Hyvät kesärenkaat autoon?
Kertokaas kokemuksia hyvistä kesärenkaista? Pitäis citymaasturiin uusia munkit. Auto on Toyota Rav4.
Kommentit (59)
Pito ei ole koskaan loppunut kesäkumeista asfaltilla, soralla kylläkin. Soratiellä parhaat ovat olleet Nokian kitkat 4mm kulutuspinnalla. Asfaltille ottaisin jo aiemmin esittämäni Nexenit tai sitten Continentalit. Ikävintä on renkaissa, jos rungot alkaa hajota. Yleensä uusiksi menee koko kierros, ei vain se hajonnut rengas. Runko ongelman vuoksi vältän halparenkaita.
Kilomettejä myös lähes 2 milj.takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee mainostamisen puolelle mutta naurattanut, kun Nokia renkaat, Goodyear, Bridgestone on löytänyt voittajansa testeissä - kiinalainen Linglong.
50e rengas mutta ei se noin halpa voi kauan olla. Myydään sisäänheittohinnalla.
On merkkirenkaissakin merkin sisällä eroja eri malleilla, Minulla on nyt hyvät , testissä erinomaiseksi arvostellut Goodyearin renkaat viime kesänä ostettu .
Kyllästyin kun nykyään Nokialaiset kuluvat niin nopeasti
Ja jos jonkin kokoluokan testissä tietyn merkin rengas on testin paras, ei se tarkoita, että erikokoinen saman merkkinen/mallinen rengas olisi myös muun merkkisiä parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vanhoista nastarenkaista repii nastat pois.siinä kesärenkaat.
Köyhälle joskus ainoa vaihtoehto. Joskaan ei hyvä sellainen.
Ei tartte olla "köyhä", se on mielestäni ihan vaan käytännöllistä ajaa kummit finaaliin, eikä köyhällä oo enää ees varaa pitää autoa suomessa...
Kaivat ruuvarilla nastat vanhoista talvirenkaista saat ilmaiset kesärenkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa premiumrengas. Kiinalaiset halpakumit kannattaa unohtaa jos hyvää haluaa. Joo pärjäähän niilläkin yleensä, mutta itselle renkaat ovat ajomukavuuden lisäksi ennenkaikkea turvallisuustekijä. Ääritilanteissa se laatu mitataan. Naurettavaa, kuinka usein näkee kalliissakin autoissa jotain vtun nankangia ja mitä lie.
Järki ja maltti siihen ajamiseen, niin liikenteessä pärjää vaikka kottikärrin renkaat olisi alla.
T. Yli miljoonan ajanut
Onko niillä kaikilla muillakin tienkäyttäjillä järki ja maltti?
-Yli kaksi miljoonaa ajanut
Ei ole, mutta onneksi sinulla ja minulla on niin osaamme ennakoida ja välttää heidän kohtaamisen.
T. Kolme miljoonaa ajanut
Jep! Menee taksolla puatiin, ostaa mellan ööliä nii että napa rutkaa, ja pysyy kotona! (Muista myös makkarat ja tupakit.)
Tietysti kitkat, niillä pärjää kun muistaa ennakoida muiden autoilijoiden liilkeet kellontarkasti.
Kitkat alla kesät talvet ja KitKat-patukkaa naamaan.
Vierailija kirjoitti:
Halpaa jon haet, niin Linglong...
Testien mukaan ling long renkaat kuluu mahdollisesti jo yhdessä kaudessa loppuun ja pinnan kuluttua ominaisuudet katoavat lähes täysin. Säästöä ei tule koska kuluvat nopeasti ja uusien renkaiden asennuskustannukset vievät saadut säästöt.
www.tekniikanmaailma.fi/lehti/17b-2020/tama-selitys-kannattaa-lukea/
Tämä artikkeli kertoo suoraan kuinka vannetukku niminen yritys manipuloi ihmisiä vanhentuneilla testituloksilla
Goodyeariin päädyin itse. Hyvä kulutuskestävyys ADACin testin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyviä on paljon. Riippuu mitä ne saa maksaa. Jos halpaa haet niin Nankang.
Jos olet myymässä autoa niin osta halvat ja huonot Nankang renkaat alle jotta ostaja ajattelee saavansa uudet renkaat.
Vierailija kirjoitti:
Halpaa jon haet, niin Linglong...
Linglongeja rengasasentajat kutsuvat vaimon tappajiksi. Nämä yleensä asennetaan perheen kakkosautoon kun vaimon tilalle halutaan uusin daami.
Just kakkosautoon asennettiin uudet nokialaiset alle, varmaan ihan kelvolliset.
Halpiksista on yhden talven kokemukset uusilla trianglen nastarenkailla ja ne oli ainakin täyspaskat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä on paljon. Riippuu mitä ne saa maksaa. Jos halpaa haet niin Nankang.
Jos olet myymässä autoa niin osta halvat ja huonot Nankang renkaat alle jotta ostaja ajattelee saavansa uudet renkaat.
Itse en ostaisi autoa jossa on huonolaatuiset kiinakumit. Heräisi ajatus, että onko autoa laiminlyöty muutenkin, säästetty ylläpidossa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa premiumrengas. Kiinalaiset halpakumit kannattaa unohtaa jos hyvää haluaa. Joo pärjäähän niilläkin yleensä, mutta itselle renkaat ovat ajomukavuuden lisäksi ennenkaikkea turvallisuustekijä. Ääritilanteissa se laatu mitataan. Naurettavaa, kuinka usein näkee kalliissakin autoissa jotain vtun nankangia ja mitä lie.
Aikaa sitten rengasliikkeen johtaja kertoi että Suomessa ei ole huonoja renkaita myytävänä. Itse myy kyllä merkkirenkaita.
Turvallisuus löytyy kuskinpenkin selkänojan ja ratin välistä. Toki hinta vaikuttaa ajomukavuuteen usein, mutta sekin autokohtaista.
Vannetukun markkinointityöntekijät ovat selkeästi laitettu kaunistelemaan todellisuutta. Googlettakaa "vannetukku tuomio" niin alkaa löytymään todellisuus. Vannetukku markkinoi kiinalaisia renkaita ja poistattaa kaikki negatiiviset arvostelut sosiaalisesta mediasta.
Parhaat mitä minulla on ollut olivat ns. kukka-Hankookit, olikohan se malli Kinergy. Kestivät pitkään ja toimivat hyvin vesikelillä myös loppuun ajettuina. Vertailukohtana Contin Eco Contact (kuluvat nopeasti ja ovat huonot sateella) ja Premium Contact (ok).
Vierailija kirjoitti:
Parhaat mitä minulla on ollut olivat ns. kukka-Hankookit, olikohan se malli Kinergy. Kestivät pitkään ja toimivat hyvin vesikelillä myös loppuun ajettuina. Vertailukohtana Contin Eco Contact (kuluvat nopeasti ja ovat huonot sateella) ja Premium Contact (ok).
Saksalaiset renkaat suunnitellaan ilmeisesti nykyisin samalla periaatteella kuin saksalaiset autotkin, riittä että kestää liisarikauden ajan.
Vaimo kävi ostamassa uudet kesäkumit hybridi corollaansa, niin michelin primacyt oli alla kun katlin, itse en kyllä noin kalliita olisi ostanut.
Vannetukun kesäkilpailu. Ilmoittakaa jos näette yhdenkään negatiivisen arvostelun firmasta ja saatte palkinnon. (kun lähetätte tiedon negatiivisesta arvostelusta niin se poistetaan ettekä saa palkintoa.)
Missähän testissä? Ei ainakaan TM eikä Tuulilasi.