun vain pyytää yhteiskunnalta. Ihan hyvin voisivat itse rakentaa puusta rampin niin ei maksaisi niin hirveästi kun laitetaan yritys tekemään betonista ja teräksestä.
Jos ei voi rakentaa joidenkin säädöksien vuoksi, monet säännöt kieltävät itsenäistä toimintaa, kuten tässä alla olevassa esimerkkitapauksessa.
”Ihmishenkiä pelastanut malli” lopetetaan – Tyrmistys leviää
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/47ecc76a-945e-44dc-bf7d-2f1f54ab95c5