Olen kiinnostunut sosiaalipolitiikasta
Ja Kelan etuisuuksista.
Kyllähön niitä on pohdittu vaikka missä komiteoissa, jotta laskelmissa olisi järkeä ja taulukot saadaan toimiviksi, jotta päätökset olisivat järkeviä, mutta yhtä olen ihmetellyt.
Miksei ole tehty selvää ohjeistusta, miten toimitaan ylisuurien asumiskulujen kanssa?
Täällä on ollut väite, että niitä ei hyväksytä enää ollenkaan?
Vaikea uskoa, koska miten laki sallisi esim, sen, että TT-tukea saavan pitäisi maksaa usea satanen perusosastaan? Jotain yleisjargonia on, että voi pyytää jatkoa kulujen huomioimiseen, mutta ei selvää ohjeistusta ja entä jos Kela ei hyväksy sitä?
Joillekin hyväksyy ja joillekin ei vai?
Jollekin voi jäädä liuan kallis asunto, jos vaikka osa lapsista aikuistuu ja vuokra nousee samalla reippaasti.. Pitääkö siis elää alle TT-tuen normin, vaikka ei ole sasnut halvempaa asuntoa?
Jos nyt joku väittää, että tuo on luotu, koska eihän sitä nyt voida rahoittaa ylikallista tuosta vaan tai kukaan ei tosissaan etsi halvempaa, niin aivan oikein, mutta voisihan tuohonkin jonkun säännön tehdä, jotta ei olisi kohtuuton?
Minä sosiaslipolitiikan opiskelijana ehdotan: Ensin 2 vuotta aikaa etsiä halvempaa. Tämön jälkeen omavastuu ylimenevästä osuudesta lisääntyy 10% joka vuosi. Tuo olisi sellainen summa, minkä tskia varmaan ainakin oikeaa etsintää halvempasn tapahtuisi. Kuitenkaan ei olisi kohtuutonta kenellekään.
Mikä tuo on, että voidasn tuosta vaan leikata usealla sadalla TT-tukea?
Huhuu mitä sanoo laki? Eikö sano mitään? Mielivaltaiset päätökset koskien ihmisten rahoja?
Saako Kelan virkailija tai Kela rikkoa lakeja?