Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltalehdessä taas joku oman elämänsä mielensäpahoittaja nillittää ravintola-annosten suolaisuudesta

Vierailija
16.04.2026 |

Ravintola tekee ruoat oman makunsa ja näkemyksensä mukaan. Asiakas voi äänestää jaloillaan, jos ei kelpaa tai miellytä. Asiasta voi jättää myös arvostelun, jolloin muutkin nillittäjät voivat välttää kyseistä ravintolaa.

Sopiva suola korostaa erityisesti kalan ja lihan omaa makua. Itse olen muutamissa ravintoloissa pettynyt mauttomuuteen. Onneksi toki suolaa on usein pöydässä tarjolla, mutta se ei aina paikkaa ennen valmistusta tai valmistuksen aikana tehtyä suolausta. Vinkkinä myös ravintoloille, että pöydässä saisi olla mylly, jossa on sormisuolaa tai hiutaleita. Suolalla ja suolallakin on eroa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ihan kaikki on suolattu pilalle, jopa makeiset. Suolan tarkoitus on nimenomaan korostaa sitä ruuan makua. Jos annos maistuu pelkällä suolalle, se ei ole hyvää. On muitakin mausteita, kun suola.

Vierailija
2/9 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaa ei saisi päivittäin käyttää yli viittä grammaa. Tuo määrä saattaa täyttyä ja yhdessä ravintola-annoksessa. Monet haluavat syödä päivän aikana myös muuta, kuin sen yhden annoksen ravintolassa. Ne ruokailijat  jotka haluavat käyttää suolaa enemmän, voivat sitä itse lisätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä päätit tulla nillittämään siitä tänne.

Vierailija
4/9 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina tykännyt tosi suolaisesta ruuasta, ei mitään pahaa sanottavaa suolasta.

Vierailija
5/9 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaa voi halutessaan lisätä itse. Ravintola-annokset ovat pääsääntöisesti ylisuolattuja. Munuaisongelmia on useammalla kuin arvataan, koska vajaatoiminta on pitkään oireeton. Silloin ei saisi syödä suolaa lainkaan. 

Vierailija
6/9 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen suolaa on aina liikaa. Kävin juuri äsken ravintolassa lounaalla ja sain todeta saman, muuten hyvää mutta pilattu suolalla. Ap:n vinkki suolapurkista pöydällä on kannatettava, sillä keinoin ruokansa voivat pilata vain ne, jotka sitä nimen omaan haluavat.

Vierailija
7/9 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina tykännyt tosi suolaisesta ruuasta, ei mitään pahaa sanottavaa suolasta.

Munuaisillasi voi olla.

Vierailija
8/9 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaisiahin ne on varsinkin jos muita mausteita käytetään niukasti niin kokki laittaa suolaa senkin mauttomuuden peittämiseksi sitäkin enemmän.

Vierailija
9/9 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pettyy ruoan mauttomuuteen, ruoka sitten lienee mautonta. Suolan lisääminen tekee siitä suolaisempaa mutta ei se mauttomuudelle mitään mahda.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä