Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työtön mielestäsi synonyymi köyhälle?

Vierailija
18.04.2026 |

Moni tuntuu ajattelevan että työtön on automaattisesti köyhä. Itse jos nyt jäisin työttömäksi saisin tietty ensin ansiosidonnaista jolla eläisin vuoden verran ihan ok, kulut saan halutessani hyvin pieniksi. Lisäksi eri tileillä rahaa n. 100 t€ ja sijoituksissa n. 150 t€. Tarvittaessa voisin myydä n. 100 t€ asunnon ja muuttaa mökille.

Uskoisin että eläisin ihan mukavasti kunnes pääsisin eläkkeelle n. 8 vuoden päästä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni kaikki täällä ovat köyhiä pitkäaikaistyöttömiä.

Vierailija
2/10 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sitä niin luullaan ja on kai oletus. Esim itse kun työttömäksi luultiin etten millän pärjää ja tarvitsen apua. mutta olin säästänyt töistä ainakin viisituhatta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaveri on työtön. Vanhempiensa omaisuus jotain 10 miljoonaa euroa. Ei elä löyhästi. Aiempi sukupolvi hoitanut talouspuolen

Vierailija
4/10 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi sukulainen työtön, ollut jo pari vuotta. Ei edes etsi töitä, elää Eurojackpot voiton avulla vapaaherrana lopun elämäänsä.

Vierailija
5/10 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan paljon siitä minkä ikäisenä jää työttömäksi. Minä jäin viiskymppisenä. En nyt mikään rikas ole mutta sen verran säästöjä että eläkeikään ehkä pärjään niillä kun elän säästeliäästi. 

Vierailija
6/10 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön ei tarkoita köyhää. Eräs tuttu kouluajoilta ollut työttömänä koko elämänsä. Valmistui arvostetusta koulusta mutta ei varsinaiseen työelämään koskaan päässyt mukaan.  Ollut enemmän tai vähemmän rappiolla koko elämänsä ja sanoisin, että syynä tähän on ollut raha. Sitä kun on aina ollut enemmän kuin tarpeeksi.

Vierailija
7/10 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan töissäkin käyvä olla köyhä.  Itse olen osa-aikatyössä mutta palkka sellainen että pärjään jo 100h/kk tunneilla hyvin. En edes mieti kokoaikatyön hakemista vaikka olen työtön työnhakija. Tukia en hae.

Vierailija
8/10 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan töissäkin käyvä olla köyhä.  Itse olen osa-aikatyössä mutta palkka sellainen että pärjään jo 100h/kk tunneilla hyvin. En edes mieti kokoaikatyön hakemista vaikka olen työtön työnhakija. Tukia en hae.

eli tarkoitin että samalla tapaa työtön ei  tarkoita automaattisesti sitä ettei ole köyhä.

Vierailija
9/10 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli tarkoitin että samalla tapaa työtön ei  tarkoita automaattisesti sitä ettei ole köyhä.

Siis töissä oleva ei tarkoita eikä työtön :D Hyvin menee tämäkin taas.

Vierailija
10/10 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Hirmu usein asiat kyllä yhdistyvät, kun kyse on pitkäaikaisesta työttömyydestä. Väkisinkin siinä köyhtyy. Minun yksi tuttu on sekä hallintotieteiden maisteri että amk-inssi eikä ole palannut työelämään kolmannen lapsen jälkeen. Sai aikansa ansiosidonnaista mutta se loppui ja sitten tuttu vaan alkoi sijoittaa säästöjään ja viettää nykyään varmaan puolet ajastaan koneella pörssejä vahtaamassa. Tutulla ei ole työsuhdetta eikä ansiotuloja ja hän on kyllä työtön mutta ei ole hakenut mitään tukia, koska ei niitä tarvii ja saa pääomatuloja käsittääkseni oikein mittavastikin tai ainakin niin että työssäkäynti ei häntä kiinnosta. Puolisokin on ihan ok tuloinen joten tuskin mitään sosiaalitukia edes saisivat. Tuttu ei missään nimessä ole köyhä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä