Vihreä maili on paras elokuva ikinä
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Eikös nämä kumpikin perustu Stephen Kingin kirjoihin?
Kyllä. Tai itse asiassa novelleihin.
Taitaa olla kuitenkin kirjoja. Englannin sana "novel" tarkoittaa romaania.
"The Green Mile is a 1999 American fantasy drama film written and directed by Frank Darabont and based on the 1996 novel by Stephen King."
"The Shawshank Redemption is a 1994 American drama film written and directed by Frank Darabont, based on the 1982 Stephen King novella Rita Hayworth and Shawshank Redemption. "
(wikipedia)
novel = romaani
novella = novelli
Katsoin sen ekaa kertaa loppuun asti, alottanut varmaan 10 kertaa vuosien varrella. No ei nyt huono, mutta en vaikuttunut. Kliseinen ja ennalta-arvattava, liian lälly jotenkin laskelmoidulla tavalla. Mutta näyttelijät olivat hyviä. No tulipa kuitenkin katsottua. Shawshank Redemption mielestäni paljon parempi, se teki vaikutuksen.
novella suomeksi
Substantiivit
novelli
lyhytromaani
pienoisromaani
(sanakirja.org)
Shawshankin näin ekan kerran silloin, kun se tuli maikkarilta (<=muistaakseni) ekan kerran. Minulla ei ollut mitään ennakkotietoja. Elokuvan jälkeen olin, että nyt oli hyvä leffa.
Rio Bravo on paras elokuva ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Ei ole, en ole koskaan välittänyt siitä leffasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestäni taas Shawshank Redemption, mutta tuo ap:n mainitsema on kans tosi, tosi hyvä.
Molemmat perustuvat Stephen Kingin tarinaan ja molemmat on ohjannut Frank Darabont.
Ja Stephen King ei tainnut pitää kummastakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Entäs emmanuellet?
Pettymyksiä. Tai sitten Suomessa näytetyt versiot oli leikeltyjä ja siksi pettymyksiä.
Usein olen katsonut ja tietenkin lukenut kirjan, Stephen Kingin kirjoja kun luen paljon, paitsi en musta torni sarjaa yritin ei onnistunut. Mutta kyllä parhaimpiin elokuviin lukeutuu ja näyttelijät onnistuu paremmin kuin hyvin
Molemmat perustuvat Stephen Kingin tarinaan ja molemmat on ohjannut Frank Darabont.