On draagista, etteivät ihmiset tee ajoissa lapsia nuorena, mutta lemmikkejä hankitaan korvikkeeksi
Edellinen poistui, toivottavasti ei tämä. Ihme, jos asiallista keskustelua tästä kriittisestäkin aiheesta ei saisi käydä! En mitenkään väheksy lemmikkejä, kissoja, koira, marsuja, mursuja (no ei nyt niitä sentään!). Nehän ovat mukavia ja kulkeneet ihmislajin mukana lähes aina. Mutta se, että lähes kaikki sydämessään haluavat lapsia, mutta sitten todellisuuteen havahdutaan vasta siinä kolmekymppisenä, kun naisen hedelmällisyys on jo laskenut. Hoivaviettiä tyydytetään eläimillä. Ihmisellä on vahva hoivavietti, joka kannattaisi kohdistaa ennen muuta ihan omaan lapseen. On aivan käsittämättömän mahtavaa nähdä oman lapsen kasvavan ja kehittyvän päivä päivältä. Lapset pitäisi tehdä 18-25-vuotiaana. Silloin on niin paljon virtaa, että lapsilauma kulkee siinä mukana. Sitten kun olet 40-vuotias, sinulla onkin jo pesästä maailmalle lähteneitä lapsia ja yksi tai muutama iso vielä kotona. Itselläsikin on elämää jäljellä helposti vielä puolet ja saat ihmetellä maailmaa onnellisena. Saat mahdollisuuden elää jopa lastenlastesi kanssa parhaimmillaan useita vuosikymmeniä. Lapset tuovat elämään tarkoituksen ja suunnan. Ilman lapsia ihminen on kuin kartta ilman teitä. Lapset ovat niin tärkeitä, ettei sitä voi ymmärtää ennen kuin saa lapsia. Kannustankin kaikkia siis hankkimaan lapsia ajoissa eikä vasta yli kolkytkymppisenä. Se vasta on ahdistavaa ja vaikeaa sitten ymmärtää, jos lasta ei yrityksestä huolimatta tule. Niin rankkaa kuin se onkin ymmärtää, luonto on tarkoittanut niin, että lapset saadaan ennen kuin 30 vuotta tulee täyteen. -Pekka M36
Kommentit (50)
Minulla ei koskaan ole ollut hoivaviettiä, ei koskaan. Lapsenakaan en hoivannut mitään nukkeja.
Takajaloista kiinni viiuuuhhh ympäri ympäri..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama pätee miehiin. Yli 30 vuotiaat miehet saavat aina geneettisesti virheellisiä lapsia. Adhd/autismi ja down kaikki tulevat vanhojen miesten geeneistä.
Tätä pitäisi käsitellä voimakkaasti jo koulun terveystiedossa. Lisääntymisessä, niin naisilla kuin miehillä, optimaalisin ikä on juuri 18-25. Lapset voi hyvin tehdä nuorena ja sitten on vielä koko elämä ja ura edessä. -Ap
No ei perkele tuon ikäisillä ole rahaa. Purra otti kaikki tuet opiskelijoilta. Vaaleissa muistetaan !!!!
Vierailija kirjoitti:
Jouduin eilen odottamaan ystävää leikkipuiston vieressä. Siinä tuli kyllä taas muistutus siitä, että en todellakaan halua lapsia. Lapset haisevat, huutavat, ja käyttäytyvät kuin lauma idiootteja.
Äitisi inhosi aina sinua.
Vierailija kirjoitti:
Lisäänny ap keskenäs.
Minua ei kukaan huoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouduin eilen odottamaan ystävää leikkipuiston vieressä. Siinä tuli kyllä taas muistutus siitä, että en todellakaan halua lapsia. Lapset haisevat, huutavat, ja käyttäytyvät kuin lauma idiootteja.
En yhtään ihmettelisi vaikka olisikin. Lapset ovat niin hiton rasittavia, olin varmasti itse ihan yhtä ärsyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairas.
Miksi kirjoitat "Sairas", voitko avata tätä, kiitos? -Ap
Eri. Purra leikkasi meidät köyhyyteen. Ei ole varaa tehdä lapsia. PERSUT VOIVAT TEHDÄ LAPSIA TÄHÄN KÖYHYYTEEN NIIN PALJON KUN PERSE KESTÄÄ...😂😂😂😂😂😂😂
Kiitos. Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi teet lapsia jos inhoat niitä?
On, ja niitä veen paskarakkeja hankitaan.
Vierailija kirjoitti:
Hae apua. Olet sairas.
Mikä siinä niin sairasta oli?
Sellainen pikku vinkki, että nuo "nokkekat" puskista huutamiset saa lapsettomat näyttämään lähinnä hieman yksinkertaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Eläintä voi pitää vaikka yksiössä mutta lasta varten tarvitaan oma talo ja paljon muutakin mitä eläin ei tarvitse. Hyvin harvalla on nuorena puitteet kunnossa lastentekoa varten.
No ei todellakaan tarvita taloa. Jopa yksiössä kahteen kerrossänkyyn mahtuu 4 lasta. Toki kaksio vähintään kannattaa olla, mutta mitään taloja ei tarvita. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama pätee miehiin. Yli 30 vuotiaat miehet saavat aina geneettisesti virheellisiä lapsia. Adhd/autismi ja down kaikki tulevat vanhojen miesten geeneistä.
Tätä pitäisi käsitellä voimakkaasti jo koulun terveystiedossa. Lisääntymisessä, niin naisilla kuin miehillä, optimaalisin ikä on juuri 18-25. Lapset voi hyvin tehdä nuorena ja sitten on vielä koko elämä ja ura edessä. -Ap
Herää jo tähän päivään !
Jos yhteiskunta haluaa lapsia, niiden hankkimisesta pitäisi maksaa palkkaa. Nyt sen sijaan suunnitellaan jopa lapsilisien poistamista. Opintolainallako niitä pitäisi elättää? Opinnot kuitenkin tarvitsee saada määräajassa suoritettua, muuten vanhenee opinto-oikeus. Kyllähän tämä nykyinen systeemi tosiaan kannustaa lastentekoon nuorella iällä.
yhtä draagista kuin heikko trollauksesi
Ei se ole draagista vaan traagillista.
Minulla on hyvin virtaa vielä 35v enkä edelleenkään halua lapsia. Jotain puhtaasti hormonaalista vauvakuumeilua on ajoittain ollut, pahimpana ehkä vuodet 31-33, mutta se lieveni sitten ja tiesin silloinkin etten halua enkä voi oikeasti lisääntyä.
Koiria minulla on ollut aina. Tällä hetkellä niitä on kohta viisi, kuudes suunnitelmissa. En osaa oikein nähdä koiraa hyvänä vauvankorvikkeena, mutta olen kyllä kuullut että joillain se koira tai kissa on hoivavietin kohde. Minun koirani ovat pääasiassa ulkokoiria (tai makaa niistä kolme nyt taas tässä tuvan puolella), enkä osaa nähdä että niistä voisi saada samaa kuin vauvan hoivaamisesta tai lapsen kasvattamisesta. Sosiaalisesti ja tunnetasolla varmasti aivan erilainen homma.
En oikein siis tätä "kriittistä aihetta" tunnista ja pitkään olen koirapiireissä pyörinyt. Kymmenenkään koiraa ei estä pariskuntaa pyöräyttämästä myös lasta taikka muutamaa joukon jatkoksi jos he haluavat lisääntyä. 🤷
Kivijalka