Ystävä asuu kerrrostalo kolmiossa jossa 2 vessaa (wc ja kylpyhuone/wc), miksi tämä on niin harvinaista? 2 vessaa palvelisi asukasmukavuutta
Jos on vaikka 2 aikuista ja 2 lasta, toinen lapsi teini joka jää vessaan kaunistautumaan ja toisella vanhemmalla suolistosairaus.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isommissa asunnoissa on usein 2 vessaa. Esimerkiksi 4 h asunnoissa jo aika yleisesti. Kannattaa ehkä yrittää löytää toinen asunto. Tuollainen suolistosairaus luulisi olevan hyvä syy kunnan vuokra-asunnossakin, että voisitte saada sen 2 vessaa.
Jumankekka, vessapassilla ohittaa jo kunnan asuntojonotkin!
Ei ohita. Tuttu joutui muuttamaan kaksi vessaisesta neliöstä kelan käskystä yksivessaiseen kolmioon. Kolme lasta ja itsellään todella vaikea suolistosairaus. Joten älä ole huolissasi, ei vakavalla sairaudella mennä jonossa ohitsesi.
Kela ei käske muutamaan. Kaverisi olisi voinut tehdä töitä ja maksaa itse extravessansa, mutta jos elää yhteiskunnan rahoilla, ei voi vaatia kaikkea luksusta.
Kaveri ei voi tehdä töitä vakavan suolistosairautensa takia. Useaan leikkaukseen meinannut kuolla ja nyt suolta jäljellä parikymmentä senttiä. Laiha kuin luuranko, eikä seuraavaa leikkausta todennäköisesti kestä. Perheessä tuli avioero ja kun puoliso muutti pois oli pääluku liian pieni asuntoon. Heidän piti muuttaa pienempään. Minä tiedän, sinä oletat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isommissa asunnoissa on usein 2 vessaa. Esimerkiksi 4 h asunnoissa jo aika yleisesti. Kannattaa ehkä yrittää löytää toinen asunto. Tuollainen suolistosairaus luulisi olevan hyvä syy kunnan vuokra-asunnossakin, että voisitte saada sen 2 vessaa.
Ei ohita. Tuttu joutui muuttamaan kaksi vessaisesta neliöstä kelan käskystä yksivessaiseen kolmioon. Kolme lasta ja itsellään todella vaikea suolistosairaus. Joten älä ole huolissasi, ei vakavalla sairaudella mennä jonossa ohitsesi.
Kela ei käske muutamaan. Kaverisi olisi voinut tehdä töitä ja maksaa itse extravessansa, mutta jos elää yhteiskunnan rahoilla, ei voi vaatia kaikkea luksusta.
Kaveri ei voi tehdä töitä vakavan suolistosairautensa takia. Useaan leikkaukseen meinannut kuolla ja nyt suolta jäljellä parikymmentä senttiä. Laiha kuin luuranko, eikä seuraavaa leikkausta todennäköisesti kestä. Perheessä tuli avioero ja kun puoliso muutti pois oli pääluku liian pieni asuntoon. Heidän piti muuttaa pienempään. Minä tiedän, sinä oletat.
Miksi entinen puoliso ei maksa lapsille elatusta niin, ettei heidän tarvitse asua liian pienessä asunnossa ilman kahta vessaa? Hän varmasti tietää tilanteen vaikeuden.
WC ja keittiö ovat kalleimmat neliöt. Itse toivoisin, että kerrostaloasunnoissa olisi saunan tilalla kodinhoitohuone.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsiskelen 3-4h kerrostalokämppää tietyltä alueelta ja kriteerinä 2 vessaa tai edes vessa ja kylppäri erikseen. Hankalaa jos kaikki toiminnot: vessa, suihku, pesukone on yhden oven takana.
Muuttamassa vanhemmat ja 19v.
Ei tahdo löytyä.
Eiköhän se 19v. etsi sen oman asuntonsa ja vessansa.
Olin 19 v. lukiossa. Muutin vuotta myöhemmin opiskeluiden takia.
Vierailija kirjoitti:
WC ja keittiö ovat kalleimmat neliöt. Itse toivoisin, että kerrostaloasunnoissa olisi saunan tilalla kodinhoitohuone.
Mitä sillä tekee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi entinen puoliso ei maksa lapsille elatusta niin, ettei heidän tarvitse asua liian pienessä asunnossa ilman kahta vessaa? Hän varmasti tietää tilanteen vaikeuden.
Minusta sen terveen puolison pitäisi todennäköisesti kykevämpänä huolehtia lapsista, jolloin kaverille riittäisi yksiö.
Vierailija kirjoitti:
Rentouttavan saunan sijaan joku siivoushuone. Ihan oikeasti?
Usassa on vessat kohdillaan. Tyttärellä on 5 vessaa. Tosin ei ole kolmio.
Meillä on neliö ja kylppärin lisäksi pikku wc/vieras wc. On kyllä kätevää. En muuta enää asuntoon missä on vain 1 vessa.
Olisipa ihana jos olisi itselläkin 2 vessaa kotona! Sitten taas kylässä näillä, joilla on ne kaksi vessaa, tulee epävarma olo, että kumpaa pitäisi käyttää. Isäntäperheen pitäisi selkeästi sanoa, että vieraat ja aikuiset tuohon vessaan, tuossa toisessa pestään meidän lasten takapuolet. Tai mikä järjestely kullakin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Mulla on ärtyvä suoli ja kiva istua ripulilla kun oven takaa kuuluu "kusettaa!"kahvaa revitään ja ovea potkitaan. Mutta kun kunnan vuokrataloissa 2 wc:tä on harvinaisuus 3h keittiö asunnoissa.
Kivat käytöstavat sun asuinkumppaneilla.
No ne on nuo teinipojat 15v ja 13v joilla on kupla otsassa just silloin,kun mulla on kolmen tunnin ripulisessio menossa.
Mies nyt sentään tajuaa olla raivoamatta.
Kyllä minäkin hikeennyn ja meillä kaksi vessaa. On se kumma kun se vessa on varattu.
Asutaan puolison kanssa kahdestaan ja meillä on 2 vessaa. Ehdottomasti tarpeen kun toinen linnottautuu vessaan pitkäksi aikaa.
Juu ja ihan puskapissalle pienet ja teinipojat ja tytöt kyykkäämään vaikka kukkavaasiehdottajan ikkunan alle. No, vitsi vitsinä, mutta ihminen jolla itsellään, tai läheisellään ei ole suolistosairautta, ei näköjään kykene ymmärtämään mitä kaikkea se tuo tullessaan. Esimerkiksi nyt vaikka veriripulia kovine tuskineen, jolloin siitä pöntöltä ei pysty nousemaan vaikka kuusi ihmistä huutaisi kus-virtsahätäänsä oven takana. Sairaalasta kotiutetaan jopa samana tai seuraavana päivänä leikkauksen jälkeen kotihoitoon.