Puututteko lapsen tyylitajuun đ ?
PÀivÀkoti-ikÀinen lapsi on tarkka tyylistÀÀn. PÀivÀn asu sisÀltÀÀ yleensÀ jokaista mahdollista vÀriÀ ja kuosia, mielellÀÀn myös glitteriÀ, ja hyvinkin luovaa kerrospukeutumista . En puutu asiaan, kunhan vaatteet ovat sÀÀnmukaiset, mutta aika mielettömissÀ asuyhdistelmissÀ hÀn kieltÀmÀttÀ pÀivÀkotiin aamuisin astelee.
Mites teillÀ?
Kommentit (14)
NÀin meillÀkin tehtiin ja nykyÀÀn nÀillÀ teinareilla ei ole edes sÀÀnmukaiset, oon yrittÀnyt olla rento Àiti ja antaa lapselle myös vapauksia silloin kun siitÀ ei ole liikaa haittaa.
Otin mun 12 vuotiaalta napapaidat, lantio&percefarkut ja geelitÀyterinulit veks.
- Isi
Lapsen tyylitajuun puutuin, mutta kun tuli teiniksi, ei ollut mahdollisuuksia enÀÀ. Eikö se nÀin mene kaikilla lÀhes?
Tekeekö lapsi valinnat oikein jokaisesta vaatteesta ja asusteesta erikseen innostuen? Se on aika suloista ja luovaa, mitÀ en lÀhtisi tavallisena arkipÀivÀnÀ karsimaan. Innokas lapsi oppii sitten tarvittaessa myös toisenlaisia tyylejÀ.
Saa pÀÀttÀÀ aika pitkÀlle kun vaan vaatteet ovat sÀÀn mukaan lÀmpöiset eikÀ kiristÀ mistÀÀn.
Vierailija kirjoitti:
Otin mun 12 vuotiaalta napapaidat, lantio&percefarkut ja geelitÀyterinulit veks.
- Isi
Tytöt kehittyvÀt nopeasti, 12v voi olla jo murrosikÀnen ja osa on vielÀ ihan lapsia, mutta en mÀ vaatteita tytöltÀ takavarikoisi, keskustelisin missÀ minkÀlaista vaatetta voi kÀyttÀÀ esim. kouluun mennÀÀn napa piilossa.
Vierailija kirjoitti:
- Isi
PerheensÀ jÀttÀnyt ÀitinsÀ oli ostanut miellyttÀÀkseen.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen tyylitajuun puutuin, mutta kun tuli teiniksi, ei ollut mahdollisuuksia enÀÀ. Eikö se nÀin mene kaikilla lÀhes?
Olisipa meillÀkin mennyt, vaan huudettiin, kiellettiin ja naurettiin mun vaatteita aikuiseksi asti. Jossain vaiheessa se rauhoittui, ei kai kehdanneet enÀÀ.
Niin kauan kun lapsella on ollut joku mielipide omista vaatteistaan, hÀn on saanut sen myös ilmaista ja sen mukaan pukeutua. Ensin sai pÀÀttÀÀ niistÀ, mitÀ vaatteita hÀnellÀ on ja myöhemmin sitten tietysti siitÀ, mitÀ vaatteita edes hankitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Isi
Tytöt kehittyvÀt nopeasti, 12v voi olla jo murrosikÀnen ja osa on vielÀ ihan lapsia, mutta en mÀ vaatteita tytöltÀ takavarikoisi, keskustelisin missÀ minkÀlaista vaatetta voi kÀyttÀÀ esim. kouluun mennÀÀn napa piilossa.
No ei 12 vuotias kyllÀ tarvi feikkitÀyterintsikoita tai lantio farkkujakaan.
N38
Ei meillÀ uskaltaisi valita vÀÀriÀ vaatteita
EnpÀ ole tullut hankkineeksi vaatteita, joita lapsi ei voisi pukea pÀÀlleen.
Riippuu tyylistÀ. Jos oma tytÀr 14v pukeutuisi kuin ilotyttö, niin varmasti puuttuisin siihen. SillÀ hÀnen kaverinsa ovat jo alkaneet ulkonÀöllisesti muistuttamaan ilotyttöjÀ. Ei 14v tarvitse pukeutua paljastavasti, niin ettÀ tissit ja perse nÀkyy kaikille.
En tietenkÀÀn puutu. Omaa tyyliÀ he luovat jo pienestÀ pitÀen.
MÀ en ymmÀrrÀ miks lapset pitÀisi pukea tylsiin vaatteisiin, missÀ ei ole kuvioita, nÀitÀ Beige, valkoinen, harmaa vÀrejÀ harva lapsi varmaan on itse valinnut, vaikka niitÀ paljon nÀkee ja vauvojentutit ovat myös sellaisia pyöreitÀ haalean vÀrisiÀ mollukoita, mitkÀ eivÀt ole edes ole muotoiltu lapsen suun terveyttÀ ajatellen.