Miksi työttömiä kritisoidaan siitä että he käyttävät kaikki rahansa eikä laita tuista siivua säästöön?
Aivan kuin ihmiset, jotka antavat tuollaista kritiikkiä ja neuvoja, että työttömien ei pitäisi käyttää kaikkia etuustulojaan, vaan laittaa niistä kolmasosa sivuun sukanvarteen myöhempää käyttöä ja odottamattomia kuluja varten, eivät ymmärrä tai piittaa siitä, että työttömien säästöihin laittamat rahat otetaan huomioon seuraavan kuukauden etuuksissa tuen määrää vähentävänä tekijänä, minkä vuoksi ei ole järkevää säästää ja laittaa rahaa sivuun työttömänä ollessa. Puhumattakaan nyt vielä siitä, että se tuki, jonka saa työttömänä, on aikoinaan laskettu riittämään juuri ja juuri pakollisiin vähimmäismenoihin, eikä se sen tähden edes ole mitään ylimääräistä ja löysää kolmasosaa, jonka työtön voisi helposti ja vaivatta vain laittaa noin vain säästöön. Ja sitten on näitä hemmtin ärsyttäviä ja tekopyhiä nilittäjiä, jotka kauhistuvat ja kauhistelevat, jos joku sanoo käyttäneensä 50 euroa viikon ruokakauppaostoksiin, ja he väittävät, että se on aivan liikaa rahaa käytettäväksi ruokaan ja satunnaisiin päivittäistavaroihin, vaikka he itse todennäköisesti käyttävät samaan satasen tai enemmänkin.
Minä olen sellainen joka osaa säästää jopa tuista ja sitten myös ihmetellään että miten pystyy säästää