Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pottukoira sanoi, että juo päivässä kopan kaljaa ja pullon viinaa. onko mikään ihme, että tuolla toimimnalla vaikea rasvamaksa joka

Vierailija
14.04.2026 |

häiritsee maksan toimintaa. Ilmeisesti lopullista tuhoa ei kuitenkaan vielä löytynyt. Rasvamaksa ja mahdollisesti vatsantulehdus joka voi olla osa syy nesteen kertymiseen. Nyt pitäisi todella lopettaa ja muuttaa elämää. Itsekin tunnen vuosia ryypänneitä alkoholisteja mutta ei ne tuollaisia määriä juo vaan tissuttelee. Ei tolla tyylillä voi saada, kuin ikävyyksiä keholla.

Ihmettelen kuinka joku saa edes alas tuollaisen määrän.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juopot on usein laihoja, kun eivät syö. 

No jos ovat luonnostaan läpipaskoja. Lihomistaipumuksennomaava keho lihoaapelkällä kaljalla ja viinalla kuin pullataikina. Nimim.kokemusta on.

Vierailija
22/42 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juopot on usein laihoja, kun eivät syö. 

No jos ovat luonnostaan läpipaskoja. Lihomistaipumuksennomaava keho lihoaapelkällä kaljalla ja viinalla kuin pullataikina. Nimim.kokemusta on.

Sisältävät runsaasti energiaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyynel

Vierailija
24/42 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouko Kärkkäinen. Tiedän ettet halua lopettaa juomista, mutta lapsesi toivovat, että lopetat.

Vierailija
25/42 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on valintoja. Jos on kova viinapää niin se tekee juomisesta entistä vaarallisempaa. Sen vuoksi olen ihan tyytyväinen, että olen itse aina ollut herkästi humaltuva. Ei mun tarvi edes juoda tuollaisia määriä. Liikaa kuluu kyllä ja liian usein, mutta ei edes rasvamaksaa ole löytynyt. olen normaalipainoinen.

Ei vielä. Ihmiset ei tajua, että noi kehittyy erittäin hitaasti ja erittäin pitkällä aikavälillä. Moni pätee, että ei hänellä ole mitään vaivaa, ihan hyvin voi juoda, mutta kun juo, koko ajan hankkii niitä vaivoja, jotka voi myös piilevästi olla jo olemassa, mutta ei oireile. 

Minulla oli yksi suosittu kantapaikka, jossa kävin aina pari kertaa viikossa. Kyllä siellä vuosittain vietettiin useita hautajaisia. Porukkaa, jotka joi päivittäin. Eikä lähellekään tuollaisia pottukoiran määriä. 60 vuoden lähestyessä kroppa alkoi sanomaan itseänsä irti ja lähtö tuli yleensä ennen 65 eläkeikää.

Minun isä kuoli 45v. En kyllä tiiä kuoliko varsinaisesti alkoholiin, vaikka kuoliniltana oli ostanut lasoliakin, ruumiinavauksen mukaan ei syytä löytynyt, mutta ainakin tiesi kuolevansa sen mukaan mitä minulle viimeisenä iltanana sanoi, että luultavasti oli itsari.. tai sitten vaan aavisti lähtönsä, tai toivoi. En tiedä, mutta alkoholismi ja mt-ongelmat isän vei.

Vierailija
26/42 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää enemmän ihmiset, jotka jankkaavat "eikö se hemmetti tiedä että viinasta nuo sen oireet johtuu!!?"

Newsflash, kyllä tietää. Sanoo vaan ettei muka johdu, koska leikkimällä tyhmää ja provosoimalla tyhmiä pysyy otsikoissa ja saa näkyvyyttä.

Alkoholisteilla on uskomaton kyky valehdella itselleen. Varsinkin silloin, kun heille esitetään todisteita siitä, että juominen pitäisi oikeasti lopettaa välittömästi.

Vierailija
27/42 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

🦧

Vierailija
28/42 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on valintoja. Jos on kova viinapää niin se tekee juomisesta entistä vaarallisempaa. Sen vuoksi olen ihan tyytyväinen, että olen itse aina ollut herkästi humaltuva. Ei mun tarvi edes juoda tuollaisia määriä. Liikaa kuluu kyllä ja liian usein, mutta ei edes rasvamaksaa ole löytynyt. olen normaalipainoinen.

Ei vielä. Ihmiset ei tajua, että noi kehittyy erittäin hitaasti ja erittäin pitkällä aikavälillä. Moni pätee, että ei hänellä ole mitään vaivaa, ihan hyvin voi juoda, mutta kun juo, koko ajan hankkii niitä vaivoja, jotka voi myös piilevästi olla jo olemassa, mutta ei oireile. 

Minulla oli yksi suosittu kantapaikka, jossa kävin aina pari kertaa viikossa. Kyllä siellä vuosittain vietettiin useita hautajaisia. Porukkaa, jotka joi päivittäin. Eikä lähellekään tuollaisia pottukoiran määriä. 60 vuoden lähestyessä kroppa alkoi sanomaan itseänsä irti ja lähtö tuli yleensä ennen 65 eläkeikää.

