Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sama paino 38-vuotiaana ja 48-vuotiaana, mutta näytän laihemmalta nyt

Vierailija
17.04.2026 |

Miten voi olla mahdollista? Ja tämän sanovat myös tuttuni.

BMI on 26,5 eli ylipainoakin on pikkusen.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä mulla kapeni käsivarret huomattavasti kun tuli 8kk pakkotauko treeneistä. Paino pysyi samana. Olet valitettavasti menettänyt lihasmassaa.

Vierailija
22/24 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käynyt myös noin. 20-vuotiaana painoin noin 50 kg. Muistan, että jos meni yli 55 kilon, tuli jo pulloposket, kaksoisleukaa ja pömppömaha. Nyt 51-vuotiaana painan 67 kg. Ja näytän mielestäni siltä, että yhtään hoikempi ei olisi hyvä olla, ettei ala näyttää kuivettuneelta. Treenaan kyllä salilla 3 kertaa viikossa mitä en nuorena tehnyt, joten ehkä siksi ei ole esim. sitä pömppömahaa vaikka painoa onkin enemmän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähelläsi olevat ihmiset ovat lihoneet ja siksi näytät nyt hoikemmalta, vertaat itseäsi niihin. Toinen vaihtoehto että pidät nyt istuvampia vaatteita. Kolmas vaihtoehto että olet lihaksikkaampi. 

Minäkin väitän että johtuu siitä että ylipaino on nykyään paljon yleisempää ja iso osa ihmisistä on enemmän tai vähemmän ylipainoisia ja näihin verrattuna normaalipainon ylärajoilla oleva näyttää hoikalta. 

Olen itse 170 cm/63 kg ja päivittäin saan kuulla kauhisteluja siitä, kuinka laiha olen. Painoindeksin mukaan olen ihannepainossa (21,90), mutta nykyisin se tulkitaan laihuudeksi, ei hoikkuudeksi.

Nuorempana olin hoikempi, mutta ei silloin kukaan painoani ihmetellyt. Nyt kun katson kuvia tuolta ajalta, niin silloin olen ollut oikeasti laiha.

Minullekin mm työkaverit usein sanovat että olen hoikka. Ihan peruslöllykkä olen 167/65-66kg. Mahassa fläsää ihan reilusti, en missään nimessä ole hoikka. 

Vierailija
24/24 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko treenannut?

Kaveri kommentoi mulle, että oon laihtunut, vaikka vaaka näytti samaa. Olin kuitenkin urheillut paljon ja housuihin tullut lisää tilaa vyötärölle. Eli lihas-rasva-suhde muuttunut.

No kun en ole! Kroppa on löysempi kuin 10 v sitten. Olen laihaläski. ap

Sinulla on lihasmassa alkanut vähenemään ja sen takia näytät laihemmalta kuin aikaisemmin. Olet siis alkanut kuihtumaan.

Apua! Pystyykö tätä pysäyttämään? Onko ainoa keino lihaskuntoharjoittelu?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi