Lue keskustelun säännöt.
Syke korkealla!
09.05.2007 |
Hei,
Olisin kysellyt onko muilla ollut samantyppisiä ongelmia ja millasta hoitoa teille on neuvottu. Eli minulla sykkeet korkealla melkein kokoajan. Leposyke heti aamusta 119 kun normaali leposykkeeni on alle 50.
Muuten syke vaihtelee päivän aikana 88-200. Neuvolasta käskettiin seuraamaan ja ottamaan yhteyttä jos ongelma jatkuu.
Onko ketään jolla olisi sama ongelma ja millä saitte kuriin?
pikkuplaneetta rv 15+3
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Hei
Mun oli pakko vastata(vaikka onkin jo tovi aikaa kun kysyit),kun en ole ikinä tavannut muita jotka painisivat saman ongelman kanssa.
Minulla syke on aina ollut hyvä 60-80 levossa.Kun tulin raskaaksi rv 12 tunsin yksi aamu että syke on liian korkea,mittasin ja oikeassa olin,leposyke oli 130.
Soitin hätänumeroon josta ohjattiin ambulanssilla sairaalaan.Sairaalassa sain lääkettä jonka ansiosta syke pysyi 80 tietämissä.Ongelma kuitenkin vain jatkui ja olin usein ensiavussa,lopulta sydänlääkäri otti minut sisälle sairaalaan ja alkoi tutkimaan asiaa.Sydämessäni ei ollut mitään vikaa,leposyke oli yleensä vain 100-120 välillä,mutta se ei ollut kuulemma normaalia.Lopulta sain lääkityksen,beetasalpaajia,joiden ansiosta syke on nyt kokoajan 60-80,käyn 2 krt kuukaudessa sydänfilmissä.Raskauden jälkeen tutkitaan,josko syke palautuisi normaaliin sinusrytmiin.sairauden nimeksi tuli eteisvärinä.
on ollut inhottavaa syödä koko raskaus lääkkeitä,varsinkaan kun niitä ei suositella raskauden aikana.mutta toisaalta jos sydämmen syke on jatkuvasti korkealla,ei se tee hyvää sydämmelle,ei ole tervettä.nyt minulla rv 38 ja olo on hyvä,toivon että tämä koko ongelma jää taakse kun lapsi syntyy.Mutta kehotan sinua ottamaan yhtettä lääkäriin ja kertomaan tilanteestasi.Minulla syke ei aina ollut korkealla,aamuisin ja iltaisin monesti.toivottavasti tästä oli apua.