Minun isä kuoli 45v. En kyllä tiiä kuoliko varsinaisesti alkoholiin, vaikka kuoliniltana oli ostanut lasoliakin, ruumiinavauksen mukaan ei syytä löytynyt, mutta ainakin tiesi kuolevansa sen mukaan mitä minulle viimeisenä iltanana sanoi, että luultavasti oli itsari.. tai sitten vaan aavisti lähtönsä, tai toivoi. En tiedä, mutta alkoholismi ja mt-ongelmat isän vei.

Oma isoisä kuoli vatsasyöpään, joka voi aiheutua viljoista/keliakiasta ja lisäksi alkoholi aiheuttaa syöpää. Niissä sen viinaksissa oli tietty viljaa ja alkoholia. Ainakin itsellä on vilja-allergiaa, joten melko varmasti isoisä sai syövän niistä viljakeitoksistaan. 

Vierailija
29/42 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä ihan hirveä ylipaino jo pelkästään se aiheuttaa rasvamaksaa. saatikka tuollainen juominen.

Se ylipaino on hankittu juomalla. 

Ei sitä tiedä ettei olisi tullut muutenkin. Samoin nämä viimeaikaiset terveyshuolet olisi voineet ilmetä muutenkin. 

Vierailija
30/42 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan juo oikeasti. 

Esittää vaan.

Vierailija
31/42 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan juo oikeasti. 

Esittää vaan.

Voi olla ja idiootit perässä juo. 

Vierailija
32/42 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Olen ryypännyt melkein kolme vuotta enemmän tai vähemmän, Kärkkäinen kertoo:

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/623dc9d0-8c7a-4fe4-9d4d-9ed17e…

Vierailija
33/42 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasvaa no  rasvaa se lähtee kyllä, arpeutuminen fibroosi alkaa porttilaskimosta jollon paine alkaa paikoitellen tuntua oikealla maksan kärjessä, yleensä ensi merkki kirroosista  (arpi=kirroosi=fibroosi). Kaikki tietää arpeutumista ei voi estää vaikka tiedot muuta väittävät, lol daaaa-a. 1-20 vuoteen n. keskimäärin tilastot kertovat, riippuu vaiheesta ja jatkaako mutta kuolema joka tapauksessa on täsmä ja ei ole kaunista katsottavaaa.  Turkkiin maksan siirtoon halvalla niin kuin kuka se oli...joku radiopersoona suomesta.

Vierailija
34/42 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin monet nykyään haluaa olla julkkiksia, jopa rappioalkoholistit. Mihin tämä maailma on menossa. Tai mennyt jo. Miksi te tontut annatte näille imbesilleille huomiota.

Ja jotkut vielä maksaa näille, että saavat katsella niiden ryyppäämistä. Ovat siis osasyyllisiä siihen, että ihminen on tuossa kunnossa.

Vierailija
35/42 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan juo oikeasti. 

Esittää vaan.

Minä aikoinani join joka perjantai vastaavan määrän. Mutta en koskaan jatkanut sitä seuraavana päivänä. En vaan kokenut sitä mielekkääksi. Toleranssi nousee kun juo. Ja paino vaikuttaa. 

Vierailija
36/42 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka

Vierailija
37/42 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää enemmän ihmiset, jotka jankkaavat "eikö se hemmetti tiedä että viinasta nuo sen oireet johtuu!!?"

Newsflash, kyllä tietää. Sanoo vaan ettei muka johdu, koska leikkimällä tyhmää ja provosoimalla tyhmiä pysyy otsikoissa ja saa näkyvyyttä.

Alkoholisteilla on uskomaton kyky valehdella itselleen. Varsinkin silloin, kun heille esitetään todisteita siitä, että juominen pitäisi oikeasti lopettaa välittömästi.

samassa rapussa asuu jo hyvn alkoholirippuvainen henkilö. Aina on joku syy juomiselle. Defenssit on kovat ja juomista perustellaan milloin mitenkin. Lähimmät kaverit ovat samanlaisia, tietenkin, koska juopottelu on helpompaa samanmielisten kanssa eikä tarvi pelätä, että joku ottaa sen puheeksi. Juomiselle löytyy hällä aina joku syy.

Vierailija
38/42 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisella juomismäärällä taitaa olla aika vaikea ehtiä lopettamaan (ennen pysyviä haittoja tai kuolemaa)

Vierailija
39/42 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisella juomismäärällä taitaa olla aika vaikea ehtiä lopettamaan (ennen pysyviä haittoja tai kuolemaa)

Komppaan. 

Vierailija
40/42 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisessa seurassa hän viettää aikaansa? 

Ihmiset joiden kanssa on tekemisissä vaikuttavat näissä asioissa.