Missä asioissa säästit tänään?
Mä säästin ainakin näissä:
Kuljin polkupyörällä töihin ja kotiin -> säästin bensakuluissa.
Laitoin pyykit ulos kuivumaan -> säästin sähköä, sekä hermoja kun ei tartte kuunnella koko päivää pyykinkuivaajan rumpsutusta.
Söin eilistä ruokaa -> säästin aikaa, sähköä ja myös hermoja.
Leivoin mokkapaloja -> säästin rahaa.
Illalla aion säästää myös vedenkulutuksessa kun en käy suihkussa vaan pesen kasvot hanan alla.
Kommentit (37)
Säästin melkein kaikessa. En ole noussut koko päivänä sängystä ja pidättelen pissaa, että voin lorottaa kerralla kahdeksan litraa ja käyttää vähemmän vessapaperia. Olis kyllä myös pitänyt palstailla vähemmän, koska kohta pakko ladata luuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tankkasin naapunkin auton tankin täyteen, säästin hermojani kun ei tarvitse kuunnella lässytystä polttoaineen hinnasta.
Mikä on naapunki? Mulle outo murresana?
Näistä virhetten kyselyistä sinut tunnistetaan joka ketjussa. Hyvin tiedät mitä tarkoittaa mutta moukkamaisuuttasi kyselet.
Jätin sähköauton ostamatta josta olin hieronut kauppaa.
Puolitin konetiski tabletteja. On pieni kone. Säästöä ja vämmän myrkkyä.
Ostin 500€ auton ja ryyppäsin lopuilla.
Suunnittelin ja tilasin 3 viikon ruuat kotiin. Säästin polttoaineessa, tarjoustuotteissa, ja omatekoisesta ruuasta.
Söin aamupalaksi itse leipomaani leipää, sen päällä punalaputettua leikkelettä. Töihin otin evääksi itsetekemiäni pestokierteitä (peston olen saanut lahjaksi) ja tarjousbanaania, join useamman kupin työnantajan tarjoamaa teetä ja kaakaota. Iltaruuaksi tein vohveleita, joihin käytin simanteosta jääneet "mäskit" eli hedelmäsotkun ja kaurapuuronjämät jääkaapista. Ja tosiaan tein simaa, jottei tarvitse ostaa limua.
En käynyt kaupoissa. En ostanut mitään netistäkään.
Aamulla poltin kaminassa puita, kun oli viileää pakkasyön jäljiltä, en laittanut lämmitysjärjestelmään lisää tehoja.
Kiusa se on pienikin kiusa
Kävin tyhjentämässä kelta- ja punalappuisia lihoja ja makkaroita kotimatkalla treeneistä. Pakastimeen meni.
Ei olisi taloudellista tarvetta, mutta säästö on aina säästöä.
En tilannut takeaway ruokaa vaikka mieli teki.
Eniten taisin säästää ääntäni, kun vietin päivän yksin. Tilasin ruoat robottikuljetuksella, ehkä säästin vähän luontoa sillä, kun en mennyt kauppaan autolla. Rahaa ei kyllä säästynyt. Poltin grillissä puita, ja grillasinkin siinä sittem lopulta kun en enää viitsinyt tuijotella tulta. Sähköä siis säästyi kun en tehnyt ruokaa sisällä. Rahaa ei varmasti säästynyt tässäkään. Puolisoni säästyi nalkutukselta kun ei ollut kotona. Kyllä noita säästöjä näköjään löytyy kin etsimällä etsii, vaikka ensin luulin vain säästäneni ääntäni.
Työpaikan lähelle oli avattu uusi autopesula jossa oli avajaistarjous 2€. Pesetin ja säästin, nyt on ihanaa kun on puhdas auto ja vielä törkeän halvalla.
Säästin aikaa käymällä kaupassa autolla, vaikka olisi minulla ollut aikaa kävelläkin.
En käynyt tänään kaupassa vaan söin pakastimen antimia. Kengänpohjia kulutin, kun kävin lenkillä, mutta siinä kaikki.
Säästin kanssaihmisiä paskanhajulta ja kävin pikasuihkussa aamulla sekä kunnollisessa, pitkässä suihkussa illalla. Säästin myös itseänä siltä tunteelta, kun ei ole puhdas ja raikas.
Säästin aikaa ja tilasin valmisruokaa, vaikka olin jo aikeissa alkaa kokkaa.
Säästin ystäväni kaikelta valitukseltani, vaikka mieliala ei ole parhain, ja keskityin hänen iloihinsa ja aurinkoiseen säähän.
Säästin pieniä jäljellä olevia rippeitä elämänhalusta ja skippasin päivän uutistarjonnan.
En käynyt kaupassa. Koetan pitää muutaman tuollaisen päivän viikossa. Joskus päiväbudjetti ylittyy, myös siksi. Koetan pitää päivän ruokamenot viitosessa.