Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuodet "erakkona"

Vierailija
15.04.2026 |

Oikeastaan kaikki oireet pysyvät poissa, jos voin olla vain yksin. Heti kun pitää sosialisoitumaan liikaa, alkaa pinna palaa ja tulee stressiä. Yöunetkin menee. Pääsenkö tosiaan näin helpolla, jos vain pysyn rauhassa omissa oloissani? Oletteko muut yksineläjät huomanneet?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se taitaa mennä, ja nuorempana PMS-oireet oli täysin tuntemattomia niin kauan kun sain olla yksin rauhassa.

Vierailija
2/7 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin meni mullakin. Stressaannuin joskus jossain kokouksessa tai muussa ihmisjoukossa, niin hiki pukkasi pintaan. Kotona ei koskaan. Outo juttu oli myös se, kun näin jollakulla ähkypaksun neulepuseron, niin mulla tuli hiki ja naama punaiseksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon. Minullakin muut ihmiset aiheuttavat ahdistusta, kuumia aaltoja ja valvomista. Lomalla oireet olivat poissa. Työni on yltiösosiaalista p@skaa ja olen koko ajan ärtynyt vapaalla kun töissä joudun olemaan muuta kuin itseni.

Vierailija
4/7 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Juu. Mun vaihdevuosioireet oli ja on vahvasti psyykkisiä. Sietokyky ihmisten kusipäisyydelle on niin olematon että vietän vuodesta yli puolet yksin mökillä! Ei pysty olemaan missään missä vanhat arvostelulyvyttömät self-made alfaäijät kauhoo itselleen muilta ja kilpailee henkitoreissaan keskenään. Oksennus tulee.

Vierailija
5/7 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinna palaa ihmisten parissa helpommin, mutta kuumat aallot tulevat kyllä kaikkialla, myös kotona.

Vierailija
6/7 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh. Juu. Mun vaihdevuosioireet oli ja on vahvasti psyykkisiä. Sietokyky ihmisten kusipäisyydelle on niin olematon että vietän vuodesta yli puolet yksin mökillä! Ei pysty olemaan missään missä vanhat arvostelulyvyttömät self-made alfaäijät kauhoo itselleen muilta ja kilpailee henkitoreissaan keskenään. Oksennus tulee.

Et pysty olemaan maapallolla

Vierailija
7/7 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuostakos se johtuikin. En ole oikein seurassa viihtynyt vuosiin ja olen tuota ikää. Ajattelin että ei vaan ihmiset kiinnosta enää mutta saattaakin syynä olla vaihdevuodet. Olen viihtynyt yksin mainiosti useamman vuoden. Vieläkö tässä joutuu sosiaalistumaan ennen kuolemaa kun oireet helpottuu, jää nähtäväksi.