Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Karppaajat; teenköhän nyt jotain väärin?

Vierailija
08.05.2007 |

Eli reilun viikon olen syönyt ohjeiden mukaan. Nälästä en tosiaan ole kärsinyt! Paino on hujahatanut 3,5kg alaspäin, vaikka tarkoitus ei varsinaisesti ollut laihduttaa. Olo on vähän outo, siis noustessa tai urheillessa tulee tosi huimaava olo ja silmissä pimenee... Ihan normaaliahan tuo on minulle sillon tällöin ollut, mutta esim. eilinen pisti miettimään mikä tässä mättää? Muuten olo on hyvä ja vatsa voi hienosti!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä siihen tottuu.

Vierailija
2/7 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos urheilet paljon, jokin pieni hedelmäpalakin voi olla hyvä idea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vielä täysi amatööri, mutta haluan tietää, koska tää tuntuu tekevän ihmeitä mun vatsalle! =) Ja kauan tää " ketoosi" kestää?

Vierailija
4/7 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla etteivät aivot saa tarpeeksi glukoosia. Minulle ihan Atkins-tason karppaus ei sovi, vaikka paino putoaakin nopsaan: aivot alkavat jumittaa, huimaa, olen aloite- ja päätöksentekokyvytön ja alan kärsiä masennusoireista. Tämä alkoi jo ensimmäisellä viikolla, toisella oireet pahenivat.

Kolmannella viikolla lisäsin hiilihydraattien määrää hieman, ja vointini parani. Paino jatkoi edelleen putoamista, joskin hieman hitaammassa tahdissa.

Vierailija
5/7 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oireet viittaavat liian alhaiseen verensokeriin ja/tai matalaan verenpaineeseen. Älä urheile heti aterian jälkeen ja juo runsaasti vettä aamulla. Lisäisin hieman hiilareita, ei kuitenkaan tavallista sokeria, koska se heilauttelee veren sokeripitoisuuksia.

Vierailija
6/7 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin ehkä harhaan johtavaa sanaa... Ihan " arkilenkkeilijä" siis. Mikä vois olla hyvä hedelmä? Kestän kyllä kärsiä huimauksen jos joku vakuuttaa että se menee ajan kanssa ohi... ap

Vierailija
7/7 |
08.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap, miten olet aloittanut karppauksen jos et tiedä mikä on ketoosi? On vaikea sanoa mistä oireesi johtuvat, sillä jos et tiedä mikä ketoosi on saattaa ruokavaliossasi olla muutakin pielessä.

- Ketoosi on täysin normaali aineenvaihdunnallinen tila, jossa aivot käyttävät energianlähteenä ketoneja glugoosin sijaan. Jokainen taviskin on ketoosissa öisin (jos ei nouse yöllä syömään) ja erittäin vähäenergisillä dieeteillä (ENE-dieetit) olevat, siis esim. Nutrilettejä pelkästään syövät, ovat myös ketoosissa.

PAHOINVOINTI, HUIMAS YM. EI JOHDU KETOOSISTA. Se johtuu siitä, että kroppa on MUUTOSTILASSA, kun pääenergianlähde vaihtuu hiilareista rasvaan. Jos huono olo ja huimaus jatkuvat pitää tarkistaa, että a) rasvaa todellakin tulee tarpeeksi (tämä on yleisin moka ilman ohjeita aloittavilla), b) vettä tms. nestettä saadaan tarpeeksi.

Jokaisella on kuitenkin oma hyvän olon hiilaritasonsa, ja vain joillekin sopii se Atkinsin aloitustason 20 g /hh päivässä. SIINÄ EI OLE TARKOITUSKAAN PYSYÄ koko aikaa, vaan pikku hiljaa lisäämällä hyviä hiilareita (kasviksista, pähkinöistä ym.) löytää se ITSELLE SOPIVA TASO. Se löytyy yleensä sieltä 40-100 g/hh päivässä.

Ap, mene nyt kipin kapin karppaus . infon etusivulle ja lue ne aloittelojoiden ohjeet.

Ei voi onnistua jos ei tiedä mitä ja miksi on jotakin tekemässä!