Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokoomus vaatii Kelalle oikeuden ihmisten tilitietoihin

Vierailija
15.04.2026 |

Orpo aikoo viedä eläkeläisiltä ja säästeliäästi eläneiltä ihmisiltä heidän pahan päivän varansa jollain kelaverukkeella. Tarkoitus on vaan päästä vakoilemaan kenellä on tilillä rahaa, ja keksiä hänelle joku veruke millä kupata rahat pois. Pankkisalaisuudesta ei tule tinkiä. Yksityisyys on perusoikeus. Orpon kokoomuksen kannatus romahtaa nyt, tämä muistetaan vaaleissa.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää IKINÄ äänestä kokoomusta. T. säästäväisesti elänyt ja pienistä tuloistaan säästänyt. Ja nyt tahtomattaan työttömäksi jäänyt kun firma palkkasi ulkomaalaisia.

Vierailija
2/35 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen leipää syöt sen lauluja laulat. No eikö ole reilua, että jos saat yhteiskunnalta rahaa, on ihan kohtuullisesti, että rahoittaja pääsee tilitietoihin tarkastamaan, ettei ole väärinkäyttöä? Jos elätät itse itsesi, tilanne on eri. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä! Tähän en suostu ikinä ja tulen nostamaan kaikki rahat pankista pois jos otetaan käyttöön. Siinäpä sitten pankki koettaa pärjätä jos isompi joukko ihmisiä tekee saman. Minun rahat on kärpäsen kakan verran pankille mutta jos tuhannet ihmiset tekevät saman, se jo tuntuu ja näkyy.

Vierailija
4/35 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi nähdä ko. tietoja? Viranomaisella on jo tiedot tuloista, miksi ei myös menoista? 

Jos haet viimesijaista tukea, nuo tiedot ovat välttämättömiä. Ei Kela minun tiedoillani tee mitään, koska en hae sieltä tukea.

Vierailija
5/35 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommat rahat liikkuu harmaassa taloudessa joka on kokoomuksen suojelussa. Kelan tukien väärinkäyttö on todella pientä alle prosentin luokkaa. Harmaassa taloudessa veroja jää saamatta satoja miljoonia - pari miljardia. Suomessa on vain 20 talousrikostutkijaa kun ruotsissa niitä on 200. Kokoomuksen ideologia näkyy tässä kun köyhien kela tuet on se huolen aihe.

Vierailija
6/35 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalitukien väärinkäyttöön tulee puuttua.

Vierailija
7/35 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei saisi nähdä ko. tietoja? Viranomaisella on jo tiedot tuloista, miksi ei myös menoista? 

Jos haet viimesijaista tukea, nuo tiedot ovat välttämättömiä. Ei Kela minun tiedoillani tee mitään, koska en hae sieltä tukea.

Siksi koska niille rahoille keksitään taatusti jokin muu käyttö kuin mihin asiakas on ne säästänyt. Jotkut säästää terveysmenoihin, toinen asunnon kuluihin, joku silmälaseihin, joku omiin hautajaisiin tai uuden asunnon ostamiseen. On saattanut säästää vuosikymmeniä ja nyt ne pitäisi käyttää sähkölaskuun, vesilaskuun, ruokaan, lääkärikäynteihin. Kun säästöt loppuu, ja nehän loppuu jossain vaiheessa, joutuu luopumaan kaikesta minkä eteen on taistellut vuosikymmeniä. Jää terveysasiat hoitamatta esimerkiksi tai lentää omasta asunnosta pihalle kun ei ole varaa maksaa kuluja. Kohtuuton rangaistus hallituksen tahallisesti aiheuttamasta lamasta.

Vierailija
8/35 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnon avovankila

Vierailija
9/35 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelalle pitää jo nyt toimittaa tiedot pankkitileistä jos aikoo saada tukia.

Vierailija
10/35 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen leipää syöt sen lauluja laulat. No eikö ole reilua, että jos saat yhteiskunnalta rahaa, on ihan kohtuullisesti, että rahoittaja pääsee tilitietoihin tarkastamaan, ettei ole väärinkäyttöä? Jos elätät itse itsesi, tilanne on eri. 

Samalla voi sitten sallia sen, että työnantajat pääsee katsomaan työntekijöiden tilitiedot.

Vierailija
11/35 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelalle pitää jo nyt toimittaa tiedot pankkitileistä jos aikoo saada tukia.

Mutta voi olla tilejä joista Kela ei tiedä jos ei niitä ilmoita itse

Vierailija
12/35 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä nämä n-at-s-it eivät tekisi että saavat kiusattua vähävaraista ihmistä?

Vierailija
13/35 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela mitään tule katsomaan tai tutkimaan edelleenkään, jos valitsee lähettävänsä tilitiedot itse vaikka laki tulisi voimaan

Vierailija
14/35 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpoa kiukuttaa nyt kun ei saa edes sitä tunnin junaa, joten kohta tulee varmaan uusia ukaaseja. 

Vierailija
15/35 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita edes tällä kertaa liite mukaan, josta ehkä joku teistä vouhkaajista ymmärtäisi, että vaikka laki tulisi voimaan kela ei automaattisesti ala mitään tarkastamaan!

Vierailija
16/35 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelalla ja verottajalla on jo oikeudet kaikkiin tietoihin, huomaa sen kun katselee veroilmoitusta että verottaja on täyttänyt sen minun puolestani.  En ole Kelan kanssa muussa suhteessa kuin että vuokraan pikku asuntoa ja saan pientä pääomatuloa siitä. 

Vierailija
17/35 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yht'äkkiä pankkisslaisuus kiinnostaa vasemmistoa, kun sitä on purettu viimeiset vuosikymmenet maailmanlaajuisesti. Verokierto on pahasta mutta tuilla saisi elää rikolisesti? Taas parempaa politiikka vasemmalta.

Vierailija
18/35 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas lähti kirroksille. Minä tunnen kuinka vauhti kiihtyy

Vierailija
19/35 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sama, joka spämmää näitä aloituksia koko ajan?

Vierailija
20/35 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentuloella elää kaikken puhtaimmat henkilöt, tilitiedot on jatkuvassa syynissä. Uskon että edes moottoripyöräjengien rahaliikenteestä ei olla yhtä hyvin perillä