Ikuisuusaihe, mutta pakko purkautua. Niin taas korpeaa eräitten bussikäyttäytyminen.
Olin bussissa rattaiden kanssa, joissa istui 2-vuotias lapseni. Yhdeltä pysäkiltä kyytiin pinkesi muija, jolla vähintään 5-vuotias lapsi rattaissa (hyvä kun mahtui niihin). Lapsi pomppasi samoin tein pois rattaista (erittäin ketterästi - ei siis ollut liikuntavammainen) ja meni äitinsä kanssa istumaan penkeille.
Eräältä pysäkiltä olisi sitten tullut äiti vauvanvaunujen kanssa - ei mahtunut. Seuraava bussi tulisi 20 minuutin kuluttua. Että ketutti tuon äidin puolesta.
Kaiken lisäksi bussi tuli täyteen myös vanhoja ihmisiä. Tämä mamma kökötti lapsensa kanssa tiiviisti paikallaan ilman että tarjosi paikkaa vanhemmille tai että olisi edes ottanut lapsensa syliin, jotta yksi paikka olisi vapautunut.
Ei kyllä mitään rajaa joidenkin ihmisten tolloudella.
Kommentit (7)
Istuin siinä yksinitsuttavassa istuimessa joss aoli vanhus/inva merkki. Ratikassa oli kyllä tilaa mutta satuin nyt istahtaa siihen.
Ratikkaan nousi yksi papparainen muorinsa kanssa.
He istuivat kaksinistuttaville vanhusten paikoille ja vähän aikaa siinä istuivat niin yhtäkkiä kuului isolla äänillä mummelin kiukkunen kommentti jotta " on se vaan kumma kun nuoret ihmiset istuu vanhusten paikoilla, siinäkin neiti istuu vanhusten paikalla!"
Hän oikein painotti sanaa vanhusten...
No minä jäin seuraavalla pysäkillä pois mutta siihen saakka istuin visusti paikoillani vaikka kaksi kiukkusta silmäpari tuijottikin käytävän toiselta puolen tiukasti. Älytöntä, sillä ratikassahan oli siis tilaa ja kuinka paljon.
Itse asiassa muutama päivä sitten todistin ratikassa, kun nuori somalinainen tarjosi erittäin kohteliaasti paikkaansa vanhalle suomalaismiehelle, joka vastasi todella töykeästi.
Miehet ja kolmekymppiset naiset sekä nuoriso! ottavat paremmin muut ihmiset huomioon.
kun oikeasti eniten ihmisten kulkemista haittaa ne tollot, jotka jää siihen rattaiden ja ovien väliin muka ihan pariksi pysäkinväliksi. Että jos et jää tosiaan seuraavalla pysäkillä pois, niin hilaa perseesi penkkiin tai takakäytävälle asti, kiitos!
Etenkin täällä pk-seudulla maahanmuuttajat ovat ottaneet ihan tavaksi levittäytyä pitkin bussia lapsineen ja vaunut on jätetty keskelle tilaa viemään. Monesti he myös istuvat niin, että kassit vievät toisen paikan- eivätkä väistä jos vanhus tai raskaana oleva pyytää päästä istumaan.